Gå til innhold

Minsten har fått noe som ligner på en fregne på innsiden av ene fingeren..hva kan det være?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan det evt være en liten blodutredelse som sitter i eller rett og slett en fregne? Da må vi jo til legen fort eller?

Så usikker på dette.. skal bestille legetime i dag..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du til legen hvis ungen har fått en fregne?? Eller en føflekk, kanskje? Det er da ganske vanlig og ganske harmløst??

Skrevet

Den er på håndflate/siden om du skjønner.... På undersiden.

Mener å ha lest at det er bekymrings grunn om en får fregne på håndflaten for der skal en egentlig ikke få det.. derfor jeg er bekymret..

HI

Skrevet

Du har rett i at man skal være obs på føflekker i håndflater/under føtter. Jeg har hatt en i hånda i 20 år, ser egentlig veldig utvasket ut nå.. Og har en midt under helen. Jeg følger med i tilfelle forandringer.

Like greit å bestille time for en sjekk, da står det i journalen når han fikk den ved en senere anledning. Ta også bilde av hånda, slik at du kan sjekke om den vokser med årene.

Jeg har ikke hørt om noen unge som har tatt de vekk, bare de rundt 60 år. Faren for ondartet føflekk-kreft øker ved disse føflekkene og ved alder.

Skrevet

Takk for svar..

Den er liten og lysebrun..derfor jeg kanskje forveksler med en blodutredelse. Minsten er øm når jeg klemmer på stedet også, så derfor det har drøyd litt..da jeg har trodd det var blodutredelse..

HI

Skrevet

Mine er også små og lysebrune. Ca 2 mm i diameter. Men har aldri vært øm så vidt jeg vet. Det kan jo være en blodutredelse når alt kommer til alt:) Men sjekk, så er du sikker!

Skrevet

Føflekk?

gutten min har det, under foten også.

noen få utvalgte får det inni hender og under foten.

Skrevet

HVA? Kan føflekker under føttene være farlig??? Jenta mi har to stykker under tærne.....hvorfor bør jeg sjekke ut det??

Skrevet

Vet ikke om det er meg du mener (jeg som har en gutt med føflekk inni handen)

-jeg mente bare at det er en føflekk. (punktum)

Skrevet

14.16 her

Nei, det var ikke spesiellt rettet mot deg 14.18. Hihi.

Det var ment sånn generellt!

• 2 år senere...
Skrevet

noen fler som har barn med føflekk under foten/ i hånda?

Anonymous poster hash: 2450a...267
Skrevet

Min sønn på 5 år har en svart/mørk brun prikk ca 2mm og den er under foten. Plutselig bare var den der. Han hadde en fotvorte under samme fot også så det var derfor vi så den.

Jeg syntes det er merkelig/var merkelig og spurte legen som så på den og svarte at det var en føflekk og ikke merkelig i det hele tatt...

Skrevet

Jeg har føflekk under foten, og den ble holdt godt øye med. Ble målt en gang i året. Den vokste i takt med foten, og ble mer og mer avlang, men da føttene stanset å vokse, gjorde den det også. Den var diger og skjemmende i barndommen, men nå i voksen alder, virker den liten og veldig uskyldig, egentlig. 

Min føflekk var øm. Jeg har forøvrig flere føflekker som er ømme, og noen av dem klør også. Legen finner ingenting galt. Gå til legen for en sjekk, bare for å være på den sikre siden.

Anonymous poster hash: 3dfd4...73b
Skrevet

Ytterpunktene.. Den ene lar barnet mer eller mindre drukne uten å ringe lege. Den andre ringer legen fordi barnet har fått en prikk som kanskje er en føflekk x) Heier på deg, hi :) Godt noen tar barna på alvor :)

Anonymous poster hash: 6400e...735

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...