Gå til innhold

update på "termin 11.juni damene" - oversikt

Anbefalte innlegg

Skrevet

her har jeg nå skrevet ned alle oss med termin 11.juni, lettere å følge opp slik..så blir det ikke så rotete å lese om hverandre :)

og forresten er det noen av dere som er i oslo og skal føde på ABC? det skal jeg prøve denne gangen :)

hvordan går det med dere idag da? jeg tenkte jeg skal innom føden for å se om jenta har festet seg...kjekt å vite..ellers så er det fortsatt mye stikkinger nedentil og en del aktivitet i magen...+ utrolig trøtt idag+vondt i brystvortene...hmmm..er det tegn på noe troooooo :) håpe håpe...

Miaz:

Lykkeligmed1imagen:

second time mama:

lilliana&prinsessa&lillebror:

barnihodetogimagen:

sedeniussen:

skobligokk:

prinsesse på vei:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg trodde noe var paa gang i gaar og gikk skikkelig spent og urolig til sengs. Hadde SYKT med vonde kynnere i gaar utover hele ettermiddagen, men i dag har det gaatt helt over. Skal paa kontroll i morgen. De skal nok maale livmorhalsen og sjekke modning, pluss ctg pga kynnerne i gaar. Spennende!!!!!

Skrevet

Hei!

Lur tråd :)

Jeg har sovet og sovet og sovet! FANTASTISK! Da jeg våknet - heeelt uthvilt - hadde jeg to tanker: 1: dette er siste gang på leeenge jeg kan føle meg uthvilt :) 2: Kroppen lader opp.

Lillebror er også rolig nå. Jeg kjenner han godt, men mistenker han samler krefter til bursdagen sin ;)

Formen min har vært strålende hele tiden. Hadde jo en natt i helgen med rie-intervaller som kom og gikk 4 timer, men som stoppet opp.

Ellers er det halsbrann som er litt irriterende. Bare litt kynnere. Så egentlig, dersom man ser på tegn, virker det som om jeg kan vente leeenge på fødsel, men plutselig skjer det vel;)

Jeg har ikke vært til kontroller på føden. Er 2 uker siden forrige legetime (han har ferie), og jeg skal ikke før mandag neste uke.'

Men tenker at så lenge jeg kjenner godt med liv og helsen er fin, så er vel alt i orden :)

Skrevet

siste kontroll hos meg var 20.mai...og neste er 9.juni...syns det er litt lenge, men skal nok innom iløpet av uken for å sjekke om hodet har festet seg...+ prøve akupunktur som noen anbefalte her...vil ha baby til helgen ;)

Skrevet

Jeg kommer rett fra legen nå, - alt normalt. Hodet er delvis festa, men det ligger ikke så dypt at legen med sikkerhet kunne si at det var festa. Låret mitt dovner bort hver gang jeg står og går, så jeg begynner å bli mektig lei av sofaen! Hehe. Men man skal vel bli litt lei på slutten uansett. Blir ikke bursdag på lillemor i dag, ihvertfall! ;-)

Skrevet

dytter :) så vi ikke blir borte :) har en del med mensmurringer nå jeg....auuuuu...:)

Skrevet

Feris; får du akupunktur på ABC før fødselen? Skal føde der sjølv såvart berre litt nysgjerrig :)

Skrevet

Livmorhalsen har bare blitt to usle millimeter kortere, og ctg'en viste ingening merkverdig. Alt var bare bra, men jeg maa nok vente enda noen dager paa skatten min, ja...

Skrevet

Aaargh....maserier i hele natt! Men de dabba av på morgenkvisten. Blodblandet slim kom i formiddag, men riene er så sjeldne og daffe at jeg nok må vente en stund til. Litt kjekt med litt action, men det kan fort bli slitsomt i lengden!

Skrevet

Lukkeleg: jepp, det kunne de gi sa min jordmor hvertfall. har kontroll 9.juni, 2 dager før termin og da kan jeg få noe sa hun...men jeg satser på å stikke inoom / føde i løpet av helgen :) hehe

Skrevet

da har jeg vært innom føden igår, hodet var ikke festet men godt nede i bekkenet og innstilt på å komme snart sa jordmor..men man vet jo aldri uansett...hadde en del sterkere maserier i natt og de kom alt fra 8 til 11 min i mellom...mer slim idag også...håpe håpe :) hvordan går det med dere andre damer?? noen som har fødet??

Skrevet

Hey Hey!!

Venter fremdeles på at noko skal skje her eg. Har hatt ein del vondt i ryggen i dag. Men ikkje noko anna, så venter i spenning på at eg skal få sjå gutten min ute av magen min. Gleder meg til dette.

Virker som det kjem tilå ta tid før noko kjem til å skje her ja. hehe

Skrevet

Hello ladies!

Ja,ja.. så går vi her å venter da..på det uungåelige:) Det er lite som skjer her hos meg, annet enn at hodet er festet og godt nede i bekkenet, noe som jeg kjenner svært godt når han rører på seg.

Jeg har gjennomført 2 modningsakupunkturer, og er satt opp til time på tirsdag om ingenting skjer i helga. Da skal hun også prøve å tøye på mormunnen som hun sier, det er vell det samme som å strippe antar jeg?

Når min datter kom til verden fødte jeg 7 dager før termin, det er faktisk 7 dager før termin i dag. Det startet med at slimproppen gikk litt tidlig på dagen, så hadde jeg litt vannavgang på kvelden, så kom riene på natten. Så jeg går jo her og prøver å lokalisere den slimproppen, men det lar visst vente på seg.

Lykke til alle sammen:)

Skrevet

AA! Jeg har hatt saa masse maserier i dag, skikkelig vonde saa jeg maatte stoppe opp og kroke meg litt sammen, ikke regelmessige, men av og til gjennom hele dagen. Men naa paa kvelden har de dabba helt av og jeg merker bare bittesmaa kynnere naa og da uten noen smerter. Jaja... Maa nok vente enda lengere. Har gaatt kjempemasse i dag da! Haaper de tar seg opp igjen i morgen, og at kaaaaanskje jeg foeder paa mandag, paa bursdagen min! :)

Lykke til alle sammen!!!!

Skrevet

Hei damer:D

Kl 11.11 31/5 ble jeg mamma:):)

Var på siste modningsakupunktur kl 15.30 den 30/5 fordi jeg egentlig skulle inn og settes i gang dagen etter kl09.. Kl 22.50 samme kveld gikk vannet. Dro på føden kl 01 med begynnende rier. Fikk reise hjem fordi de ikke var så vonde. Tok seg opp da jeg kom hjem ca 02.30. Holdt meg hjemme i noen timer og var på riksen igjen 06.30ish. Hadde da 5cm åpning!! Og jeg som hadde gledet meg til å ligge i badekar,det ble det ikke tid til...:/ Fikk lystgass og ellers var det bare og holde seg fast og la kroppen jobbe. Begynte og presse 09.45 ca,men syntes dette var helt ulogisk og at ikke kroppen fulgte helt med. Men det også gikk seg til etterhvert når barnet beveget seg mere nedover. kl 11.11 var han altså ute <3 for en fantastisk merkelig følelse:) Jeg tror jeg var i en type sjokk en stund,hehe. og bare veldig veldig glad for at det var over:D

Nå blir jeg bare mere og mere forelsket for hver gang jeg ser på den nydelige gutten min<3 Han er så vakker<3 Og jeg får lyst til å gråte hver gang jeg ser samboeren min sammen med han. Jeg er så heldig:):):)

Lykke lykke lykke til dere 11 Juni damer og andre som venter på babyen sin. Stor stor klem

Skrevet

Da oppdaterer jeg her så ser vi hverandre etter hvert som vi føder.. :)

Første plass: Lykkeligmed1imagen: 31.5 - kl 11.11 - gutt, gratulerer så masse til degggggg :) nyt barseltiden og det fine sommer været :) godt å høre at det gikk bra med dere.

Miaz:

second time mama:

barnihodetogimagen:

sedeniussen:

skobligokk:

prinsesse på vei:

Skrevet

det er veldig stille her på siden vår damer...er det fler som har født kanskje?? jeg venter fortsatt hvertfall...mye maserier og murringer..skal på kontroll til torsdagen hvis det ikke har skjedd noe til da..håpe håpe :)

Skrevet

Nope ingen forandring her.. masse maserier på natta, og nedpress som er ganske så ubehagelig, men fødsel? Nix!!

Skal ha ny behandlig med modningsakupunktur i dag, da skal ho i tillegg strippe mormunnen, så håper det kan hjelpe. Eg er veldig nyskjerrig på om eg i det heile tatt er moden. Sist gang gikk eg med 2 cm åpning en del dagar før fødselen.

Skrevet

Jeg hadde menstermin (og bursdag!) i gaar. Og kl 3 natt til i gaar dro vi paa sykehuset, superspente og overlykkelige etter nesten 2 timer med rier hvert 5.min som varte ca 1 minutt i gangen. Ble undersoekt, men foedselen var ikke i gang. Livmorhalsen var fremdeles ikke forkorta seg helt, og det var plass til en finger. Men med saa hyppige rier var det bare aa bli, for det ble nok veldig fortgang i det hele snart, sa hun....

Men paa morraskvisten var det slutt. Kjente ingen verdens ting lengere, saa det var bare aa reise tomhendte hjem igjen. SAA skuffa og lei meg!!! Det kjentes rett og slett bare saart og skuffende, etter all spenninga og gleden vi kom dit med. Saa jeg orka ikke snakke med noen eller gjoere noe som helst resten av dagen, bare la meg og slo av tlf... Verdens verste bursdag!!!

Sikkert mange som mener jeg overreagerte fryktelig, men det foeltes helt jaevlig, og det var vel litt hormonell overdose inne i bildet ogsaa.

Saa nei... vi maa nok bare vente enda lengere...........

Skrevet

Jeg fødte fredag 3.6! Ble satt i gang etter tre døgn med rier, og da gikk det radig. Prinsessa kom kl 18.45, og nå koser vi oss verre. Ønsker alle dere andre riktig lykke til med fødsel og barseltid, det er jammen verdt det! :-)

Skrevet

Da oppdaterer jeg her så ser vi hverandre etter hvert som vi føder.. :)

Første: Lykkeligmed1imagen: 31.5 - kl 11.11 - gutt, gratulerer så masse til degggggg :) nyt barseltiden og det fine sommer været :) godt å høre at det gikk bra med dere.

andre: skobligokk: 03.06 - kl 18.45 - jente, gratulerer :) tungt med 3 dager med rier, men du er i mål og ferdig..heldige dere..

Miaz:

second time mama:

barnihodetogimagen:

sedeniussen:

prinsesse på vei:

Skrevet

hei BarniHodetOGMagen...sånt som du opplever mange, og det gjorde jeg også med første...ik noe gøy å måtte dra hjm når man tror det starter...særlig når man har ønske å føde på en bestemt dato...men ,men..ik bli lei deg da... bebisen er visst ikke klar enda da, så ik så mye å gjøre..det er ikke lenge til vår tur og vi har bebisen i armene våre. Slapp av og vær opptatt framover, så går det fortere..

masse kos og klemzz

Skrevet

I natt sov eg dårlig. Hadde vondt nederst i ryggen og litt nede framme. Det var ubehagelig uansett korleis eg låg. Litt små kvalvm av og til. Siden eg er førstegangsfødende er eg usikker, men er dette kansje starten på noko? Det vil vel vise seg. Når eg går så er det nesten som om noko detter ned der nede. Berre drikker litt så må eg på do, så eg går opp og ned trappa og er rimelig lei av det hehe. Eg håper noko skal skje, men eg våger nesten ikkje å ha for store forhåpninger til det. I morga skal eg til jordmor. Veit ikkje kva eg skal seie eller kva vi skal gjere. Veit berre det at ho er ikkje av dei flinkaste.

Skrevet

Jeg har akkurat hatt en akupunkturbehandling i kveld, da sjekket hun også modning, og jeg er 3 cm allerede (Jeg har hatt 3 behandlinger nå). Så strekket hun ekstra på mormunnen (au,au,au), så nå har slimproppen gått og jeg blør. Så nå bare venter jeg på rier:)

Stripping og modningsakupunktur funket for meg sist, derfor så krysser jeg fingrene nå.

I alle tilfeller så sa hun at hun trodde virkelig jeg fødte før helgen fordi jeg var så moden.

Ååhhh..som jeg gler meg til å holde den lille prinsen min i armene:)

Skrevet

second time mama: kanskje du er nr 3 da i rekken :) heldig du...skal inn på torsdag jeg da...

miaz: du får si ifra hvordan det går hos jordmor da...vi er alle i mål snart da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...