Gå til innhold

Verdens enkleste babyteppe!

LilliMeg

Anbefalte innlegg

for en stund siden fant jeg oppskrift i en strikke-bok. jeg tror at teppet faktisk heter "Verdens enkleste baby-teppe" eller noe i den duren. hadde helt glemt at jeg fant den helt til jeg fant ut at jeg ville strikke baby-teppe til ei venninne for ikke så lenge siden :)

du starter med 2 masker og øker med en i starten på hver omgang. strikk til du har ca halvparten av garnet igjen så snur du og begynner å felle av masker i stede for å øke til du sitter igjen med bare 2 masker og fester tråden.

enklere blir det ikke! :)

eventuelt kan du sikkert lage sjal på samme måte, bare at du ikke strikker "innover" igjen, da blir det jo en trekant :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Hørest enkelt ut ja:) Men hvor mye er halvparten av garnet? Hvor mye garn er beregnet?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet faktisk ikke ennå :P jeg kjøper nøster etterhvert som jeg går tom :P men hvor mye garn du trenger kommer helt an på hvor stort teppe du vil strikke og hvaslags garn du bruker, men når jeg er ferdig med mitt kan jeg skrive her hvor mange nøster jeg brukte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en av variantene på mor signe babyteppe fra nøstebarnboka. Der bruker du 200 g garn (kan bruke baby ull) til ett teppe. Og pinne nr 6.

Eller legge opp 170 masker på pinne 6 og strikke rett frem og tilbake til det kun er nok garn igjen til å felle av. Enda enklere og veldig godt teppe.

Kan du hekle er det fint med en kant rundt i annen farge.

Det første teppet kan bli litt rar i fasongen, men vasker du det og strekker det i fasong blir det ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Jeg har strikket ca. 10 sånne nøstebarntepper. Det er hullkant rundt hele, og er strikket i riller på skrått. Når man har brukt det ene nøstet (100 g) feller man inn med det andre nøstet. De blir absolutt ikke rare i fasongen.

Jeg strikker sånne når jeg kjeder meg, og har gått lei av mønsterstrikk. Enkelt, rett fram og tilbake hele veien =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...