dincene Skrevet 31. mai 2011 #1 Del Skrevet 31. mai 2011 Første mens dag var forrige torsdag. Det er jo i grunnen ikke så lenge sida men det som er rart er at det var helt slutt i 2 dager og så starta på nytt i går igjen! Med helt fersk blod og ikke noe spotting som det pleier å være på slutten vanligvis... Det er vel sikkert forskjellig dette også. Men jeg skjønner ikke når skal den nye slimhinna rekke å danne seg siden jeg fortsatt blør?? Skal jo på UL den 06.06 alerede. Det er bare under ei ukes tid til... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Vanillie Skrevet 31. mai 2011 #2 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg har hatt vanlig menstruasjon når jeg har gått på Progynova, jeg pleier å blø mye i tre-fire dager, og så avtar det i et par dager. Har hatt fine slimhinner begge gangene, på dag 14. Ville ikke bekymret meg for slimhinnen, når du går på Progynova kan de styre mer når de skal sette inn (i og med at du ikke får eggløsning), jeg har satt inn på dag 16 på begge mine fryseforsøk. Progynova hjelper dessuten slimhinnen å bli tjukkere. Så det går nok helt fint :-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143284135 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 31. mai 2011 #3 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg begynte på progynova forrige mandag og fikk aldri skikkelig mens. Ringte st.olavs og fikk beskjed om å fortsette med progynova påtross av en sparsommlig mens....søndag fikk jeg mens på ordentlig og blør fortsatt, og det mye. Snakket med st.olavs i går igjen og fikk beskjed om å fortsette... Jeg som deg skal ha ul mandag 6. Føler på mange måter at løpet er kjørt, men det vil jo ul på mandag gi meg en pekefinger på. Hvis alt er ok, men slimhinnen ikke tykk nok fikk jeg beskjed om jeg mest sannsynlig skulle fortsette til slimhinnen var tykke nok.. Så da er bare å krysse fingrene...Det virker som om ditt tilfelle er langt mer normalt en mitt løp så langt.. Leste at bivirkningene til progynova kunne være styrtblødninger. Masse lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143286110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #4 Del Skrevet 31. mai 2011 Tusen takk for tilbakemeldingene!!! Ja da er det bare å vente og sjå. Ikke godt med sånt forløp som du beskriver men få håpe at UL skal gi et svar på det der. Jeg trodde at det kommer til å være greiere å gå på progynova og å ha det litt styrt istdenfor å bekymre meg over om jeg har eller ikke har EL.... men kanskje det er enklere med å sette inn i vanlig syklus. Jeg fikk jo velge i grunnen. Dei på st.olavs var litt redde at innsett skal falle sammens med pinse så derfor ble det progynova.... Vet ikke hva som er enklest å håndtere. Jeg aldri har fått skikkelig utslag på EL når jeg har testet tidligere så jeg var redd jeg ikke sakl klare å finne ut når jeg har EL Ja lykke til til deg også! Det trenges vel ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143286486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Vanillie Skrevet 1. juni 2011 #5 Del Skrevet 1. juni 2011 I følge rikshospitalet er det bedre suksessrate med kontrollert syklus enn med naturlig syklus. Jeg spurte nemlig om jeg kunne få naturlig syklus til høsten når det ene fryseegget jeg har skal tines. I tillegg vil de jo unngå at laben må tine i helga, derfor ser de helst at man tar progynova. Men jeg liker ikke de pillene, jeg hadde riktignok normal mens, men jeg blir litt nedstemt av dem, får kramper og ble for sikkerhets skyld skikkelig kvalm hver gang jeg hadde løpt. Og siden jeg bare har ett egg, som kanskje ikke overlever engang, har jeg ikke så lyst til å gå på dem. Får kanskje slippe, kommer litt an på hvordan syklusen min klaffer med dagene, tror jeg. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143286976 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 6. juni 2011 #6 Del Skrevet 6. juni 2011 Da var ul gjennomført og påtross av at jeg startet 6 dager før skikkelig mens med progynova hadde jeg perfekte slimhinner. Trodde ikke mine egne ører, men det blir faktisk innsett til torsdag så fremst et av mine to egg overlever opptiningen. Jeg har skikkelig bivrikninger av progynova i form av humørsvigninger, mye slim i lungene og er konstant "forkjølet" - hoster og harker. Visstnok helt normalt og kan faktisk ta hostemedisin for det uten at det skal ha noe å si for innsett. I tillegg har jeg fått mye soleksem, som også kan være en bivirkning. Ja ja så lenge det går rette vegen går dette bra.-) Hvordan går det med deg og når får du innsett? Lykke til:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143303088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #7 Del Skrevet 6. juni 2011 Hei. Har vaert på UL til ålesund i dag. Skal ha fryseforsøk. Går på progynova. Skal til Trondheim på fredag, på bursdagen min faktisk!!! Hadde likt å slippe å kjøre den dagen da men er ikke så mye å gjøre. Nå er det spennendes med egga. Har 3 på frys.... håper at dei overlever opptininga. Blir visst tatt et og ett om gangen sa dama. Forresten, sist hadde jeg slimhinna på 14 mm mens i dag bare 8,1 mm. Da var jo det ferskforsøk med suprecur og gonal, så anna stimulering men uansett er det stor forskjell. Forrige gang gikk jeg på akupunktur mange ganger før uttakket. Spørst om det hadde hjulpet!?! Det er bare en måte å finne ut - prøve akupunktur en gang i fryseforsøk også :DDD Jeg har ikke så mange bivirkninger tror jeg. Men jeg er kvalm konstant etter jeg har spist. Ikke før jeg spiser på morgenen. Men etterpå er jeg kvalm hele dagen! Verst er rett etter maten og hvis jeg må kjøre. Hvor tykk var slimhinna di? Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143303194 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 6. juni 2011 #8 Del Skrevet 6. juni 2011 Prøvde akupunktur under 2 fryseforsøk, men det gikk jo ikke vegen. Totalt 10 timer!!! Denne gangen har jeg stor tro på min egen "cocktail" med babyklistrer og en 1/2 tabl.med blodfotrynnende. I tillegg proteinrik kost med tilskudd av vitamin B12, folat, mulitvitamin og trankapsler. Funket for min venninne så nå skal jeg prøve dette. Slimhinna mi var kun 7.3 mm, men den blir nok fetere til torsdag:-) Ikke bekymret for det. Tror tankene kan ødelegge langt mer.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143303317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #9 Del Skrevet 7. juni 2011 Din egen "cocktail" :DDDDDD Jeg også tar babyklister...men skjønner ikke at det kan hjelpe... det er jo bare vanndråper Har du fått blodfortynnende eller tar dem på egenhånd? Vitaminpakke tar jeg også. Masse av alle slags sort. Har faktisk tatt hele vinteren og har ikke vært syk denne vinteren! Så jeg tror det kan være lurt å ta noe i tillegg til tran. Jeg også tror at hodet har en del å si i denne prossesen Så da er det bare å samle masse positive tanker! Lykke til! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143305389 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 7. juni 2011 #10 Del Skrevet 7. juni 2011 Fikk blodfortynnende til 2 forsøk, er vel ikke registrert at jeg skal bruke det nå i tredje forsøk..Man skal vel følge legene slavisk,men i dette tilfelle har jeg troen på 1/2 tbl.daglig. Har trossalt 3 kjemiske graviditeter bak meg- virker som det har vanskelig for å feste seg hos meg. I tillegg har jeg en SA og en Exu, som resulterte i fjerning av en eggleder. Jeg har troen på klistret:-) I tillegg skal jeg bruke utrogestan denne gang. Takk og farvel til Lutinus, som ga meg mange slitsomme bivirkninger... Hvis det ikke sitter denne gang starter vi med adopsjonsprosess over sommeren. Jeg er skikkelig lei av å leve livet på mange måter på vent... Så nå får det bare stå til og håpe på at terningen havner på "en liten engel er på vei":-) Nå er det bare å pakke kofferten og sette kursen mot Trondheim i morgen ettermiddag. Jeg som deg har en reisevei.... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143305568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 7. juni 2011 Forfatter #11 Del Skrevet 7. juni 2011 Vi skal kjøre opp og ned samme dagen. Blir omtrent hele dagen i bilen men sånn er det bare. Bursdagsfeiringa i bilen skal jeg ha :DDD Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143305664 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 9. juni 2011 Forfatter #12 Del Skrevet 9. juni 2011 Har du vaert i trondheim i dag? Gikk det bra? Jeg fikk telefon fra st.olavs angåendes egg. 2 av dei 3 hadde ikke overlevd opptininga og hun tok opp det siste når vi snakket i 14 tida. Så nå skal jeg ikke få beskjed før i morga tildig... ufff... gruer meg. Og har i grunnen gitt opp håpet. Har de 2 ikke overlevd så skal jo det siste heller ikke... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143311967 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 10. juni 2011 #13 Del Skrevet 10. juni 2011 Jeg var i Trondheim i går og fikk satt inn et fem delt perfekt egg, som satt som et stjerneskudd:-) Det var dessverre et egg som ikke overlevde opptiningen og dvs. jeg har ingen igjen på frys. Flaks at de tok opp det dårlige opp først..hvis ikke hadde det blitt en bomtur til høsten hvis det ikke sitter nå. Veldig glad jeg fikk innsett i går. Vannflom over Dovrefjell og jeg fikk avverget i morres en oversvømmelse i vårt hjem.. Herregud for et regnvær!! Du da, hvordan gikk det med det siste egg.. Krysser fingrene for at det ble en tur til Trondheim i dag og innsett. Håper også at dere slapp unna de enorme vannmassene. amusica Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143314689 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 10. juni 2011 #14 Del Skrevet 10. juni 2011 Gratulere så mye med dagen:-) Jeg håper virkelig at du fikk en en liten perfekt bursdagsgave. Satser på det:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143314706 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 10. juni 2011 Forfatter #15 Del Skrevet 10. juni 2011 Takki takk! Bursdagen ble fo forbrakt i bilen kl. 8 kjørte fra molde og 20.40 var vi hjemme igjen :DDD Vi var jo på shopping også men i grunnen blir det mye kjøring for en dag. Ja det var grusomt i kjøre hjemmefra med tanken at kanskje vi må snu halvveis. Og når telefonen ringte så klarte jeg nesten ikke å svare såå redd jeg var! Men fikk gode nyeheter da. Det siste egget hadde utvikla seg fint. Og ble satt inn et fint 8 delt sa hun. Jeg og så at egget ble spruta inn :DDD Men med meg har vaert litt tull med Lutinus. Jeg har visst tatt for lite av det de siste dagene før innsett men jeg hadde ikke fått vite om dosen, så jeg antok at det er samme som på ferskforsøk. Nå fikk jeg vite at må ta dobbeldose!!!! Hun sa at det gjør ikke så mye, det er bare å ta det nå. Men jeg er jo småredd kan du skjønne. Det er jo progesteron det som gjør at egget fester seg og utvikles seg. Så hva hvis jeg har for lite i kroppen nå?!! Hmmm, dovrefjellet... hvor bor du da? ) Vi kjører fra molde og over brua mot kristiansund for å ta av der mot trondheim. Heter det dovrefjell der videre? :DDD Har ikke peiling jeg. Men i dag var det 18 grader og sol i Trondheim!!! Og jeg følte meg som en fra vinterland med ullgenseren min :PP Så snakket vi litt om hva hvis dette ikke blir vellykket. Jeg også må gjennom et ferskforsøk da. Dei har visst åpen telefon i juli tross ferien. Så man kan ringe inn mensen. Og da blir vel august eller noe sånt da... Har du tenkt videre? Har du noen gode kjerringråd angåendes eggfestinga? Har lest at noen holder varm varmeflaske på magen... hm tror du det kan hjelpe? Lykke til!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143315461 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 10. juni 2011 #16 Del Skrevet 10. juni 2011 Så fantastisk at det gikk bra og at egget hadde delt seg i åtte:-) Det høres ut som de beste forutsetningene med et perfekte egg. Du har sikkert tatt1 tabl.x 3 pr dag?? Ser at mange andre klinikker bruker den dose, mens de på st.olavs vil at vi skal ta det dobbelt. Du skal se at det går bra, og uansett er du på dobbelt fra nå. Merker du noen bivirkninger av lutinus? Brukte det sist og var vel den lille prosenten som ikke tålte det. Nå går det i utrogestan på meg. Helt ærlig forberede jeg meg også på negativt utfall. I såfall blir det brenning av eggstokkene før en ny stimulering. Har pcos, men ikke den klassiske variant. I tilegg har jeg en enorm amh. Vi har faktisk snakket om surrogatmor i India. Det er mange etiske spm.i den forbindelse, men vi utelukker ikke det. Du er heldig som har din kjære i nærheten. Min er i Afghanistan og kommer permanent hjem i slutten av juli. Jeg er kanskje litt gærn som gjennomføre dette alene, men jeg blir heller ikke yngre med årene. Jeg har jo overlevd to negative fryseforsøk så langt... Varmflaske har jeg ikke hørt om...kan jo øke blodsirkulasjonen.. jeg vet ikke. Tror det beste rådet er å leve så normalt mulig. Jeg mediterer en gang om dagen. Noe som jeg har gjort i det siste året. Holder hendene magen/ underlivet og fokuserer på energiflyten. Det er ikke sikkert det er det riktige for deg. Viktige at du finner din måte.. ikke presse seg gjennom ritualer som føles som en tvangstrøye. Du vet selv best hva som gjør deg godt. Lytt til det:-) Ps. Jeg har troa på babyklistret-det er faktisk mer enn vann:-) Masse lykke til:-) Vi får holde kontakt! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143315646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #17 Del Skrevet 11. juni 2011 Heia! Ja jeg tok 1tblx3 som jeg gjorde gangen før Om jeg tåler lutinus.. jeg har jo bivirkninger men ikke av de verste tror jeg. Og sist haddde jeg ferskforsøk - da er jo man dårligere i utgangspunktet (skulle ha sykmeldt meg etter innsett sist, men man skal jo på jobb liksomt!! man tenker for lite for kroppen limsomt..) Jeg tror jeg blir trøtt av lutinus. Hva slags bivirkningene hadde du av den? Er det helt anna liv med utrogestan? Er det også stikkpiller? Jeg så den der serien om hun norske som hadde fått 2 unger i india og fikk ikke reise hjem i et år tror jeg var det!!! Tøft!!! Men ja, det er nok en del folk som gjør det. Er jo ikke noe verre enn å adoptere en unge så jeg skjønner ikke hvorfor eggdonasjon og surrogatmor ikke er tillatt i norge. Da får man delvis sitt eget barn i hvertfall! Folk finner jo bare andre veier å gjøre det på siden det ikke er lov i norge!! Men har kan en snakke lenge om norges lover Hvorfor får andre i danmark med en gang blodfortynnende ved standard forsøk og jeg som har masse endometriose skal ikke få fordi at det ikke er bevist at det hjelper?!!! osv.... Tøft for deg å gå gjennom alene! Å reise opp og ned. Ikke at jeg ikke kunne ha klart det men jeg føler jo at det er så mye enklere når han er ved siden av. Ikke at han snakker så mye om dette da Han er jo en mann for all del!!! Men da kan jeg snakke om det som jeg har på hjertet Ja yoga med pusteøvelser liker jeg også! Jeg bare klarer ikke å gjennomføre det hver dag. Babyklisteret tar jeg God lang helg!!!!!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143316050 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 11. juni 2011 #18 Del Skrevet 11. juni 2011 Noe bivirkninger vil man jo alltids få av progesteron preparater;-) Legene ville ikke gi meg crione ved første frys pga.at de generelt har dårlig erfaringer med det kontra utrogestan. Utfordringen er at utrogestan er ikke et markedsført preparat,og dermed ikke dekkes av Helfo så fremst man kan bevise at crione ikke gir ønsket resultat eller uheldige bivirkninger. Uansett fikk jeg ikke dekt utrogestan ved første fryseforsøk og de foreslo derfor lutinus ved neste forsøk. Kjørte på og fikk følgende bivirkninger; svie i underlivet, tisset på meg ca.1/2 t etter innsett, ekstremt mye utflod, instense smerte i underlivet til tider pluss de mer vanlige bivirkninger som litt menssmerte, oppblåst, hodepine. Med andre ord det er uaktuelt at jeg benytter lutinus igjen. Værst var nok at jeg gikk å tisset på meg. Det er visstnok en veldig sjelden bivirkning og glad skal man være for det;-) Vedr. surrogatmor går alt greitt så lenge det er min mann som gir sæden.Da har han mulighet til å ta barnet med seg til Norge.Hadde derimot jeg gitt mine egg og det hadde vært befruktet via en sæddonor hadde jeg ikke kunne ha tatt barnet med hjem. Hun du referer til hadde hverken gitt sine egne egg eller en mann. Hun hadde kun et desperat ønske om barn:-) Så der var det overhode ingen biologisk tilknytting. Selvom jeg gir mine egg vil jeg jf. reglene i Norge ikke være mor til barnet. Det vil nemlig surrogatmoren være. Derimot kan jeg nok etter et par år få adoptere mitt eget biologiske barn! Godt å vite at min mann har muligheten til være den rettmessige faren fra starten av!! Provoserende regler når man er i en slik situasjon, men skjønner det bra for de som får barn via donoregg!! Ingen bivirkninger så langt med utrogestan...Så vi får håpe jeg slipper unna med det denne gang:-) Er egentlig veldig happy nå. Hadde jeg skulle hatt innsettet på fredag hadde jeg nok ikke vært hjemme på Lillehammer nå. Med tanke på for tidlig start på progynova hadde jeg aldri trodd at jeg ul på mandag skulle få klarsignal. Der tok jeg feil. Et egg overlevde opptiningen, dro oppover på onsdag, hadde en fantastisk dag i Trondheim på torsdag med besøk i Nidarosdomen og innsett. Nydelig vær og koset meg. Hjem med toget uten problemer. Et døgn senere stod hele Gudbrandsdalen i flom..Snakk om flaks.. vi får bare håpe den vedvare:-) Nå skal jeg gjøre meg klar for et kinobesøk for å se Limitless. Gleder meg:-) God pinse! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143316842 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 11. juni 2011 #19 Del Skrevet 11. juni 2011 hmmmm.. der ble kino droppet pga. flomstengt vei!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143316845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #20 Del Skrevet 11. juni 2011 Ja leste bare i dag om alt som har skjed på Otta!!! Vi kom jo seint i går kveld og da ørket jeg ikke å lese så mye på nettet. Sist gang hadde jeg ikke så mye vondt som nå. Og det er bare rugedag 1 liksomt! Vondt i magen, rundt livmora et sted liksomt. Skjønner ikke hva det er! Men kan jo hende at det er den store dosen som gjør det. Trøtt er jeg. Det var jeg sist også. Og nå kommer masse ut!!! Det gjorde ikke sist... klager jeg skjønner du :DDD Merker du noe? Er st.olavs nærmest for dokke? Har du vært innom flere plasser? Fornøyd med st.olavs? Jeg synes dei roter litt med papira men skjønner jo at det blir litt sånn når alt går over telefon. Jeg fikk tilsendt papira at jeg skal ha fryseforsøk i naturlig syklus til tross for avtalen om styrt syklus. Så hadde dei ikke skrivet noe om at jeg må bestille time til UL den første gangen. Kom over det bare tilfeldigvis når ei her på nettet kommenterte innlegget mitt at jeg må jo bestille den timen selv!!! Men liker jo alle damene på st.olavs veldig godt. Hyggelige. Har ikke truffet noen mann der til tross for at legen min er During Ja ja, da blir det hjemme kveld for deg!! Jeg ørker ingenting i kveld. Skal se en film kanskje. Har hatt besøk der jeg måtte sitte pent på en stol mens jeg hadde sååå inmari lyst å legge meg i sofaen!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143316934 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 11. juni 2011 #21 Del Skrevet 11. juni 2011 Gikk du på lutinus forrige gang? Jeg hadde også store smerter i underlivet. Det var som om endometrisen vokste!! Vondt var det! Ja og jeg var også enormt trøtt og sliten sist. Overbevist om at det skyldtes lutinus. På utrogestan er det lite gris. har ikke vondt i underlivet utenom litt mensmurring rett etter innsett. Men derimot har jeg fått veldig anspent muskultatur og vondt i ryggen. Det var som f... Må syte litt jeg også;-) Jeg var i utgangspkt henvist til Ullevål, men pga venninners erfaring droppet jeg det. Min gyn. ville absolutt at jeg skulle dra til St.Olavs og da ble det slik. Jeg har dessverre støtt på en av de ufine sykepleierne på St. Olavs.. Ikke trivelig, men jeg har sagt i fra! Hadde en lang tlf.samtale med Düring etter sist mislykket fryseforsøk og det på kveldstid. Det ga meg ny gi og troa igjen!! Kos deg og slapp av:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143316977 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #22 Del Skrevet 11. juni 2011 Ja jeg gikk på lutinus sist også. WOW!!! ringte han legen deg eller hvordan fikk du tak i ham??? Jeg kunne ha ønsket meg en samtale med en av legene... men man kommer jo ikke videre. Fikk beskjed at dei skal si ifra til legen og så skal legen vurdere det om blodfortynnende osv.... Så fikk jeg skrev i posten at legen hadde visst ment at det er ikke bevist at det kan hjelpe. Jeg skjønner jo det, men det er jo heller ikke bevist at det ikke hjelper!!! Jeg må vel bare gjøre som dei sier... kan jo ikke få tak i det selv! :DD Går du på jobb under allle dine forsøk? Jeg gjorde sist etter innsett til tross for at magen var vond etter uttaket. Men nå tenker skal jeg ha sånne smerter på mandagen så skal jeg gå til fastlegen. Ørker jo ikke å jobbe hele dagen på bena når jeg ikke har det bra liggendes i sofaen en gang! Men kan jo hende at det roes seg til da... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143316999 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 11. juni 2011 #23 Del Skrevet 11. juni 2011 Hold ut med lutinus.. denne gang skal det sitte:-) Jeg har nok hatt mine omganger med div. sykepleiere der ja. Sist gang var jeg klar på at jeg ville de skulle brenne eggstokkene mine før en ny runde. Düring var rask på pletten og ringte meg vedr. dette. Jeg har hilst på samtlige leger på st.olavs- Se var inne 8 ganger før uttak i okt.10. legene er greie, værre med noen av sykepleierne. De ville heller ikke gi meg blodfortynnende ved 2 forsøk, men da klarte jeg å få en annen lege til å ringe meg opp. Hun var hyggelig og vi ble enige om at jeg skulle prøve med abyl.e. Denne gang hadde jeg ikke avklart noe, men bestemte meg for å kjøre videre på leftover tabl. fra forrige gang;-) Fortalte ved innsett at jeg brukte en 1/2 tbl. daglig denne gang også. Så da ble det bare slik;-) Ja jeg jobber under forsøkene, men har en arbeidsgiver som tilrettelegger. Jobber som prosjekt- og prosessleder. Stressende og krevende jobb, men bli erstattet ved forsøkene og bidrar inn på en mer avslappende måte. Høres ut som om du har en krevende jobb? Min erfaring erat det er lurt å jobbe litt. Hjemme alene med alle tankene er alltid bra og noe rest arbeidsevne har man da. Kan du ikke få en aktiv sykemelding? God bedring:-) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143317177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
amusica Skrevet 11. juni 2011 #24 Del Skrevet 11. juni 2011 Skriveleif... mente at det aldri er bra....Snakker ut fra egne erfaringer!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143317184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
dincene Skrevet 11. juni 2011 Forfatter #25 Del Skrevet 11. juni 2011 Jobber i barnehage. Ikke noe ro å få der Og aktiv sykemelding vil ikke hjelpe der siden man kan omtrent ikke tilpasse arbeidsdag der. Det trenges jo en som går hele dagen i min stilling.... jeg har hatt sykemelding en gang i uka når jeg skulle til fisio - det ble bare styr må jeg si! Og sist det falt sammen med UL i ålesund og fysiobehandlinga men da måtte fysio vike mente styreren!!! Er man sykemeldt så er man sykemeldt mener jeg da! Da tar man bare en anna dag den fysio behandlinga men barnehagen er ikke noe plass hvor ting kan tilpasses :DDD Ble langt det der men det ligger vel på hjertet nå Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143283704-varer-mensen-lengre-hos-dokke-som-g%C3%A5r-p%C3%A5-progynova/#findComment-143317333 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå