Gå til innhold

hva har du på sparekontoen?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Annonse

Klart det er en sammenheng der, ja... For min del er det sånn at jeg tjener helt ordinært (ca 350 000 i året), men bor billig og har 0 interesse for shopping og forbruk, så da hoper pengene seg opp av seg selv. Mannen min tjener over millionen i året, og han har virkelig mye sparepenger. Sparer til hytte på fjellet :)

09:43

Nå sommeren er over vil jeg vel ha ca 25.000 på bufferkontoen min, pluss 90.000 på bsu. I tillegg sparer jeg ca 1500 kr/mnd i fond og aksjer, pluss at jeg skatter alt for mye, så får igjen en del til våren der også. Ungene har hver sin sparekonto som det trekkes til hver måned, men det er jo ikke mitt, så det regner jeg ikke med.

Gudene vet hvor mye det blir tilsammen, men penger som er "frie" og lett tilgjengelig er altså bare bufferkontoen på 25.000,-

Annonse

Vi har ikke sparekonto. Vi har fleksilån som vi betaler mye på. Å nedbetale lån er alltid bedre enn å spare penger på en annen konto, men selvfølgelig er det bare praktisk når man han tilgang til pengene når man selv ønsker.

Vi har p.t. 250.000 disponibel.

Her er det mange med mye sparepenger! Jeg har nå 2500 kr på lønningskonto, og 56000 på BSU. Ca 5000 på podens sparekonto. Har akkurat satt over 500 på sparekontoene til meg og gutten, så får vi se om jeg klarer å fortsette sparingen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...