enits40 Skrevet 31. mai 2011 #1 Skrevet 31. mai 2011 Min lille på snart 7 mnd spiser to grøtmåltider og frukt hver dag, men middag liker han IKKE! Har prøvd ymse varianter av både kjøpeglass og hjemmelaget, men det bare spyttes ut igjen. Hva anbefaler dere; skal jeg innføre et tredje grøtmåltid som middag, eller bare vente med det måltidet og fortsette å gi smaksprøver+ mm? Er selvfølgelig redd han kan bli veldig sulten mellom formiddag og kveldsgrøt... Og når begynte dere med brød? Gikk dere rett på småbiter med leverpostei, eller startet dere så og si med noen smuler ;-)? Jeg vet ikke, men synes det virker så drastisk å gå fra 4 mnd. pureer til hele brødbiter liksom.... Ikke fordet, her har lillemann fått hele åtte (hai-)tenner, så han kan nok tygge fra seg!
Pumba78 Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Oj, 8 tenner, det var mange! Vi er også på to grøtmåltider og frukt. Og så var det middag: Har enda ikke funnet noe ferdigmat hun liker, haaater middagsglass. Så da prøver vi forskjellige moser, vet ikke hvor mye forskjellig du gar prøvd jeg, men jenta her brekker seg av gulrot mens vi får i henne litt potet og broccolimos. Om vi tar i ørret eller laks synes hun det faktisk er ganske godt! Torsk er også ok. Tok i litt hvitløk og timian også Tror man bare må prøve - men hs sa vi burde droppe ting hun hater og heller prøve igjen om en stund. Lykke til
kinaputten Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 hei, jeg har så smått begynt med brød, gir feks et par tre biter om morgenen sammen med grøten. Prøvde med leverpostei på, det likte han ikke, så da moser jeg litt banan og har på, stor suksess Har bakt brødet selv til han (spiser det også selv), det er uten salt og har feks hirse i seg. Lett å lage også, skal ikke eltes. Mini har tre tenner og klarer fint å sutte i seg brødbitene, så det går nok bra skal du se Har du blandet mm eller mme i grønnsaksmosen? smak som de allerede liker jo Minis absolutte favoritt grønsaksmos er en som har søtpotet, pastinakk og gulrot, den bruker jeg som base og nå får han kylling i den og forskjellige urter/krydder. Lykke til
valkyrien Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Har du lyst til å dele oppskriften på brødet du lager?
kinaputten Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 ligger på bloggen min http://mamma-i-eksil.blogspot.com/2011/05/brdoppskrift-til-baby-og-resten-av.html du kan selvfølgelig kun bruke speltmel, men jeg hadde ikke nok spelt da jeg laget
Miessi Skrevet 1. juni 2011 #7 Skrevet 1. juni 2011 Min gutt på 7 mnd hater også middagsglass, men hjemmelaget sluker han lett. Jeg bruker bare å blande grønnsaker og kjøtt også mose det, han er kjempe glad i det. Har et lite tips som virket for min gutt når han ikke likte kjøpemiddagsglass. Jeg blandet litt fruktpure i middagen og da ble middagen plutselig kjempe godt. I begynnelsen har jeg har også blandet litt av middagen i grøten, det slukte han lett. Nå er han vant til kjøpeglass, han spiser det nesten uten fruktpure, men jeg må ha fruktpureen i nærheten i tilfellet. Håper det ordner seg
enits40 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #8 Skrevet 1. juni 2011 Tusen takk for gode tips, som alle skal prøves!!! Fikk lyst på hjemmebakt brød selv jeg nå - lenge siden sist! Og baby elsker jo fruktmos, så det er sikkert en god ide å ha det i! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå