Gå til innhold

Når ville dere startet og gi ukelønn? :)

Anbefalte innlegg

Har en datter på 9, og hun er veldig flink til og hjelpe til her i huset. Hun har til nå bare fått velge en ting hun vil ha hver lørdag, siden fredagen er rengjøringsdag her. Verdien av det hun får er mellom 50-100 kr.

Har begynt og tenke om hun kansje skal få penger istedet, eller om det ender opp i mas og bare vil ha mer.? Det er jo spørsmålet :)

Fortsetter under...

Her har minsta fått ukelønn fra hun var ganske så liten, rundt 2år var hun når hun begynte tror jeg. Hun ville gjøre ting når de store gjorde det, og når de fikk penger måtte hun også få penger.

Alle får penger for å gjøre sine faste oppgaver. Gjør de ekstra så får de ekstra, slik at de kan jobbe seg til flere penger når det er ting de ønsker seg. Fungerer supert her i huset, selv om noen er late og ikke gidder å gjøre noe, da får de ikke noe eller lite mens andre gjør mye og får mye.

når gutten min ble storebror nå for 2 mnd siden har han begynt å få uke lønn (50 kr ) dette fordi jeg trenger litt hjelp inni mellom til små ting.. hente sutten til minsten og slippe ut hunden i hagen når jeg ammer ++.. han syns det er kjempe stas når han får pengene å kan legge de på sparegrisen sin!! han får lørdagssnop av oss, så de pengene går kun til sparing!

Eldstemann fikk ukepenger fra 9 års alderen da barn på samme alder begynte å ha litt penger i helgene. Han måtte bære ut søpla når jeg spurte, holde rommet ryddig hver dag og hjelpe meg generelt hvis jeg spurte. Begynte på 50 kr.

Nå er han 12 år og må gjøre mer for pengene, eks støvsuging av nedetasjen en gang i uka. Nå får han 200 kr.

Vi betaler kino og badeland utenom.

Jeg trekker unna 30 kr pr gjenglemte leksebok. Det svir, og har gjort husken bedre:P

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...