Gå til innhold

Hvilke solkrem kan dere anbefale ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger solkrem til min snart 11 mnd gamle datter. Har sett på solkremtesten også, men er fortsatt usikker på hvilken jeg skal kjøpe som gir best beskyttelse osv.

Hva mener dere om solkrem i sprayflaske? Med tanke på å smøre ansiktet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her bruker vi Cosmica for barn fra apoteket, faktor 50, med kombinasjonsfilter. Det med kombinasjonsfilter er viktig, da har du både kjemisk og fysisk beskyttelse.

Skrevet

Vi bruker også Cosmicas solkrem. Den var en av de solkremene som ble best i test, tror det var hos Foreldre og Barn, og den inneholder ikke allergifremkallende stoffer og heller ikke parfyme. Jeg bruker denne solkremen også i ansiktet, tar bare litt krem på hendene mine og gnir det utover hele ansiktet, snuppa liker det ikke noe særlig, men det tar jo bare to sekunder så er det glemt.

Skrevet

Vi bruker også Cosmica....på eldstemann. Mini er for liten for solkrem.

Skrevet

Cosmica for barn her også. Eneste solkremen storesøster med atopisk eksem tåler, så da blir det den samme til lillebror også. Minsten får på seg faktor 50, mens storejenten er 9 år og tåler litt mer slik at hun bruker litt ulik faktor alt ettersom.

Skrevet

Kan man bruke solkrem med lavere solfaktor hvis babyen er litt mørkere i huden eller er solfaktor 50 best uansett?? Noen som vet?

Skrevet

jo mørkere hud frarge man har jo mer sol tåler man, men det er viktig å smøre ofte uansett:)

Skrevet

Jeg bruker denne på jentene mine- 2,5 år og 8 mnd gamle;

http://www.midsona.no/no/PRODUKTER/Derma/Derma-Baby/Derma-Baby-solkrem-spf-30/

Den kom veldig bra ut i den store solkremtesten til Grønn Hverdag i fjor, og er helt uten parfyme, parabener eller fargestoffer, og inneholder heller ikke konserveringsmidler. Selges på Meny, Ultra, Centra og noen babyutstyrsbutikker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...