78girl Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Mitt lille gull på 8 uker sliter med å rape - spesielt på kvelden. :-/ Hun er en liten solstråle på dagen, og stort sett lett å få til å rape enten over skulderen eller ved å lene fremover. Men på kvelden virker det som om det er verre...hun kan sovne, også bråvåkner hun helt hysterisk og skal rape. Noen ganger har det gått en time - halvannen siden mating! :-O Hun er ganske skrikete, og legen kalte det lett kolikk - og i tillegg hikker hun endel, så tror kanskje hun sluker litt luft der... Jeg ammer, men hun får også en flaske (pumpet MM) på kvelden, etter hun har forsynt seg av puppene.. ;-) Noen som har noen knalltips for de skikkelig vanskelige rapene??
Den tredje Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Jeg maserte mellom skulderbladene på lillegutt. Det er en liten "grop" der. Han kunne bli litt urolig når jeg gjorde det, men det var like før rapen kom. Funka godt her:-)
kinaputten Skrevet 31. mai 2011 #3 Skrevet 31. mai 2011 beste metoden for oss var å la han "sitte" på fanget mens du stryker på ryggen, litt vanskelig å forklare, men sjekk denne videoen ved minutt 1.03
78girl Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 31. mai 2011 ..takk for tips! Og det var en genial video, costamummy...litt lettere når man ser det! Takk!
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 Legge baby i mageleie på lekematta funka ofte her, da kom det gjerne 2-3 raper i slengen. Ofte kom det opp en rap når jeg putta henne oppi bæresjalet også, uvisst av hvilken grunn hehe.
C.L.H85 Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 På min lille hjalp det å legge hu på mageleie på mitt fang også stryke;) får samtidig trent nakken litt. Var fysioterepaut som viste meg før jeg dro fra sykehuset;)
Nat27 Skrevet 31. mai 2011 #7 Skrevet 31. mai 2011 Her har alltid den beste "rapemetoden" vært den standard måten å holde babyen på (baby mot mammas skulder/bryst), mens vi har strøket og småklappet på babyens høyre side. Ikke på ryggen m.a.o, men helt på siden, litt over nyrene.
rybko Skrevet 1. juni 2011 #8 Skrevet 1. juni 2011 Et tips som har fungert for meg er å ikke ta barnet opp for å rape umiddelbart etter at han eller hun er ferdig å spise. Da får rapen "lage seg til" først.. (o;
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå