Gå til innhold

HJELP! trenger råd/tips om fotvorter (ekkelt)

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jeg sleit med dette da jeg var liten.. da kjøpte vi noe middel på apoteket som skulle smøres på.. det tørket ut vorten eller noe sånt.. det funket i allefall bra!

det var en flaske som var lik som dentinox flasken.. men det var en plast pinne inni korken.. også var etiketten enten gul eller rød.. husker ikke helt.. kanskje det middelet finnes fortsatt? du kan jo høre på apoteket?

det luktet ganske sterkt av det middelet, og når vi smurte det på så stivnet det på en måte.. så dro vi det av innimellom.. og plutselig var vortene borte.

Jeg hadde ei svær fotvorte som dekket halve hælen, husker den ennå selv om det er 15 år siden.

Prøvde å klippe den ei stund. Jeg gikk etter hvert til fotterapeut og hun frøs den vekk litt etter litt (med et apparat som var iskaldt i enden).

Kanskje du kan gjøre det samme selv med noe fra fryseboksen ;-) Men da bør du finne en hanske eller en holder slik at du ikke holder direkte på kulden.

den flasken med middelet du mener har jeg prøvd og den kommer bare tilbake :S

hvordan vet jeg forskjelle på vorte og liktorn?

den er midt under foten, så hvis jeg setter på plaster så detter det bare av når jeg begynner å gå.

ringte en fotpleier for en stund siden og hu anbefalte bare ting jeg har prøvd t.o.m kjærringråd kom hu med. hu sa de sjelden gjorde noe med vorter der. synes dette hørtes rart ut når jeg ringer til en fotpleier. :S

Annonse

Jeg sleit lenge med det samme som deg. Begynte først med én, som jeg sleit med i over et år uten at jeg fikk den bort. Så spredte det seg, og jeg hadde på det værste 5 på føttene, og en på fingeren. Hadde egentlig gitt dem opp, da jeg hadde prøvd å fryse dem flere ganger, prøvde med noe middel fra apoteket + kjerringråd som neglelakk osv... Hadde hatt vortene i to år, da jeg prøvde de "klistremerkene" som du får kjøpt på apoteket. Hadde ikke noe tro på det, men gjorde det som et siste forsøk. Jeg klistra en på hver vorte, og lot dem være på i et døgn. Merket egentlig ikke så stor forskjell etterpå, men jeg gjentok dette en uke etter som et siste forsøk. Endte med at vortene forsvant:D Alle sammen!! Ikke samme dag, eller dagen etter, men plutselig var de bare borte:) Er ikke sikker på hvor lang tid det tok, men den største vorten min (en sånn som var "innfelt" i huden) klippet jeg litt etter litt bort etter behandlingen med "klistremerkene".

Jeg har et kjempebra kjerringråd, som garantert fungerer! Og, det er helt gratis ;)

Fukt en bomullsdott (litt større enn selve vorten), ha på masse salt (vanlig bordsalt) og tape den godt fast over forvorten. Bruk rikelig med tape. La dotten sitte til den faller av. Gjenta dette noen ganger; vips, så er fotvorten borte for alltid :)

(bruk gjerne bomullspad som du klipper i riktig str. Da blir det ikke så klumpete)

Dette er utprøvd av min datter og flere av mine venner.

æ så på legene på tv igår, at du kan ta innsiden av et panan skall å teipe på vorten over natta til den forsvinner. det sku vist hjelpe skikkelig godt på grunn av enzymene i banan skallet ;)

kan prøves om intet annet hjelper

takk for råd.

ut i fra det jeg leste på linken og så bilder så er det ikke liktorn.

får fortsette å prøve,

det er så irriterende, har hatt den lenge også.

det er ikke snakk om uker, mnd, MEN ÅR!!!

HI

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...