Gå til innhold

Da var fødselen overstått.. Og svigermor klarte og ødelegge!:(

Anbefalte innlegg

Venter nr 3 og moren min har aldri vært med. Selv jeg og mamma har et supert forhold føler jeg ikke for å ha henne stående og se meg i skrevet, det er bare ikke naturlig. Så den svigermora di er helt blåst i pappen. Hun må jo føle seg veldig lur nå.

Fortsetter under...

Jeg trodde heller ikke det var vanlig med mor/svigermor på fødsel.

Men det er visst noe hun har drømt om lenge...

Det kunne hvert en sak for media ja. Men jeg orker ikke ta stilling til det offentlig selv. Så jeg lar være..

Å ha mannen eller partneren med er vanlig. Å ha en venninne eller sin egen mor er litt mindre vanlig, men det forekommer. Å ha svigermor med har jeg aldri hørt om!!!

Syns kjerringa høres ut som ei skikkelig beregnende bitch, og jeg kjenner meg sjøl så godt at jeg vet at jeg aldri ville ha fått tillit til henne igjen, hvis dette hadde vært min sv.mor.

Å guud, så forbannet jeg blir på dine vegne,leste det andre innlegget ditt å håpte virkelig at den dama ikke fikk vært med.

Hadde heller ikke villet se den dama hadde det vært meg.

Var i et langvarig forhold for noen år siden, og hadde en likedan svigermor. Hun hadde bare et barn, og det var min x-samboer. Hun sa hele tiden at hun skulle være med på fødselen dersom jeg ble gravid. HELDIGVIS ble jeg ikke det med den skapnigen. Men det finnes altså sånne gærne kjerringer.

Jeg spurte hans nåværende kone om hvilket forhold hun hadde til sin svigermor, og hun bare lo og ristet på hodet og sa: "Nei, meg får hun ikke pille på nesen. Det tør hun bare ikke." Så eneste oppskriften er å bare være bestemt på hvordan DU vil ha det. Du må bare si ifra tydelig dersom hun overkjører deg flere ganger, det holder ikke at du gjemmer deg bak rumpestumpen til mannen din. Det ender bare med at du kommer til å irritere deg grønn og gul over henne.

Hilsen ei som har lært i livets skole:-)

Annonse

Uff, så trist for deg!

Ble skikkelig sint på dine vegne nå..for en møkkakjerring!

Bare fortsett å hold avstand fra henne. Jeg hadde vært så sint og fornærma at jeg ærlig talt aldri hadde snakket til henne igjen.

Har mannen din tenkt til å si i fra?

Håper hun angrer noe voldsomt når det går opp for henne hvor mye hun har ødelagt for seg selv!

Gratulerer så mye da!

Det er veldig trist at du måtte gjennom noe sånt! Hadde blitt rasende som en furie om noen hadde gjort det på meg, og de hadde ikke vært velkomne etterpå heller. Eneste personen som får være med meg er mannen min. Til nød en meget god venninne, men ikke min egen mor engang er velkommen til en fødsel.

Skjønner ikke at dette er sant. De slipper da INGEN inn på fødestua uten ditt samtykke. Ber de mannen din om å komme, slenger de ikka akkurat svigermor med på kjøpet.

Synes hele historien virker usannsynlig. Hvor vanskelig er det å si: Fødselen er privat, og vi vil ha den for oss selv! Må da til syvende og sist falle i bedre jord, enn vi skal ut å spise pølse...

Ærlig talt.. Jeg hadde ALDRI NOENSINNE EVER!!!! Hatt min svigermor med på fødselen. Ikke ville min svigermor bedt om å være med heller. Det er da ikke så fryktelig vanlig å ha sin egen mor med på fødselen ei gang?

Jeg kjente jeg ble sint nå. Det var utrolig unødvendig!

Frys henne ut. Fullstendig. Jeg ville ikke latt de komme på besøk en gang fordi jeg hadde bare klikket totalt når jeg så henne. Begynt å grine og vært sint. Og antagelig hadde jeg smekket til henne om hun bare kom spaserende inn på fødestuen....

Gratulerer med jenta deres! :)

Ellers orker jeg ikke å kommentere det med svigermor, syns dere høres snåle ut begge to. Hvorfor kunne ikke svigermor få være med på fødselen egentlig?

Annonse

Jeg skjønte ikke helt den der med å måtte være med fordi hun ikke har noen døtre? Mamma har jo en datter, men hun skal jo ikke være med på fødselen min alikevel.. Er vanlig å ha med seg moren sin??

Ånei er det mulig???? Har selv en superegoist til svigermor og hun har også 3 sønner og jeg har sagt til mannen min mang en gang at hadde hun fått døttre, hadde ingen av de snakket med henne i voksen alder. Hun er helt gal, så føler virkelig med deg!

Det er ikke akkurat supert vakthold på litt mindre sykehus da! Ålesund sykehus er er relativt stort sykehus (største mellom bergen og trondheim) og der kjenner jeg ei som lå å trykket når en kompis kom vandrende inn. Han spaserte rett ut igjen når han fikk beskjed da i det minste.

Men om hun lå i pressrier kunne ikke akkurat jordmoren heller prioritere og vrestle ut svigermoren heller da?? De var sikkert like sjokkerte som deg HI.

MIn egen svigermor har akkurat gjort et stunt som har såret meg forferdelig og hun nekter å ta selvkritikk og krever at jeg skal be henne om unnskyldning, selv om det kun en hennes feil. Jeg kommer ikke til å ha noe med henne å gjør før hun faktisk ber meg om unnskyldning. Har rett og slett innsett at her må jeg sette ned foten, for det blir bare verre og verre. Hadde jeg vært deg hadde jeg kuttet henne ut, hvertfall til hun hadde vist deg tilstrekkelig at hun innser for et gigantisk overtramp hun har gjort mot deg og dere.

Jeg synes alle barn skal ha kontakt og GOD kontakt med alle i familien sin, uavhengig av hvordan forholdene er mellom foreldrene og andre familiemedlemmer, men har innsett at det faktisk er bedre å skåne barna mot enkelte relasjoner. MIn svigermor aner ikke hva ubetinget kjærlighet er, hun setter betingelser på ALT, og det skal barnet mitt få slippe å oppleve. Virker ikke akkurat som om din svigermor vet hva ubetinget kjærlighet heller er, å sette sine kjæres ønsker foran sine egne uansett hva det måtte være.

Huff, for en forferdelig svigermor du har! Så utrolig frekt å presse seg på slik!!!

Jeg hadde min mor med på fødselen pga bf ikke hadde anledning, og mamma sier alltid i etterkant at hun er så takknemlig for at hun fikk være med, og at det er noe av det største hun har vært med på.

Men det var kun pga bf ikke kunne være med, så neste gang blir ikke mamma med! Og dette var da moren min og ikke svigermoren. Når man føder, vil man jo ha noen som man er komfortabel med rundt seg, og det er helt utrolig at svigermoren din ikke skjønner dette!! Pappa var også med meg på sykehuset, men han gikk ut på gangen under pressriene, og ble der til han hørte sønnen min gråte.

Jeg håper hun en dag kommer til å skjønne hvor galt det hun gjorde var.

Og som mange her sier, så er det jo ikke slik at de som har døtre alltid har med seg moren sin! Det er jo heller unntaket enn regelen!

Håper du klarer å legge dette bak deg etterhvert, og bare nyte tiden sammen med datteren deres! Godt å høre at mannen din er på din side iallfall!

Jeg synes du er ganske så drøy som skriver det du gjør..

En fødsel er ikke en arena der alle mulige blir innvitert.

Det er utrolig viktig at mor føler hun har den støtten hun ønsker å ikke blir unødvendig stresset.

Jeg synes du er rett å slett ganske frekk som skriver det du skriver.

Totalt unødvendig!!!!

Gratulerer så mye HI ... Håper ting går din vei og på dine primisser fremover..

Tøff er du virkelig

Jeg la inn et svar i stad, men ser ut til at det er blitt borte...!!

For det første så synes jeg meget synd på deg hvis denne historien er sann! Jeg hadde NEKTET kontakt med svigermor for all fremtid om dette hadde skjedd meg!

Men.... Jeg sitter med en liten følelse av at denne historien kan være oppspinn? Det er en ting jeg stusser over i historien din.

I en setning skriver du at svigermor var på sykehuset allerede hos sønnen sin. To setninger senere skriver du at "Hun og svigerfar kjørte altså etter oss!" Det henger ikke helt på greip. Hvordan kan hun ha gjort begge deler samtidig??

Først av alt- gratulerer så mye med jenta:))

Jeg ville heller ikke ha hatt svigermor med på fødsel om hun hadde bedt aldri så mye - hun har ingen døtre hun heller. Mora mi satt og spekulerte på om hun kunne tenkt seg å være med, etter at venninna hennes hadde vært med dattra på fødsel og til og med klippet navlestrengen. Sa det med en gang at det trenger du ikke spekulere på, for du får ikke være med! Jeg har født tre barn og venter det fjerde nå, og mannen min har vært med hver gang. Hvis han ikke får det til, så vil jeg være alene. Det er jo pleiere fra sykehuset der, og det holder for meg! Dette er en så personlig opplevelse som jeg ikke vil dele med noen andre enn min mann. Dette forventer jeg faktisk blir etterfulgt av de rundt meg.

Du har min fulle støtte HI, dette skulle ikke skjedd. Skjønner ikke at personalet ved sykehuset kunne kaste ut din svigermor, det er jo en del av jobben deres om slike situasjoner skulle oppstå. De skal jo også forhindre så mye besøk i barseltiden, klarer de det da når de ikke klarer å forhindre det under fødsel? Der jeg lå på barsel, så var pleierne nøye på å sende hjem besøk når det ble for mye eller for lenge.

Kos deg masse med jenta di, håper du får en fin tid til tross for det som skjedde under fødselen!!

Fy søren. Snakk om å ha LITE respekt for sin gravide svigerdatter. Dette syns jeg var veldig dårlig gjort av din svigermor.

Kjenner jeg blir sint på dine vegne.

Men masse gratulerer med baby da :)

Sorry for at jeg sier det, men du har en skikkelig bedriten svigermor! Jeg hadde forventet at mannen min hadde satt hun på plass så det svir. Er så trist at hun skulle ødelegge!!! jeg husker det forrige innlegget ditt og trodde virkelig ikke at dama var psykotisk og eiesjuk.

Pass deg, for dette er tydeligvis ei dame som kommer til å bry seg med alt. Merker jeg blir forbanna på dine vegne, hadde jeg vært der skulle jeg ha hivd a på hue å ræva ut! Sorry ordlyden i dette innlegget, merker jeg blir noe usaklig. grrrr.....

Men prøv å kos deg med vesla du HI, for hun er bare din og mannen sin;))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...