Gå til innhold

å noen BMI-kalkulatorer er undevekt regnet fra 18,5, mens i vektklubben er grensen 20. Hva stemmer?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 er vel ei grense de har satt for ikke å tiltrekke seg anorektikere. Men det ingen ville lagt merke til det om jeg oppga 60 i stedet for 50 kg som min startvekt (kun et eksempel. jeg veier mer enn det).

Annonse

BMI er bare TULL og FJAS! Det eneste BMI måler, er vekten din fordelt på høyden din. Det sier ikke noe om muskelmasse, fettprosent, benbygning osv osv. Bodybuildere er ekstremt overvektig ifølge BMI, så fete at de egentlig burde dødd 5 ganger allerede.

Dra til en skikkelig lege, og be ham måle fettprosent, kolesterol, blodtrykk og blodprøver, så kan han/hun fortelle deg om du er frisk eller ei. BMI kalkulatoren er kun et verktøy for å sette folk i båser som ikke er beregnet på de forskjellene det finens i mennesker!

Jeg trenger ikke måle noe som helst, jeg er sunn, frisk, men mest muskler og bein og blodårer. Er 167 og veier 52-53 kilo. Får høre hele tiden at jeg er så grusom tynn at jeg begynte å lure på om jeg er syk eller stygg eller undervektig. I forhold til B;I 20 er jeg jo undervektig. Men i forhod til BMI på 18,5 er jeg normal.

HI

Enig, BMI er tull.

Jeg og søstra mi er like høye og ser ut som om vi veier like mye, vi har til og med målt cm rundt bein, mage armer og det er ca det samme. Vi er omtrent like fast i fisken, men hun er 12kg tyngre enn meg. Jeg veier 50 og hun 62. Skulle tro at det var en synlig forskjell da, men det er det ikke på oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...