ninini Skrevet 30. mai 2011 #1 Del Skrevet 30. mai 2011 ser mange so mer på tidlig ul og det skjønner jeg godt har selv tenkt å ta en ul før vi reiser på ferie. vil da være ca 11 uker på vei.. mange sier det at så lenge man har sett et bankende hjerte går det mest sannsynlig bra, det skjønner jeg ikke helt, for man vet vel ikke hva som skjer de neste ukene selv om man har tatt en ul ? skjønner jo at man kan se at alt det normalt ut osv, og at man får den tryggheten, men blir det ikke litt falsk trygghet?? er selv engstelig for å miste.. er nå 8+3 og tenker jo litt på det.. men føler vel egentlig at jeg stoler mer på kroppen sine signaler enn på en ul... (fullt mulig jeg er på bærtur) men sålenge man ikke blør, har smerter osv må man jo bare tenke at det er bra,, og i tillegg ømme bryster, veldig kvalm osv... og at symptomene er på plass... må jo si at det skremmer meg litt at mange som har mistet her inne fsktisk er både 10,12 og 14 uker på vei når det skjer. og da spiller det jo ingen rolle at hjertet slo i uke 8 liksom. er ikke meningen å være dust eller ødelegge tryggheten til noen, men jeg tenker ofte på det og bekymerer meg endel.. alt e rjo så usikkert,, men men,,, man må jo bare krysse fingre for at det går bra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143282503-undrer-meg-over/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Suss@ med 3 gutter Skrevet 30. mai 2011 #2 Del Skrevet 30. mai 2011 Jeg går på ul fordi jeg har mistet mange ganger. Og når de har sett hjertet slå, får jeg hormoner fram til ke 14 ca. Det har gått bra med de to første jeg fikk hormonbehandling med. Men de gangene jeg har mistet så har jeg mistet før hjerte har beg å slå, men kroppen har ikke skyllt ut fosteret med det første, jeg har da nemlig gått på det meste (første gangen jeg mistet) 4 uker uten att det har vært liv i magen . Dette er jo da en MA og ikke en SA.. Og symptomene gir seg nødvendig vis ikke med det første selv om det ikke er liv.. Har også beg og blø noen ganger, og da er det jo selvsagt en SA, og ikke noe å lure på.. Så jo har man sett hjerte slå, er det større sjangs for att det skal gå bra. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143282503-undrer-meg-over/#findComment-143282584 Del på andre sider Flere delingsvalg…
ninini Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #3 Del Skrevet 31. mai 2011 men for de som ikke har den historikken tenker jeg alikevel at sålenge alt er normalt og ikke noe form for blødninger så er alt bra... for om jeg hadde sett hjertet slå i uke 6 kan jeg alikevel miste i uke 8, er det jeg ikke helt skjønner.. men men... Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143282503-undrer-meg-over/#findComment-143283790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Miss Flua* Skrevet 31. mai 2011 #4 Del Skrevet 31. mai 2011 Jeg har som suss@ over her også opplevd MA, og det var første gangen jeg var gravid. Hjertet startet aldri å slå, men oppdaget det ikke før i uke 10. Var ingenting som tilsa at det hadde gått gæærnt. Denne gangen valgte jeg å ta ul da jeg var 7 uker, for å se hjertet slå. En sier jo det at så lenge en ser hjertet slå så er sjansen stor for at det går bra. Og da var jeg allerede kommet lenger enn jeg var første gang, så det var en trygghet for meg Skal på ul igjen imorra, 11+3, for igjen å få en bekreftelse på at det er bra. Da er jeg snart 12 uker også, og skal slappe helt av Men jeg ser jo fortsatt litt av poenget ditt, for selv om en ser hjertet tidlig, så KAN det jo fortsatt gå galt. Det er jo aldri noen garantier. Men for min del så roet det meg ned..tankene frem til den første ul da jeg var 7 uker, var helt grusomme pga alle tankene i hodet...og da jeg så hjertet, så visste jeg at jeg kunne slappe av i noen uker til ihvertfall. Hadde ikke orket å gå helt til nå med alle de tankene.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143282503-undrer-meg-over/#findComment-143283886 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå