Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Hei. Har ikke kjent noen som helst smerter i bekken/rygg osv men nå siste dagene så har jeg begynt å få ganske vondt på høyresiden av korsryggen. Liksom i det benet som er der. Kjenner smerten når jeg går, og bøyer meg osv. Lurer på om det kan være bekkenløsning elelr om det bare er ryggplager som kommer nå i slutten pga dårlig holdning osv? Er 36 uker.
Cocopuffs Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Hei Det er veldig vanskelig å gjette om det kan være bekkenløsning, for det kan være så mangt. Jeg begynte med samme type smerte som deg, men jeg kjente det allerede i uke 15. Nå har jeg nettopp begynt på behandling hos fysioterapaut, og der fikk jeg påvist bekkenløsning etter han hadde undersøkt meg. Men han sa også at det var altfor vanlig å diagnosere seg selv med bekkenløsning, og at det ofte hadde andre forklaringer. Jeg har nå problemer med å gå vanlig, reise meg, skifte stilling og det stråler helt ned i knærne bare jeg beveger på høyre foten. Så håper virkelig du slipper at det utvikler seg. Anbefaler deg å gjøre knipeøvelser i bekkenet, det er gull verdt! Dvs, at du skal gjøre samme bevegelsen som når du er på toalettet og skal tisse, så kutter du strålen på en måte. Litt vanskelig å forklare
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 31. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 31. mai 2011 Hei takk for svar:) Ja jeg føler mange mener de har bekkenløsning uansett hvilke plager di har, men føler liksom at dette er i ryggen på en måte. Virker som om det blir verre, men smerten flytter seg heldigvis ikke. Må gå med kortere skritt og ikke stå bøyd lenge osv. Får håpe det holder seg slik det er nå eller blir bedre. Har heldigvis bare 4 uker igjen så helt gale blir det sikkert ikke=)
Januargull-09 + augustspire-11 Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 Alle gravide har bekkenløsning, men ikke alle opplever smerter og plager. Problemer i bekkenet kan godt gi trøbbel lenger opp i ryggen, det kan en fysioterapeut eller osteopat finne ut av. Husk å følge med ryggen også i barseltiden, for amming og uvante løft kan også gi smerter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå