Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Jeg skal flytte i løpet av sommeren. Jeg går igjennom noe nå som jeg føler sterkt at jeg ikke klarer å bearbeide alene, og har bestemt meg for å be om en henvisning til psykolog. Men kan fastlegen min sende en henvisning til psykolog i et annet fylke? Det er jo ikke noen vits i å stille seg i kø her jeg bor, for innen jeg får time her har jeg jo flyttet.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Ja, det er fritt sykehusvalg, du kan velge å behandles hvor du vil.
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Ja, det kan han. For det første så har vi jo noe som heter "fritt sykehusvalg" i dette landet, så du kan sånn sett henvises hvorhen du vil i Norge, så lenge det står at du blir søkt dit på grunnlag av fritt sykehusvalg. For det andre så ville jeg også bare ha bedt fastlegen om å skrive i henvisningen at han henviser deg dit fordi du skal flytte og dermed kommer til å komme inn under deres opptaksområde innen x tid. Det hender vi får søknader av begge kategorier der hvor jeg jobber, og vi behandler alle disse på lik linje med "vanlige" søknader/henvisninger vi får. =) Lykke til, både med flytting og behandling. =)
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Takk for raske svar. Da skal jeg kontakte fastlegen i morgen. Veldig godt å slippe å vente til flyttingen er over og jeg har fått ny fastlege. Takk for gode ønsker! HI
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Bare hyggelig. Det er faktisk godt å av og til kunne få svare på noen "normale" innlegg her inne må jeg si. Ikke bare er det godt å slippe å vente til flyttingen er over, men også veldig lurt å søke nå, så du slipper å vente så lenge etter at du har flyttet før du kan komme i gang med behandlingen (og ventetiden blir kanskje forkortet litt siden du blir opptatt med hele flytteprosessen også). Hilsen anonym nr 2 over her. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå