Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som ikke får denne til å funke? Han blir bare urolig og sutrete av å bli satt i den. Han må jo sitte mot meg og ser ikke stort siden selene går opp forbi hodet hans. Men kan jo uansett ikke ha ham fremover i en babybjørn heller, siden han er bare 10 uker.

Går det an å gjøre noe feil med Manducaen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han bare er 10 uker gammel, er det nok fordi han enda er litt for liten til selen, selv om produsenten hevder at den er OK fra ca 1 mnds alder, mener de fleste andre at den ikke er så veldig godt egnet før nærmere 4-5 mnds alder. Da får de bedre utsyn ut mot sidene og sitter også bedre i selen, og så lenge man går / er i bevegelse vil de aller fleste babyer trives godt oppi der.

Et lite tips- ved magebæring er det selene i kryss bakpå ryggen som er det absolutt beste for ryggen, synes jeg ihvertfall:)

Skrevet

Jeg har en på 4 mnd og han klager ikke når jeg har han i den, tvert i mot, han sovner :) hehe

Kan være at 10 uker er for lite og at han ikke trives nå, men om 2 mnd feks så elsker han det.

Du får bare prøve deg litt frem :)

Skrevet

Vi begynte å bruke manducaen (uten spedbarnsinnlegget) da junior var ca 3 mnd, men selv da var han litt for liten, syntes jeg. Nå som han er 4,5 mnd passer han bedre i selen.

Før han var 3 mnd brukte jeg bæresjal veldig ofte. Han stortrivdes i sjalet, og gjør forsåvidt det i manducaen også. Men nå er han så nysgjerrig at han ikke sovner der lenger :P

Det eneste problemet med manducaen er å få strammet ryggreimene ordentlig til når jeg er alene. Jeg sliter med å stramme til ved å dra reimene bakover. Så hvis noen har gode tips vedrørende dette, tar jeg gjerne imot (med fare for å kuppe tråden) :)

Skrevet

ah, da får jeg vente og se da :) skal ut og reise alene med den lille i juni, så skulle så gjerne hatt noe å bære ham i,,,

Skrevet

Var genial i 3-6 mnd alderen, lille satt veldig mye i denne da hun elsket å bli båret. Nå er hun i ferd med å lære å gå, og blir ikke brukt så mye lengre..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...