Roselilly Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Jeg er helt fersk her inne og skulle ønske det fantes et sted man kunne slå opp for å se hva de vanlige forkortelsene her inne står for. Finnes det? Kanskje en ide for de som driver siden? Hadde vært takknemlig om noen hadde orket å ta seg tid til å forklare forkortelsene Får jo med seg de aller vanligste, men så blir det for mange og så husker jeg ikke hva de står for. Det føles jo så dumt å spørre stadig vekk, hadde vært så greit med en "ordbok" Om noen kan hjelpe hadde det vært kjempehyggelig
Esperanza84 - gravid! Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Ikm = ikke kommende mens (den dagen mensen skal komme men du vil jo ikke at den skal komme) tr = tante rød el = eggløsning dpo = days past ovulation (dager etter eggløsning) cd = syklus dag Kommer ikke på flere akkurat nå, men dette er noen av de mest brukte! Velkommen hit:)
Roselilly Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #4 Skrevet 30. mai 2011 Takk for svar! Det kan jo gå rundt for enhver når man begynner med dette Fant akkurat en lignende nyttig tråd på 1.trimester - kanskje den som ble dyttet opp? Dvs at jeg er tre dager etter ikm, men fikk antydning til spotting tidligere i dag, så det spørs vel... Begynte å tempe tidligere denne måneden, så vet ikke akkurat når jeg hadde el. Forstår endelig hvor "rar" man kan bli i hodet (og kroppen!) av denne prosessen, he-he!
Roselilly Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2011 Ah, der fant jeg den du dyttet opp, Rina! Mye god info der
Apple80 Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 jeg har også brukt litt tid på å forstå terminologin her inne.. Men har nå lært at SA= spontan abort MA= abort hvor dt ikke komemr ut av seg selv kjemisk graviditet= du har vært befruktet og begynt å utvikle hcg-hormoner, men så skjærte det seg og du får besøk av tanta omtrent som vanlig. I disse tilfellene kan man visst teste positivt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå