Gå til innhold

"Ordbok" for oss nybegynnere her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt fersk her inne og skulle ønske det fantes et sted man kunne slå opp for å se hva de vanlige forkortelsene her inne står for. Finnes det?

Kanskje en ide for de som driver siden?

Hadde vært takknemlig om noen hadde orket å ta seg tid til å forklare forkortelsene :) Får jo med seg de aller vanligste, men så blir det for mange og så husker jeg ikke hva de står for. Det føles jo så dumt å spørre stadig vekk, hadde vært så greit med en "ordbok" :)

Om noen kan hjelpe hadde det vært kjempehyggelig :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg dyttet opp en tråd med masse info ;)

Skrevet

Ikm = ikke kommende mens (den dagen mensen skal komme men du vil jo ikke at den skal komme)

tr = tante rød

el = eggløsning

dpo = days past ovulation (dager etter eggløsning)

cd = syklus dag

Kommer ikke på flere akkurat nå, men dette er noen av de mest brukte!

Velkommen hit:)

Skrevet

Takk for svar! :)

Det kan jo gå rundt for enhver når man begynner med dette ;) Fant akkurat en lignende nyttig tråd på 1.trimester - kanskje den som ble dyttet opp?

Dvs at jeg er tre dager etter ikm, men fikk antydning til spotting tidligere i dag, så det spørs vel...

Begynte å tempe tidligere denne måneden, så vet ikke akkurat når jeg hadde el. Forstår endelig hvor "rar" man kan bli i hodet (og kroppen!) av denne prosessen, he-he!

Skrevet

Ah, der fant jeg den du dyttet opp, Rina! Mye god info der :)

Skrevet

jeg har også brukt litt tid på å forstå terminologin her inne.. Men har nå lært at

SA= spontan abort

MA= abort hvor dt ikke komemr ut av seg selv

kjemisk graviditet= du har vært befruktet og begynt å utvikle hcg-hormoner, men så skjærte det seg og du får besøk av tanta omtrent som vanlig. I disse tilfellene kan man visst teste positivt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...