Gå til innhold

Føler at nesten alle gir mme til barna når de er i 6 mnd alderen??? Eller tar jeg helt feil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er innom på flere forum og der skriver mange at de gir mme til babyen. Er det bare tilfeldigvis det jeg leser eller skal man begynne å gi dem mme når de er rundt 6 mnd?

Her har jeg aldri gitt ungen noe mme, aldri kjøpt det en gang. Hva mener dere? Skal jeg begynne å gi ham dette jeg også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min tåler ikke synet av mme, så det er bare å fortsette med amminga her i huset :) han er 7 mnd. Så lenge du har melk, så tror jeg ikke du behøver å gi mme.

Skrevet

Så lenge du har melk så må du overhode ikke gjør det:) MME er for oss som ikke har "full pupp":)

Skrevet

Jeg gir ikke mme til min baby som er over 6mnd, bortsett fra i nødstilfeller hvis jeg ikke får til å pumpe. Så lenge du har nok melk, er det ingen grunn til å gi mme.

Skrevet

Kun mm her. Snuppa nekter plent å ta flaske også:-)

Skrevet

Jeg har en gutt på 10,5 mnd og vi har akkurat sluttet med ammingen denne ukene her, så nå får han 2-3 flasker med mme iløpet av en dag!

Hadde det ikke vert for at han er for travel til ammingen (ville ikke en gang ha helt nyvåkna på morningen) så hadde vi fortsatt til han kunne begynne med kumelk!

Skrevet

Jenta mi er 8 mnd og får fortsatt mye pupp, så ser ikke noe behov for MME enda ihvertfall (ikke tar hun flaske heller så...) MME er kun nødvendig hvis man ikke lenger ammer, hvis ungen nekter puppen osv.

Skrevet

Hvorfor skal du begynne med mme? Er ungen sulten? Om det ikke holder med amming og grøt/grønnsaker så ja klart mme er et supert alternativ, men det er ingen grunn til å gi MME om man ikke føler behov for det!

Selv har jeg litt lite melk så jeg ammer først og gir flaske etterpå, det er en del arbeid...

Skrevet

Ammer enda jeg også,og hun er helt avhengig av puppen enda. 8 mnd neste uke:) Har ikke prøvd Mme da jeg ikke har hatt behov for å prøve det. Vil amme så lenge som mulig:)

Skrevet

hvorfor skal du slutte å amme og gi mme når du får til ammingen? :)

jeg gav førstejenten mme fra hun var rundt 4-6 uker. ammingen gikk ikke bra.

men med andrejenten ville jeg gjøre HVA som helst for at det skulle fungere. nå er hun 9 mnd og jeg gir henne morsmelk morgen og kveld. ellers er hun ikke interessert :)

Skrevet

Ingen grunn til å gi MME etter 6mnd alder. Har du hatt nok melk frem til nå, så har du det definitivt fremover også. Nå skal jo barnet ha mer og mer fast føde i tillegg uansett.

Mine barn har aldri smakt MME, så det er ikke et must nei. (Mine barn tar uansett ikke flaske...)

Skrevet

har gjelder bare pupp! Jeg prøvde å gi storebroren flaske da han var 6 måneder bare for å se om han liker det og da var det hyl og vræl i en time. Må bare akseptere at mine gutta liker ikke silikon! :D

Skrevet

Mine barn har ikke fått mme fra 6 mnd. Så lenge det er nok melk i puppene har ikke jeg følt behov for det.

Skrevet

Min gutt er 10 mnder og jeg ammer enda:) Morgen, midt på dag, og til kvelds! Mellom puppemåltidene får han vann. Har kun gitt mme om han har hatt barnepass over en lengre stund. Men nå synes jeg han begynner å bli sopass stor at dersom han skal bort på overnatting flere ganger, så klarer han seg fint uten mme:)

Skrevet

Men hva gjør dere når pappa skal ha permisjon da? Eller har dere veldig lang permisjon?

Jeg skal begynne å jobbe før lille er 8mnd, og jeg prøver alt jeg kan for å få han til å ta den dumme flaska. Han er 6,5mnd nå. Jeg har planer om å gi mme fordi jeg ikke klarer å pumpe noe særlig, det gjør vondt og jeg får ikke ut så mye. Tror ikke jeg hadde klart det i 4 mnd.

Skrevet

Så lenge babyen er blitt så stor at han eller hun spiser to grøtmåltider (inneholder melk) per dag (i tillegg til evnt middag) trenger ikke baby mer mm enn at det holder å amme morgen og kveld. Dette sa hvertfall helsesøster til meg forrige gang. Så etter 6 mnd spiste gutten grøt til formiddags og kvelds, og jeg ammet morgen og kveld. Da trengte jeg ikke gi flaske eller annen form for melk enn den som er i grøten allerede (blandet den ut med vann, er basert på mme), og kunne fint ha begynt å jobbe og overlatt perm til pappan..

Skrevet

Jeg ammet morgen og kveld på den alderen.Han fikk grøt, frukt,middag imellom. Du kan amme også når du kommer hjem etter jobben.

Men hvis du virkelig vil gi ham flaske, så prøv å gi ham den om dagen, ikke om natten i begynnelsen slik at han blir vant til den.

Skrevet

å, er det sant!? Men fikk du baby til å drikke vann da? De må vel nødvendigvis ha væske flere ganger om dagen? Min baby spiser grøt to ganger + middag og frukt hver dag. Av og til brød. Vanligvis får han mm til måltidene.

Skrevet

Hei :)

Jeg har ei jente på snart 10 mnd som ikke får mme. Her i gården er det bare morsmelk å få. Jeg var en periode redd for at hun skulle få for lite morsmelk siden puppen er på langt nær så interessant som før(naturligvis). Men helsesøster sa at så lenge mini vil ha pupp et par ganger om dagen, og kanskje en gang etter leggetid så er det nok. Og da spesielt siden hun får to grøtmåltider om dagen og der er jo melk i :)

Kos deg videre med ammingen av vesla :) Jeg kommer til å fortsette å amme litt etter mi har fylt året også. Det gjør godt for henne siden hun sikkert vil bli utsatt for noe smitte i barnehagen. Morsmelk kan hjelpe litt på det.

Skrevet

som du ser av de over også, så holder det altså med amming et par ganger om dagen når du gir to grøtmåltider :) og her var mini også glad i vann, så ikke noe problem med væske.. han fikk også noen ganger mme i tutkopp på dagtid..

Skrevet

tutkopp med vann eller mme på dagen når du er på jobb kan kanskje være et tips hvis den lille ikke vil ha flaske.. er flere typer tutkopper beregnet fra 6 mnd..jeg foretrakk tutkopp siden jeg enda ammet morgen og kveld. så han ikke skulle bli vant til flaske :)

Skrevet

Her er det heller ikke håp om å få mini til å ta flaske eller tutekopp - så her har hun egen "voksenkopp" som hun får vann i ved måltidene. Holder en klut under haken hennes mens hun drikker så det ikke blir for mye søl, men det fungerer utmerket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...