Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Og har det noe for seg egentlig?
NostraStoria Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Du bør absolutt ikke gjøre noe med brystvortene, hadde det vært praktisk så hadde vel alle fått beskjed fra jm/lege om å gjøre dette. Du kan ende opp med å bli veldig sår!
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2011 Ok-.grunnen til at jeg spør, er at jeg gjorde ikke det før forrige fødsel, og ble SKIKKELIG sår!! Også fikk jeg et tips her en dag om å prøve å herde dem; at det kunne hjelpe...
Triduana Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Leste et eller annet sted at det hadde blitt forsket på det, og resultatet var at det ikke hadde noen effekt. Men husker ikke hvor jeg leste det. Jeg får uansett ikke lov til å røre de pga fare for prematur fødsel, og det hormonet det kan utløse å stimulere de. Så det får vente til jeg er "fødeklar"
fru H Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Jeg fikk beskjed idag om å stimulere brysvortene for å prøve å få fart i fødsel. Har regelmessig rier/kynnere men liksom ikke noe skikkelig fres i de. Får prøve litt når jeg legger meg. Noen som har hatt effekt av det??
Prinsesse2_på_vei*Fødeklar* Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Hm vet det er et kjerringråd å gni brystvortene for å sette i gang fødsel så det kan nok fungere. For å svare på spørsmålet. Jeg ble også skikkelig sår sist og fikk sår osv men har ikke gjort noe spesielt for å herde dem denne gang, men har hørt at man kan gå uten bh for å herde dem litt og det gjør jeg jo innimellom
Bellamor79_høygravid Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Jeg smører brystvortene med purelan salve morgen og kveld, for jeg har vært plaget med skikkelig tørre og såre brystvorter. Så ille at det har skallet av hud og begynt å blø. Nå etter at jeg har holdt på med dette i noen uker, så er det blitt mye bedre. Og jeg regner med at det også forebygger sårhet når prinsessa skal begynne å amme om ca 2 mnd. Jeg fikk hvertfall det tipset fra apoteket.
Bellamor79_høygravid Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Jeg smører brystvortene med Purelan salve morgen og kveld, for jeg har vært plaget med brystvorter som har vært så tørre og såre at de har flasset av og begynt å blø. Nå som jeg har gjort dette i et par uker er jeg blitt mye bedre, og apoteket rådet meg til det også for å forebygge sårhet når jeg skal begynne å amme.
Lilliana&Prinsessa&Lillebror Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #9 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har kjøpt purelan, men trodde man skulle smøre det etter man ble sår. Men dersom det forebygger, er det jo bare å begynne å smøre!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå