Gå til innhold

Hva slags type alkohol er lurest å drikke når man ikke kan bli dårlig dagen etter?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke kom med noe la være eller drikk mindre.

Jeg drikker sjeldent og heller ikke så mye. Men blir lett dårlig.

Hva er best av øl, drinker, vin rød eller hvit?

Skrevet

Hold deg til en type, jeg anbefaler øl på det sterkeste. Da har du også bedre kontroll over inntaket ;-)

Skrevet

Zyrtec!! Funker alltid her ihvertfall =)

Skrevet

Finnes det alkohol man ikke blir dårlig av?

Rødvin gir meg hodepine, cider gir meg mageknip, samme med øl forsåvidt, hvitvin og sprit går greit der og da, men merkes dagen derpå, sprit i større grad enn hvitvin og da er konklusjonen at hvitvin gir færrest plager.

Men det er ikke sånn at jeg ikke blir dårlig, bare litt mindre dårlig.

Skrevet

Husk å drikke et glass vann pr enhet alkohol, så går alt så meget bedre! Funker fint for meg ihvertfall. Ha en god fest! : )

Skrevet

Dere som sier øl, er det best? Hvorfor?

Skrevet

En god plan er å holde seg til et slag, men i tillegg drikke vann! :)

Skrevet

Det lurer jeg også på, jeg blir faktisk minst dårlig hvis jeg holder meg til kun sprit, men kanskje det er individuelt dette også. Hjelper iallefall å holde seg til en sort, hvitvin pleier jeg heller ikke bli noe særlig dårlig av :)

Skrevet

vodka blandet med noe surt. og unngå å drikke/spise søtt en stund før og hvertfall etter en drink.

og drikk masse vann og spis før du tar kveld

Skrevet

Øl

Det gir tross alt litt næring, og for min del så tror jeg at jeg blir dårligst når jeg glemmer å spise.

Skrevet

De aller fleste blir mindre dårlige av og drikke ren sprit alltså tecila (eller hvordan det staves). Det verste jeg kan drikke er drinker blandet med brus, kullsyre gjør meg mega dårlig..

Rødvin går om jeg velger en vin med lite garvesyre.

Øl: øl med mye hummler = hodeverk..

Skrevet

Vodka og Zyrtec, du blir ikke kvalm og sover søtt senere.

Skrevet

Hvitvin og vann, blir aldri dårlig :)

Og når du våkner, snu deg rundt og ligg en halvtime til før du står opp :)

Ellers kan jeg anbefale tyrker, ikke shot de, men nipp til glasset, funker også helt supert :)

Skrevet

Men hva blander man i vodkaen som er surt?

Skrevet

Lurest er det faktisk å ikke drikke alkohol overhode hvis du blir dårlig av det. Bare fordi man er voksen, trenger man ikke å drikke alkohol bare fordi alle andre gjør det. Jeg bruker aldri å drikke alkohol, selv om jeg verken er gravid, ultrakristen eller går på antibiotika.

Skrevet

Hvitvin og et par glass vann innimellom + et lett måltid før man legger seg,da blir dagen derpå stort sett grei her :)

Skrevet

For min del er det vodka som funker best- blank sprit er det reneste (brun sprit blir man dårlig av). Jeg blir noe inni helsike dårlig av å drikke meg beruset på vin, tåler ikke garvesyra. Kvalm og grusom skallebank, både rød og hvtivin, men rød er verst. Øl drikker jeg ikke så mye, for har meerket at det som duger for meg er sprit. Jeg blir i topphumør når jeg er på byen og fin form dagen derpå. Men vil råde deg til å spise litt før du legger deg, og drikke mye vann, for enda bedre form. :) Jeg pleier å blande med Schweppes Russchian (?), sånn rosa, nam

Skrevet

Jeg blir ekstremt dårlig hvis jeg kun drikker øl en kveld. Rødvin er ikke akkurat det beste å drikke heller, med tanke på dagen derpå.

Dersom det er viktig at jeg ikke blir dårlig dagen etter "fylla" drikker jeg kun vodka/bacardi razz/gin. Det går også fint med en tequilla shot, men av andre grunner enn dårlig dagen derpå pleier jeg å styre unna shotting.

Ved å holde meg til sprit hele kvelden blir jeg aldri dårlig dagen etter:)

Husk å drikke vann også.. Jeg blander forresten med juice eller brus. Jeg reagerer heller ikke på kullsyren fra brusen, som jeg så noen nevnte (??). Er det virkelig mulig å bli dårlig av brus? Riktignok er de ultimate "ikke bli dårlig"-rådene å holde seg unna sprudlevann, men trodde ikke brus gikk innunder denne kategorien;p

Champagne, cider, brun sprit (cognac f.eks) blir man generelt dårlig av. Det samme gjelder jo rødvin. Og særlig dersom det er mye garvesyre i den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...