Gå til innhold

Svigerinne og arv... det blir verre!

Anbefalte innlegg

Prøver å nekte svigerinna mi adgang til sortering av fars eiendeler, men nå sier broren min at det er han som vil at hun skal være med på "arbeidet".

Og at hvis vi ikke kan sortere sammen, kan de heller komme i helgene mens jeg kan være der på ukedager!

Han vil altså heller sortere sammen med kona si enn med meg!

Hva gjør jeg nå... Har nesten lyst til å kontakte et flyttebyrå som rensker huset på få timer. Men da vil jeg framstå som et dårlig menneske.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/143281321-svigerinne-og-arv-det-blir-verre/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er problemet?

Er du redd for at hun skal ta noe du vil ha? I så fall ville jeg takket ja til løsningen hans. Det virker jo heller ikke som om de har noen skumle planer om å slå kloa i noe siden de foreslår en slik løsning.

Men om et alternativ er å kontakte et flyttebyrå ville jeg gjort det uansett, det er ikke gøy å gå gjennom andres rot, spes dersom det ikke er noe du skal ha der. Jeg ville heller tenkt at det var koselig av svigerinnen din å hjelpe til.

Annonse

etter hva jeg har hørt er det ulovlig å ta med seg de som ikke har arverett, så lenge det ikke er greit for de andre, har hørt om en lignende sak, der hvor den personen ble visst ut av huset. Det skal være greit for alle parter om en som ikke har arverett skal være med på dette. Har jeg hørt, men snakk med en advokat..

Svigerinnen din har INGENTING der å gjøre. Vi har nettopp hatt en deling og det var kun barna som fikk være tilstedet, ikke ektefeller. Dette ble sjekket opp via advokat,og det er ikke lovlig å ta med hvem som helst , uten at man blir enig i det på forhånd.

Altså han lever ennå... men har hjerteproblemer og er godt oppe i årene. Så det vil ikke være bra for ham å vise noen ut av huset eller lignende. Han må slippe det.

Tusen takk for tipset om at søsken må være enige hvis det skal være andre enn dem tilstede!

Hei HI! Min personlige mening er at dette er noe du og din bror bør gjøre sammen. Svigerinnen din har ingenting med dette å gjøre, være seg om de er gift eller ikke. Dette er ikke hennes far, men din og din brors, hun er kun inngiftet i familien. Jeg ville, som noen andre foreslo, kontaktet en advokat for å få arveoppgjøret riktig. Du har heller ingen grunn til å føle deg som et dårlig menneske selv om du står på krava. I dagens samfunn hvor det er så mange som går fra hverandre, så hadde jeg ihvertfall ikke likt om min ekssvigerinne skulle ta med seg arvegods etter min far. Man er ikke egoistisk selv om man ønsker å beholde ting etter avdøde familiemedlemmer.

Og forresten, leit å høre om faren din =(

Annonse

Du hadde sikkert et lignende innlegg tidligere i helgen. Var det ikke hun som sa at hun kunne passe barna?

Jeg ville ringt henne og spurt hvorfor hun mener at hun skal være til stede. Hun har ingenting i en slik setting å gjøre. Hun har ingen rettigheter juridisk sett.

Synst det er respektløst å komme med forslaget i det hele tatt. Skal du da liksom ha med deg mannen din!!!!

Fortell broren din at dette skal gjøres med din fars barn - og at alt annet er uaktuelt. Din bror kan faktisk ikke lage sin egen lov her.

Så lenge faren faktisk lever er det han som bestemmer hvem som kan gjøre hva med eiendelene sine. Hverken HI, briren eller svigerinna har noe de skulle sakt. Det er heller ikke noen som kan tvinge dem til å komme å rydde i tingene.

Hvis vi skal forstå noe som helst tror jeg du må komme med litt flere detaljer.

Er det slik å forstå at din far lever og har solgt eller gitt deg en eiendom med et hus. Avtalen var at du skulle flytte dit men nå vil du ikke det likevel. Huset må ryddes for at du skal få solgt det. Tingne i huset eies av din far men han er gammel og syk slik at dere tenker det er like greit å dele eiendelene hans med en gang og ikke vente til han dør. Dette vil din svigerinne være med på, men du vil ikke ha henne der.

Om det er slik å forstå må derese i kjøpskontrakten hva som gjelder. Hvis du har kjøpt hele eiendommen, med hus er det jo du som bestemmer (og må ta utgiftene med opprydding.

Dette høres ikke ut som noe vanlig dødsbi i hvertfall. Enten så eier du huset med alle tingene og kan bestemmesom du vil eller så eier farn din dete og da erdet han som bestemmer.

En klargjøring; Dette dreier seg om huset på en gård, som jeg pr nå eier. Faren min skal flytte til en mindre leilighet, derfor er det en del ting han ikke kan ta med seg.

Jeg har derfor invitert min bror til å si hva han vil ha, og evt. rydde. Han vil helst være der sammen med kona si.

Svigerinna mi, eller kona hans, har brutt kontakten med oss i familien. Derfor blir jeg veldig skeptisk når hun plutselig skal dukke opp under sortering av ting. Hun har tidligere vist unormalt stort engasjement for far sine ting.

Derfor syns jeg det er ekkelt hvis hun skal være der, og jeg vil nesten heller betale noen for å flytte tingene. Noe jeg også er ansvarlig for å gjøre, som nevnt over.

En klargjøring; Dette dreier seg om huset på en gård, som jeg pr nå eier. Faren min skal flytte til en mindre leilighet, derfor er det en del ting han ikke kan ta med seg.

Jeg har derfor invitert min bror til å si hva han vil ha, og evt. rydde. Han vil helst være der sammen med kona si.

Svigerinna mi, eller kona hans, har brutt kontakten med oss i familien. Derfor blir jeg veldig skeptisk når hun plutselig skal dukke opp under sortering av ting. Hun har tidligere vist unormalt stort engasjement for far sine ting.

Derfor syns jeg det er ekkelt hvis hun skal være der, og jeg vil nesten heller betale noen for å flytte tingene. Noe jeg også er ansvarlig for å gjøre, som nevnt over.

Svigerinna mi kommer fra en rik familie med mange eiendeler, så det er ikke grunn til å synes synd på henne slik sett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...