Gå til innhold

Bryllups "normen".. Hva med ett bryllup UTEN middag

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ikke påbudt med middag, men en eller annen form for enkel mottagelse er det hyggelig å ha etterpå!

Skrevet

Jeg tenker veldig likt som deg, synes bryllupet skal være sånn brudeparet ønsker. Det at alle kan ta med litt mat og alkohol er vel en grei løsning? Alltid godt med litt mat :) Vi gjorde det med maten i navnedagen, vi var 25 stk da. Det fungerte kjempefint. Og samme med kakene. Lykke til :)

Gjest vinterbrud
Skrevet

Middag bør dere ha,dere kan ha gryterett eller lignende.Kutt heller ut alkoholen,det er gjerne den som koster.

Skrevet

Jeg synes ikke man MÅ ha middag! En billig verson er f.eks snitter, så gjestene får noe i magen før kakene, og så heller ha flere kaker =)

Selv skal vi spare inn masse penger på bryllupet med å ha hjemmelaget koldtbord/varmretter. Alkoholen kjøper vi inn i Sverige og taxfree, råvarene til maten handler vi inn i god tid og passer på salg/tilbud. Samme med brus! Jeg har flere som skal hjelpe meg å lage maten gratis =))

Eller dere kan ha "spleiselag" alle tar med en rett hver =))

Skrevet

Kjøtttsuppe med rundstykker og hjemmelaget saft. Alle gjestene har med drikkevarer til kvelden selv.

Skrevet

Kan dere ikke bare ha sodd? *fnis*

Skrevet

Vi hadde bryllup uten alkohol. Hadde 37 gjester og fest med middag kom på ca 20.000,-. (Vi hadde vegetarmat da :) )

Hvor "stivt" bryllup ønsker du/dere da? Man kan jo grille i hagen og gjestene ha med drikke selv.

Lykke til!

Skrevet

Vi brukte ikke mye penger på mat, pappa og et vennepar av foreldrene mine laga til et nydelig koldbord, kosta vel 5000kr for råvarene ( til ca 40 stk) og det var alt fra skalldyr, diverse spekemat, grillet kylling, salater osv osv. Så hadde vi kaker ol i stedenfor dessert, kakene kom flere kjente og familien med. Mammas bestevenninne sto for bryllupskaka. Siden vi hadde kjøpt et eldre hus så ville vi ikke bruke så mye på bryllupet. For oss var det viktigere å samle de vi er glade i for å feire den store dagen, fikk posetive tilbakemeldinger på maten under og etter festen. Folk spise og koste seg, så hadde vi hjemmelaga kyllingsuppe og brød til nattmat, i tillegg til koldtbord rester. Drikkevarer var det heller ikke manko på, svigers, mine forelde, pluss at mannen hadde vært flere turer til utlandet og handle sprit hver gang til festen. Folk ble fine og sneisne utpå natta ;-) Kjempe fest som vi minnes med glede, selv om det ikke var råflott. Vi hadde hagefest hos foreldra mine.

Skrevet

Dette er jo en smakssak og jeg synes dere skal gjøre det som gjør dere lykkelige:) Vi har akkurat giftet oss og BARE maten kom på 40 000(vi har foreldre som hjalp masse). Så det er klart at det er mye penger, forstår dere godt jeg!

Vi var i bryllup til venner som hadde kjøpt inn en haug med reker og tilbehør. De serverte øl og hvitvin til og hadde festen i hagen på et lokale de hadde leid billig. Utrolig koselig bryllupsfest!:)

Skrevet

ja, så klart!

Det er jo mest vanlig med middag, men hvorfor være vanlig?? Men selv ville jeg nok hatt middag, eller noe annet.

Hva er fryktelig stramt bryllup?? Vi betalte 25 000,- for vårt.

Det var inkludert:

- All middagsmat, forrett, dessert, mineralvann(vi hadde ikke alkohol)

Vi handla alt selv, og kjøpte bl.a roser på gartneri, laga oppsatene selv(min søster), kjøpte brus på tilbud og generelt fulgte med på tilbud(min mamma....)

- Betaling til kokk og serveringspersonell

- Leie av lokale og duker

- Blomster til bordpynting og i kirka

- Bryllupskaken

Andre kaker laga vi selv i familien, stor familie, så ingen bakte mer enn 1 kake(utenom mamma som selvfølgelig måtte ha et par til....)

Vi hadde 75 gjester. Altså trenger det ikke være så dyrt!!

Skrevet

Bor du evt i nærheten av sverige så du kan handle der?? Om det er sommerbryllup kan du jo evt ha grillmat, billig i sverige og veldig godt

Ellers må det ikke være middag, men da blir det kanskje værre med taler og sanger og sånt??

Er nå veldig for at bryllup ikke må følge en norm men blir som brudeparet vil ha det!!

Skrevet

Selvfølgelig kan dere ha bryllup uten middag.

Mange forbinder nok et bryllup med en tradisjonell fest etterpå, så få fram i invitasjonen at det ikke er middag, så gjestene ikke er skrubbsultne når de kommer.

Skrevet

Hva med kurvfest?

Skriv i invitasjonen at dere i stedet for gaver ønsker at alle tar med noe mat slik at dere kan lage et flott tapasbord? Og gjerne e-postadr din der de skriver hva de tenker å ta med?

Skrevet

Det er din dag og du kan gjøre hva du vil. Spørs hva slags opplegg du skal ha, personlig ville jeg hatt en form for mat.

Vet om noen som hadde veldig dårlig råd og hadde en form for mottakelse med champagne og snitter før de dro på bryllupsreise.

Men hvis dere skal ha opplegg hele kvelden blir jo folk sultne så noe form for servering er det vanskelig og komme unna.

Skrevet

Hvis dere inviterer til fest som dere regner med skal vare noen timer må dere i hvertfal gi klar beskjed om at det ikke blir mat. Det er sært å bli invitert et sted der man må ha med matpakke, men i noen settinger går det greit, men uten middag bør det bare være en kort mottagelse eller så må dere legge opp til at gjestene har med matpakke. Man kan ikke gå først i kirken, ente noen timer og så feste om kvelden/natten uten mat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...