Gå til innhold

noen som kan oppmuntre en supersliten alenemor?

Anbefalte innlegg

huff... her kommer dagens syteinnlegg.. :(

jeg er rett og slett sååååå sliten.

jeg har heldigvis verdens beste og snilleste baby :) så det er ikke han som gjør meg sliten egentlig..

det er bare hele pakka.

bor i en bitteliten leilighet der naboen holder leven rimelig ofte.. :(

men det er desverre ingen andre bosteder tilgjengelig.. jeg har søkt om lån på hus.. men tviler på at jeg får det egentlig..

når man bor i en liten leilighet så er jeg neimen ikke like lett å holde det pent og ryddig.. det er jo ikke plass til skap eller komoder nesten.. og på kjøkkenet er det nesten ingen skap der heller.. :( huff.. så nå ser det rett og slett forjæævlig ut her.. jeg vet jeg må begynne men jeg finner ikke ut hvor.. jeg har heldigvis orket å dra over gulvene i dag da.. så det er jo ikke møkkete liksom.. bare rotete.. :(

stua og kjøkkenet ser ikke såå ille ut heller.. men soverommet er jævlig.. men har rett og slett ikke energi til å begynne.. vil jo mye heller ligge på gulvet og leke med den mnd gamle skatten min!

han er i de beste hender egentlig han da.. jeg gjør jo alt for han.. men merker også da at jeg får myyye mindre tid til meg selv.. når kl er 7-8 på kvelden og gutten er i seng kommer jeg plutselig på at jeg ikke har spist noe.. :S ikke bra!

jeg har liksom ingen som kan hjelpe meg heller.. ikke så mange venner og de jeg har er opptatt med alt annet.. og familien min er også rimelig opptatt av sitt eget.. så.. da sitter jeg her bare..

jeg elsker livet mitt etter jeg fikk barn.. men merker at akkurat nå er jeg i en liten dal.. mangel på energi kan det vel kalles..

jeg har slitt psykisk i maaange år tidligere men verden ble snudd da jeg ble gravid! :D jeg har vært verdens lykkeligeste!! og det er jeg jo fortsatt.. men bare veldig sliten atpåtil...

jeg skulle bare ønske noen kunne.. tja.. hjulpet meg litt.. eller..

vel.. mye hadde sikkert blitt bedre om jeg bare hadde hatt et godt sted å bo... ett sted uten så mye støy.. et sted som er lettere å holde ryddig.. et sted jeg slipper å irritere meg over huseiere og naboer og leilighetens "standard" hver eneste dag...

jaja.. da har jeg i allefall fått ut noen av tankene som kvernet i hodet..

Fortsetter under...

Skjønner utrolig godt hvordan du har det! Hvor gammel er babyen din?

Er selv alenemamma med 100% omsorg, men har besteforeldre som stiller opp når jeg er sliten og trenger å rydde/vaske uten noen som henger i beina på meg:)

Hva med å skaffe trillepike?

Annonser på den lokalebutikken og få en jente som kan trille babyen ett par timer i uken sånn at du får slappet av og hentet deg inn igjen:)

La huset være rotete og ta deg en hvil når babyen sover sånn at du får energi til å ta huset etterpå:)

Sender deg en stoor klem:)

åå tuuuusen takk for gode ord :)

gutten er 4 måneder.. og han er rimelig aktiv.. sover ikke mye på dagtid for å si det sånn ;) men han er bare snill og god :) nå driver han og ruller rundt og rundt overalt om dagen :P

jeg kunne selvfølgelig hatt en trillepike, men denne bygda her er veldig preget av narkotika blandt ungdommen.. så man kan aldri vite helt hvem man kan stole på desverre.. :(

men men. det går seg vel til håper jeg..

Skjønner godt at du er sliten, det er slitsomt med små barn og du er jo alene i tillegg. Og hatten av for deg og andre alenemødre, det har jeg først skønt etter at jeg fikk barn selv!

Kanskje du trenger noen å snakke med en gang i mellom? Kanskje helsesøster som dere går til? Det høres jo ut som om du fikser babyen helt fint, bare at du har lite energi fordi du er alene med alt ansvaret. Ofte kan det å snakke med noen hjelpe litt.

Lykke til! : )

Annonse

20:19 du kan ikke være heeeelt god.

les hva hun skriver da..

HUN HAR SLITT ,hun sliter ikke nå lengre. man kan faktisk blir frisk av depresjon osv...

men på meg høres det ut som du kanskje sliter litt??

Hun virker som er veldig oppegående mamma og tar vare på gutten sin ,og det er vel lov å si at man er sliten uten å bli hengt ut om at hun burde tenkte litt før ting skjedde...

du er ikke klok!!!!!

klem til deg HI:)

nå tier du still !!

vet du hva ? alle foreldre sliter med ulike ting. skal man la alle med ulike diagnoser la være og ikke ha barn bare fordi de "feiler" noe ??

ja da hadde det ikke vært mange foreldre i dette samfunnet !

når du får isjas å må ligge strak ut så kan en ikke være i 100 % som forelder ikke sant ? skal man si at du ikke er god forelder av den grunn ? NEI.

jeg 20:55

stoooor klem til deg HI. jeg har selv vært alenemor ja tro det eller ei...var gift med en som ikke gadd å gjøre en dritt verken i huset eller ungen...var alenemor i et eksteskap. det var tøft. nå er jeg gift på nytt med verdens herligste mann.

skjønner at du sliter HI. *trøste* men stå på. du vil ikke angre på det om 1 år eller 2. du vil bare komme enda sterkere fra dette :)

KLEM

ok,her er en reality check... du har en 4 mnd gammel gutt,hvor mye roter egentlig en på 4 mnd? så og si ingenting.

så da må det være du som roter med andre ord.

en liten leilighet med en voksen og ett lite barn skulle være rimelig lett å holde orden på.

få i flere skap? flere hyller?

tenk litt utenfor boksen så får du snart orden på rotet. da vil du se at det er lettere å holde orden hele tiden, mao du trenger ikke å gå rundt å tenke på at du kanskje skulle ha rydda.

om du ikke har mulighet til å slutte,så slutt å ha den innstillingen at du hater leiligheten din og at skulle ha ønska noe annet, bedre, større etc. vær fornøyd med det du har og gjør det beste ut av det dere faktisk har!

ojda..

skulle kanskje ikke lest alle svarene.. det ga meg ikke akkurat mere gnist..

takk til dere som gir meg støttende ord..

og ja jeg VET at det er jeg som roter..

jeg er en ekspert på å bare rydde litt og litt. og det resulterer i at det blir liggende.. :(

blir liksom avbrutt av noe hver gang jeg prøver å sette igang og da resulterer det i at jeg ikke orker å begynne igjen..

MEN jeg ringte mormoren min. så hun skal komme og hjelpe meg en dag så får jeg i allefall tatt en storopprydning :)

som jeg skrev i hovedinnlegget er det ikke plass til skap skuffer og komoder.. ergo så er det vanskelig å plassere noe som helst her.. derfor blir ting fort liggende uten en fast plass.. :(

og når en her sier at jeg skal slutte å tenke på noe bedre så blir jeg litt trist..

du kan jo selv prøve å legge en baby for natten og når ungen har sovnet og du selv skal slappe av så dundrer naboen løs sånn at babyen våkner igjen..

og den ene kommentaren her orker jeg ikke kommentere engang. for den var virkelig sårende..

men uansett.. takk for alle varme tanker og ord <3

HI

Annonse

Sender deg masse varme tanker herfra også. De som ikke sender støttende ord har ikke mye peiling.. Man har ikke all verden overskudd når man er alene med barn, uansett om de roter eller ikke. Og vi er ikke alle født med det der ryddegenet!!

Jeg er alene med 3 barn, og til tider gjør jeg kun MÅ ting, da blir det litt rot, flytter gjerne på det slik at det ikke vises om det kommer besøk osv, så tar jeg tak i det når overskuddet kommer :-) Jeg har også slitt med depresjoner, og fikk god hjelp av barnevernstjenesten til avlastning. Likedan finnes det som regel frivillighetssentral i kommunene, som kan hjelpe med praktiske ting. Om jeg var deg ville jeg søkt hjelp nå mens du er oppegående, og lykkelig - i stedet for å vente til du er helt utslitt.. da er det lettere å bli deprimert også.

Håper du finner deg en bedre plass å bo, ønsker deg masse lykke til =)

Masse varme tanker til deg hovedinnlegger. Jeg forstår godt at du har det slitsomt for tiden. Hadde du ikke vært sliten hadde du ikke vært normal :) alle mødre, alenemødre eller ei blir slitne og du er i din fulle rett til å føle dette.

Jeg var selv alenemor i 5 år(fra graviditeten) og vet godt hvor sliten man blir med en baby og null erfaring. Nå har jeg en fantastisk samboer og skal ikke klage! Livet er et helt annet når man er to om det :)

Men angående rotet i leiligheten, min leilighet var også rotete, men det var fordi jeg ikke hadde energi til å leke husmor med en baby. Jeg sov når babyen sov, og ryddet når jeg orket.

Ikke hør på disse sure mugne kvinnfolka som svarer frekt. De vet ikke hva de snakker om.

Stor klem til deg :)

tusen takk for tilbudet men jeg tror nok at jeg forblir anonym jeg.

som sagt så kommer mormor om ikke så alt for lenge :)

tror kanskje det var en grunn til at jeg har vært så ekstremt sliten i det siste også.

for i natt våknet jeg med feber, vond hals og meget dårlig form.

jeg følte meg totalt forjævelig.

så kanskje mangelen på energi bare er at jeg ikke er i form ;)

men det ble jo ikke bedre av å ikke få sove noe :P

så nå har jeg tatt litt smertestillende og føler meg litt bedre i allefall..

så nå drar vi på butikken og handler halspastiller og resten av dagen skal jeg bare slappe av med gutten min uansett hvor rotete det er ;)

tuuusen takk for hjelpen. det hjelper mye med noen varme ord innimellom :)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...