*Måneskinnsjenta* Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Hei jenter Jeg skriver et innlegg i dette forumet da noen av dere med PCOS har hatt nytte av Metformin. Jeg har ikke PCOS, men har dårlige egg og aborterer hvis jeg er så heldig å bli gravid. Sliter med å gå ned i vekt og har insulinresistens. Jeg har nå fått Metformin av legen og brukt dette en og en halv uke. Mine spørsmål: 1) Fikk dere eggløsning raskt etter start med Metformin og bedre eggkvalitet? 2) Måtte dere ha høy dose før dere gikk ned i vekt? 3) Hvor mange uker gikk det før dere begynte å gå ned i vekt og hvor høy var dosen før den virket på vekta? 4) Ble dere gravide? Mvh
Mizoo Skrevet 31. mai 2011 #2 Skrevet 31. mai 2011 Heisann Jeg fikk Metformin i et forsøk å komme ned i vekt Jeg startet med 500 mg for 2 uker etter det steg det for uke til uke. Til slutt tok jeg 3 x 1000mg i løpet av dagen. Jeg gikk ned 20 kg på dette. Gikk på dette i over 1 og et halvt år Det fungerte med en gang, magen reagerte det virket som jeg hadde gått med en forstoppelse i mange år. Så fikk en veldig løs mage. Jeg er gravid nå, men tok en lap i Februar. Lykke til
*Måneskinnsjenta* Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #3 Skrevet 1. juni 2011 Takk for svar. Men nå blir jeg utålmodig og - har ikke gått ned mer enn to kg ila nesten to uker ... Hvordan ble det med eggløsnngen da?
lindynatt Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Du har gått ned to kilo på to uker? Det er masse.. Husker ikke hvor kjapt vektnedgangen kom, jeg forandret jo også på livsstilen min, men klarte 30 kilo på litt over et år. Nå, noen år senere, har jeg klart 13 kilo på ca et halvt år, uten metformin. Fikk regelmessig sylus men gikk samtidig til osteopat. Nå klusser syklusen min fullstendig, men orker ikke metformin pga bivirkningene. Ble ikke gravid og har ingen planer om å bli det (36 år nå og kroniske smerter de siste 4 årene)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå