Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trodde jeg skulle ha IKM på torsdag, men TR kom i dag :(

Lykke til jenter ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan går det med dere etter helga?

Venter TR til onsdag og i dag har jeg magesmerter og en korsrygg som er øm og vond.

Skrevet

Er det graviditetstegn tror du, Invivo? Håper det:)

Jeg smelte av en test idag = negativ. Ikm fredag, så er nok fortsatt litt tidlig... Tror enda på at jeg er gravid;) Murrer i magen enda.

Sliter også med hodepine, går ofte på do og littt uggen i dag tidlig. Om det er symptomer aner jeg ikke! Sluttet litt å tro på disse symptomene... Men så kraftig murring er ny opplevelse.

Skrevet

Hei jenter!

Jeg har IKM i morgen, men kommer ikke til å teste før til helgen tror jeg:)

Eneste forandringen på kroppen er at jeg ikke spotter denne perioden:) Men det kan jo ha endret seg selvom jeg ikke skulle være med spire!

Lykke til da dere!

Skrevet

Kunne jeg virkelig ha vært så heldig. Vurderer å kjøpe en test i dag, er ikke akkurat født med tålmodighet.

Lykke til, alle sammen :)

Skrevet

Kjekt å følge med på dere jenter! Syntes det er mange positive tegn ute å går. Jeg hadde egentlig lyst å teste tidlig pga en stor fest jeg skal på neste helg, men den er utsatt. HELDIGVIS! Så da skal jeg prøve å ikke teste før ikm;)

Lykke til jenter! Håper det blir mange spirer:)

Skrevet

Evigoptismist14pp

Nei har ikke testet enda. Venter på tester som forhåpentligvis kommer i posten imorgen. Svir nok av den første testen onsdagsmorgen:-)

Har egentlig ikke ikm før søndag, men disse testene skal jo være så sensitive at jeg tar en sjanse

Kjempe god følelse for at det har klaffet denne måneden, men det er jo ikke noe sikkert tegn det da. Krysser fingrene

"Føler ting trekker seg litt sammen nedi der, vanskelig å forklare"

Forstår hva du mener, har hatt det på samme måte over flere dager nå. Er i tillegg "oppblåst" og uvanlig trett om dagene. Akkurat hatt meg en time på benken hehe. Litt småøm i brystene også.

Blir sååååå skuffet viss tr kommer denne måneden

Flink du er som klarer å la være å teste. Så lenge jeg har billigtester i hus blir fristelsen altfor stor.

Lykke til med testing

Skrevet

Tok en test i dag etter jobben og den var meget svak positiv. Er det mulig? Tørr ikke helt å tro det ennå.

Ene streken på plusse var veldig svak, men både jeg og samboeren så den.

Tok en test ett par timer etter og den var helt negativ.

Vi har blitt enige om å vente til onsdag, når jeg venter TR og ta en ny test da.

Kan hende at den første testen var misvisende, tørr iallefall ikke å tenke noe annet ennå.

Skrevet

Så spennende invivo. Håper på fullt utslag på neste test. Jeg tørr ikke teste for er så typisk at senere på dagen eller neste dag får jeg TR.

Skrevet

Dette høres jo absolutt lovende ut invivo:-)

Tror nok du er gravid

Skrevet

Så spennende Invivo! Dette lukter spire..IKM onsdag?

Så bra du også har en positiv følelse "to herlige karer". Da har du ikm 2 dager etter meg, sinnsykt spennende uke. Så moro at flere er så positive..

Selv har jeg vært på en skikkelig heavy treningsøkt idag med blodsmak i kjeften, og sliter nå veldig med halsbrann. Tegn?? haha, man blir jo psyko av dette kjøret her..

Skrevet

Jepp, onsdag. Disse dagene kommer til å gå tregt :)

Krysser fingrene for dere andre og.

Skrevet

Så spennende lesning damer =) har lest igjennom hele tråden, dere må holde oss oppdatert da.

Har selv IKM 23.6 og har noen tester liggende argh holder ikke ut, men har satt meg en regel kun to tester pr PP. Nå skal jeg slutte og klage da dette er min første PP. Ser flere av dere har jo nm i testing hihi. But all you need is one ;-)

Blir skikkelig imponert, flere av dere har veldig mange PPer bak dere, synes dere er utrolig flinke som ikke gir opp.

Stå på damer!! *krysser fingrene for flinke svømmere og masse egg* hohoho

Klem

Skrevet

Kjedelig å ha IKM lørdag eller søndag, får følge med på dere andre i mellomtiden :) Har ikke tenkt til å teste før søndag.

Skrevet

vi har ikke nm i testing,men ol. heheheh

aldri om jeg skal teste før ikm igjenn å bli så lurt som denne gangen...men er ikke så lett når man har prøvd lenge. 10 mnd :-(

Skrevet

Hei jenter! En mnd siden jeg tittet innom, så tenkte å oppdatere om noen er intr.. i forbindelse med utredningen. De første hormonprøvene var helt fine, ble påvist celleforandringer fra GU, men legen mente dette ikke ville har betydning i mht fruktbarheten. Nå venter jeg på svaret på prog. testen, ville ta opp til to uker, så må bare smøte meg med tolmodighet. TR har banket på døra nå i kveld (dag 27) som hun alltid pleier, for så å komme som lyn og torden i morra tidlig. Jeg fikk påvist bakovervent livmor på GU som noen kanskje husker, og ble bedt om å ligge på magen.. Det har ikke gjort utslag etter første forsøk hvertfall. Siden jeg nå er ferdig utredet i første omgang, skal jeg kjøre på med bidronning, hostesaft, grapefruktjuice og wild yam denne mnd. Har hatt den liggende en stund, men vært skeptisk til det. Tok bidronning noen dager og ble fryktelig kvalm, men prøver igjen. En ting lurer jeg på da, stemmer det at man må ha vært samboere i minimum to år for å ta sædprøve på fertilitetsklinikken? Vi har jo bare vært samboere i 15 mnd, og syns det er merkelig at samme adr skal ha betydning for utredning?

Ellers ønsker jeg dere lykke til med prøving denne uken :) Håper det blir mange positive svar, spesielt lykke til til dere som "sliter" sammen med meg ;)

Skrevet

Hei jenter! Håper alle har hatt det bra så lenge :-). Ser veldig mye å glede oss fram i forhold til testinga :-). Personlig testet jeg igår, midt på dagen, og den var negativ:( kan det være for tidlig? Sitter på sova og venter på tissingen :-). Sier fra når jeg vet mer! Good luck to all of us :-)

Skrevet

RTL: Vi måtte ikke oppgi noen om hvor lenge vi hadde vært samboere. Merkelig, hvorfor skulle en det? Så bra at prøvene ellers er fine da:) Kjipt med tr, men ønsker deg lykke til i neste pp.

HMC: Når har du ikm da? Fordel å teste på morgenurin, som har høyere hCG nivå.

Jeg har ikm fredag, men enda ikke slått ut positivt på mine tester.. lever enda i håpet. Tester med billigstaver, vet ikke hvor tidlig det kan slå ut på de. Drømte 2 ganger i natt at jeg var gravid;o) Håper det var sanndrømt...

Skrevet

Leste noen steder på nettet igår, at man kan bruke EL tester for å sjekke om man er gravid (men ikke omvendt).

En EL test vil slå ut positiv hvis man er gravid og da tidligere enn en graviditetstest.

Noen som kjenner til dette?

Skrevet

RTL: vi måtte heller ikke oppgi noe av dette, bare at vi hadde prøvd i over ett år. Men det virker på meg som at noen leger rundt om i landet får noen fikse ideer. Uansett, så bør du presse på for at din kjære skal få sendt inn en sædprøve, det nytter jo ikke å bare utrede deg! Lykke til!

Til alle andre; høres ut som det kan komme mange spirer denne uken, spennendes! Venter spent på de som skal teste i dag:) Lykke til! Nb: husk å alltid teste på morgenurinen, da er det mest konsentrert!

Skrevet

Har vondt i ene beinet elr det stråler nedover, minner mye om bekkenløsningen jeg hadde med sistemann. Kanskje det er tidlige tegn håpe håpe. har så lyst å teste i morgen, men bør vel vente til ikm torsdag, det er så kjipt å bli skuffa.

Jeg har egentlig en stor følelse av at det ikke klaffet denne gangen, er tross alt bare første pp.

Så rart egentlig, først så håper jeg på å bli gravid også håper jeg på jente...hehe men det holder med frisk beibi og beibi i hele tatt da.

Tenker på alle sammen, kjenner spenningen stiger.

Hmm men det er noen dager igjen av uka, kanskje vi skal starte en ny tråd med samme tema. Begynner å bli tregt å laste alle innleggene

Skrevet

Hei jenter!

Siden jeg tydeligvis er blitt testoman denne runden, og enda ikke testet positivt, har jeg googlet litt info om tester etc, og når de evnt slår ut og hvor høyt hCG nivået må være. Pernilleinfor.no har veldig fin info om det meste. Snittet for hCG nivå slås ut på 12dpo. Jeg deler dette:

"Følsomhet i mIU/ml på graviditetstester på det norske markedet

Tallene er de som er oppgitt av de forskjellige produsentene, vær obs på at mange brukere på bl.a. SnartGravid har

svært forskjellige erfaringer med hvilke tester som er mest sensitive og dermed slår først ut.

Vær også obs på at jo mer sensitiv graviditetstestene er, jo større er også sjansen for at man kan få "falskt" positive resultater.

Det sies at bare omtrent en tredjedel av alle befruktninger ender i svangerskap. Egg som har prøvd å feste seg, men mistet taket etter kort stund (f.eks. pga kort/defekt lutealfase), eller når noe går galt tidlig slik at utviklingen av en eller annen grunn stopper opp, vil gjerne bidra til at hCG-nivet får en liten stigning. En så liten stigning at "normale" graviditetstester ikke vil slå ut på det, men de mest sensitive gravid-testene kan fange det opp og gi ("feilaktig") positivt utslag på noe som egentlig ikke var ment å bli til noen ting.

I tillegg så kan hCG-nivået svinge litt uten at det er graviditet på gang eller noe annet galt, og alt opp t.o.m. 5 anses som negativt. Til og med menn kan ha hCG opp til 5 uten at det er noe galt. De mest sensitive testene trenger altså bare ørlite mer hCG enn det nivået som regnes som negativt, og da skal det ikke store hormonsvingningen til eller langvarig festing av egget før det slår ut...

Merke sensitivitet(mIU/ml) Produsent/forhandler

New Generation 10 KenWa Helse (begge tester føres av samme forhandler; KenWa selges kun på helsekost, New Generation selges kun på apotek)

KenWa 10

RFSU 20 RFSU (forhandler) (produseres av RFSU i Sverige)

Quick Respons 25 Ani Biotech / Perivita (forhandler)

Hennes Helse 25 Nycomed

Clearview (legekontortest) 25 Unipath / medeco.no (forhandler)

Afrodite 25 Ultimed.org / hurtigtest.no

Babystart 25 Medlite

Clear Blue Digital 25 Unipath

Clear Blue 25 Unipath (CBs norske side)

Fact Plus 100 Abbott (engelsk side)

Abbott (legekontortest) 100 Abbott / medeco.no (forhandler)

Skrevet

Åj så bra, dette var faktisk veldig intressant og greit å vite.

Takk optimisten (,")",)

Skrevet

der kom tanta til meg.

bedre lykke neste mnd da.

da skal jeg ikke teste før ikm.

lykke til dere andre :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...