Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg brettet opp ermene og prøver i gå inn i pp 14 med friskt mot.

(puh! lei? JA! men gi opp, det kan man da ikke!)

IKM fredag 24.juni.

Kom og bli med i jakten på EL, symptomer og opp-og nedturer etc etc etc...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.Jeg hører til her tenker jeg.Ikm 21. juni og går nå i vår 2pp. Akkurat ferdig med tr og venter spent på at El skal komme:)

Skrevet

Jeg hiver meg inn her sammen med deg ;o)

Selv om EL var helt mongo forrige måned, så tror jeg jeg havner på uke 25 som testuke ;o)

Good luck!

Skrevet

Avhengig av om jeg får el eller ikke så kan det hende jeg hører til her. Har ikke hatt el siden oktober 2010 og prøver nå trippel pergokur pga dobbel ga ikke noe el:(

Hvis jeg følger vanlig syklus på 28 dager får jeg ikm i slutten av uke 24, men hvis jeg får el senere så hører jeg til her. Først og fremst så håper jeg at jeg får el iallefall.

Skrevet

Jeg melder meg også inn her:) Jeg er også inne i 14pp hvis man ser bortifra mine 4 spontan aborter..

Jeg har ikm den 21 juni, og den tanta skal holde seg langt borte:) Akkurat fått svar på kromoson testene til meg og sambo at de begge var fine, så nå får vi bare ta sjansen igjen;) Alle veninnene mine har enten fått eller blitt gravid mens vi har prøvd, føler meg litt mislykket som ikke får det til:/ Flere som føler det sånd?

Jeg har en herlig gutt på 4 fra tideligere forhold da, men ønsker sårt ett søsken til han<3

Skrevet

Oi! 4 spontan aborter... Da fortjener du virkelig at spiren snart sitter. Virker som vi er flere som er inne i 14.pp. her nå.

Vi satser på at dette blir måneden vår. Lykke til:o)

Skrevet

Ja man skal slite for å få det til, men det er verdt strevet til slutt;) Jeg hadde først en MA med utskraping, så en SA i fjord sommer, så ett svangerskap utenfor livmor som gjorde at jeg ble en eggleder fattigere så en ny MA nå i mars, så får håpe ulykkes kvota er brukt opp. Finner ikke noe galt med meg på noen av blodprøvene hvertfall:) Men jeg går på albyl-e hele tiden som forebyggende. Andre her som har vært igjennom utredning siden dere har prøvd lenge?!

Masse lykke til du også, lønner seg å være evig optimist:D Prøver så godt jeg kan på det jeg også, man kan jo ikke gi opp noe så bra:)

Har kjøpt inn eggløsnings tester til den mnd her;) God erfaring med CB sine, greit å slippe å tolke streker.

Skrevet

har ikm den 22 juni.

så....tvi tvi,.....

Skrevet

Slenger meg på her! Har ikm 25 juni - den samme dagen som jeg gifter meg med mannen i mitt liv! Hadde vært en fantastisk bryllupsgave med positiv test:)

Begynte denne uka med sex annenhver dag og neste uke blir det hver dag! Satser på klaff denne gangen!!

Skrevet

Jeg har ikm den 23 juni, går inn i min 6 pp. Er spent :)

Skrevet

Da er vi nok engang inne i "el-uken".

Merker at jeg synes sexen nå er blitt litt mer "tvungen", og det sliter litt. Kan vi ikke bare slappe av, og ha seg når man føler for det?.., men så er man livredd for å ikke treffe el. ;o) Noen som kjenner seg igjen?

Forteller dere at dere har el?

Jeg sier ikke noe konkret, men min sambo sier at han merker det på meg med engang, fordi jeg er så utrolig "innpåsliten" (tror han liker det da, hehe)

Lykke til jenter, måtte dette bli en uke med mange ekstra fruktige egg som slipper taket, hehe.

Skrevet

Sier ikke noe til min samboer :) synes det er like greit. Han har sagt vi får ta det som det kommer, og da skal ikke jeg mase for mye. Sørger bare for at vi værtfall er til køys 2 ganger under EL :)

Skrevet

sa ikke noe før,men nå vet han det,:P

Skrevet

Jeg forteller det:) Har testet meg positiv på El både i går og i dag, kjenner at jeg er litt småstressa. Vil så gjerne at det skal klaffe:)

Skrevet

Jeg forteller han ikke akkurat når EL slår inn, men han har fått beskjed om at det blir mye på han denne uka ;o)

Så han skjønner jo tegninga.

Skrevet

Mannen her er levende opptatt av prøvinga. Maser på om jeg kjenner noe til eggløsningen og kan finne på å si ting som "Når i dag passer det for deg å lage baby?". For det er jo en selvfølge at vi må ha sex hver dag nå (for han altså.. hehe) Og det er liksom ikke sex lenger heller - det er babylaging! Han har til og med skrevet det opp på lista si sammen med diverse ting han skal gjøre i huset (liste ferdig i gangen, beise leveggen, lage baby...). Må jo bare le egentlig!

Selv må jeg innrømme at jeg sliter litt med lyst og motivasjon når det blir så planlagt og man nærmest er mer opptatt av å prestere enn å nyte. Siden vi har en liten gutt her hjemme må det tas litt hensyn i forhold til det også. Han kommer inn i vår seng på natta så morgen utgår, sent på kvelden om det plutselig blir lyd våkner han og midt på dagen når han er hjemme er også litt vanskelig. Må helst være rett etter han har lagt seg med tven på så han tror vi sitter oppe og ser på den hvis han skulle våkne. Skikkelig romantisk mao.

Håper virkelig ikke at prøvinga trekker ut hvis det skal fortsette sånn. Er jo virkelig glad for at han også vil dette og dermed engasjerer seg, men føler prestasjonsangsten tar meg allerede i 3 pp og det er litt tidlig synes jeg!

Skrevet

Melder meg på her. Er i pp 4 nå og håper noe skjer snart :) Hadde vore så koselig da eg har masse venninner som skal ha barn nå. Har bare jobb til 14 aug da så det er litt dumt men håper noe ordner seg :)

Ellers var eg bortreistt da eg fikk positiv EL test (billigtest) denne perioden men vi hadde seks cirka halvannet døgn etter den positive testen. Så da er det vel kanskje håp???

Lykke til alle sammen. Eg har IKM den 19 juni trur eg (viss syklus er normal på 28 dager). Denne dagen flytter eg fra Trøndelag til Sørlandet og begynner i nytt vikariat dagen etterpå så får vel ikkje akkurat tid til å tenke så mye på testing rundt den tida...

Skrevet

AugBarn: Vi får satse på at det holder allikevell;) Er det ikke slik at el skjer fra 12-48 timer etter positiv test(?), og da er du jo innenfor det. Håper det ordner seg med jobb.

Invivo: Velkommen til "Prøveklubben". Krysser fingrene for at du er en av de heldige som treffer blink på første forsøk.

Selv fikk vi en gledelig nyhet igår om at alt står bra til med både meg og min kjære. Dvs ingenting å utsette på mine blodprøver og hormoner etc, og min kjære hadde en strålende sædtest. Så da kan vi senke skuldrene, og håper at det klaffer denne måneden. Eggløsning rett rundt hjørnet tror jeg...

Skrevet

Hvordan går det jenter? Er el overstått?

EL idag hos meg.

En ny opplevelse igår, da jeg fikk en liten blødning. Har utforsket litt, og dette skal være tegn på at man er ekstra fruktbar, og skjer rett før egget slipes. Vi har lagt inn aksjer tirsdag morgen, onsdag kveld og idag morges. Da har vi hvertfall gjort vårt for å treffe.

Det verste av alt at jeg er sikker på at jeg blir gravid denne gangen... Hahaha, er det mulig etter 14 ppèr!!

(aldri vært i nærheten av en positiv test engang!!)

Men har skikkelig god magefølelse denne gangen. Hvordan er deres følelse?

Skrevet

Evigoptimist: så kjekt at prøver kom tilbake uten problemer og at du føler deg positiv! Høres bra ut:) Jeg er bare inne å snoker her, men har ikke ikm før uke 26 siden tr var sen sist måned.

Håper på at mange spirer sitter snart! :)

Lykke til!

Skrevet

Hehe, så hyggelig med snokere;o)

Hvordan går det med pergoen? Får du noe bivirkninger av det? Da er vel el forhåpentligvis ikke så langt unna for deg heller?

Ja, det er sant at jeg er ganske positiv denne gangen. Sikkert også mye pga at vi kan senke skuldrene siden alt så langt er i orden med oss. Min sambo ble skikkelig overrasket når testen hans ble så bra;o) Huffa, tror det har plaget han. Nå går vi for tvillinger, hahaha, siden jeg tydeligvis er ekstra fruktbar... Kommer nok til å gå på en smell hvis den ikke sitter nå heller. Jaja, den tid den sorg..

Lykke til videre med dere, følger ekstra med på dere;o)

Skrevet

Hei:)

Syns den tråden her var litt langt nede nå:) Hvordan går det med dere damer? Nå er jo el uken over:) Bare laaange dager mot ikm nå:(

Jeg fikk smilefjes på cb sin eggløsningstest på onsdag, men tror egget slapp på torsdag, hadde 2 runder da med skikkelige kramper i magen/venstre side.. er litt glad for at eggløsningen fant sted på den siden jeg har eggleder. Fjernet høyre eggleder i desember pga exu.

Lurer på en ting jeg.. i går etter litt senge sprell så blødde jeg litt etterpå.. var vel ca 4/5 dpo da.. var ikke plaget med det før el. Kan det være ett tegn på at det driver å fester seg?! Ikke noe mere i dag, bare masse utflod:)

hadde sex både dagen med smilefjes på eggløsningstesten og dagen etter:) Så aksjer er hvertfall lagt inn:)

Vet det er litt tidelig å begynne å lete etter symtomer nå, men man blir litt rar i disse prøve periodene:P

Skrevet

Snoker igjen jeg;)

Har en herlig gutt: kan jo høres ut som festeblødning, men vet ikke når det er normalt at denne kommer. Krysser fingrene for deg og håper at det var spiren som festet seg bra! :)

Evigoptimist: ingen bivirkninger av pergokuren, og et egg er klart til å løsne om 3-4 dager iflg ultralyd idag:) Så vi sparer og sparer på aksjene og satser på at dette gjør susen:)

Lykke til i de lange ukene som kommer:) Måtte spiren sitte hos dere alle:) (kommer nok til å snoke mer jeg;)

Skrevet

Liten aktivitet her ja.. Inntil i går trodde jeg virkelig jeg hadde IKM uke 25.. Trodde dagen i går var ca 5 DPO, MEN SÅ: Akutte smerter i livmor/eggstokkområdet startet i går, kjentes ut som EL, så tok en test sent i går som jammen var positiv. Samme smerter fortsetter i dag. Jeg SKJØNNER INGENTING!! Hva skjer med meg nå? Etter jeg sluttet på p-pillen for 1 år siden har jeg hatt stabile sykluser på 34 dager, er den plutselig på nærmere 40 nå da!? Arg!! Blir sprø! Alle vet jo at jo mer man tenker på det, jo mer ødelegger man for seg selv..

Noen som har opplevd lignende eller bare har noen meninger om hva som skjer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...