Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blodtrykket mitt var på 130/90 på sist kontrtoll. fikk beskjed om at dette var litt høyt og at de derfor ville følge meg opp tett. målte idag 160/100.

fikk bare' beskjed om å komme tilbake om en uke igjen.

Ikke no mer liksom. urinen var fin da. og ikke har jeg no ubehag ellers. men synes det er rart at jeg ikke får no mer beskjed.

Noen andre som har fått annen beskjed av legen med så høyt blodtrykk?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eh? Det er kjempehøyt! Kjære deg, gå til en annen lege eller jordmor eller dra til sykehuset. Hvor langt er du på vei? Og har du ødem?

Jeg ble akutt satt i gang da blodtrykket mitt nådde 170/98. Jeg hadde aldri proteiner i urinen.

Skrevet

Ja, var det jeg hadde hørt fra noen andre også som ble satt igang nemlig... er i uke 38 og har ødem på +1

Ikke noen andre symptomer på typisk sv.skaps forgiftning eller no. bare ør i kroppen/hodet liksom...

Skrevet

hva ligger dere andres blodtrykk på?

Skrevet

i forrige svangerskap måtte jeg inn og kontrollere blodtrykket tre ganger i uken når undertrykket gikk over 95, og da hadde jeg ikke proteiner i urinen. Synes det høres lenge ut å vente en hel uke.

Skrevet

Det hørtes høyt ut ja... Jeg ligger på 100/50, men jeg har lavt i utgangspunktet. Kanskje forlange å få en time litt før...

Skrevet

Jeg har blodtrykk på 170/110, 3 på ødemer, men fine urinprøver, så her lar de meg bare hangle fra dag til dag. Fem ulike leger har fem ulike meninger, og de blir ikke enige om de skal sette i gang eller ikke. Så i mellomtiden er det ikke annet å gjøre enn å håpe at dette ikke går utover barnet i magen..

Skrevet

tror jeg hadde noe i den duren da jeg hadde svangerskapsforgiftning og ble satt i gang. Men da hadde blodtrykket steget over tid, par uker, samt utslag i urinen. Be om å få tettere oppfølging. :)

Skrevet

Hei :)

Syns burde kreve at de sjekker deg bedre opp. Kan jo gå utover veksten på babyen i magen. Jeg har selv slitt med blodtrykket i svangerskapet, ble innlagt i uke 34 med BT 155/95 og mistanke om sv.skapsforgiftning. Da hadde jeg også 2+ på protein, men proteinene forsvant og jeg kom hjem. Siden da har jeg hatt 2kontroller i uka og en av de har vært på sy.huset da sjekker de ctg,ul,urin og blodtrykk for å se at babyen har det bra. Er akkurat 39uker nå, sist kontroll var BT 170/105 så har jo steget men så lenge det ikke er protein i urin vil de vente med å gjøre noe. Babyen i magen min har ikke blitt påvirket av det høye BT han vokser som han skal :) Men uansett det skal følges opp. Så ring føden om legen ikke vil høre på deg.

Masse lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...