Gå til innhold

Fortvilet kommende far...Svangerskapsdepresjon

Anbefalte innlegg

Er i ett forhold med en fantastisk jente som nå er gravid i 13 uke, vi bor ikke sammen enda, men det er på gang. Vi har ett barn hver fra før. Hun skal flytte inn til meg i god tid før fødselen og jeg driver å ordner i huset så alt skal bli klart til den tid. Men plutselig vil hun ikke ha noe med meg å gjøre lenger. Vi hadde en liten "krangel" når vi var på ferie for 2 uker siden å etter det har det bare hvert helt svart..Svarer ikke på sms og om hun svarer er det ikke så positivt. Hun har fortalt at hun har hormoner.. Fikk en sms for noen dager siden om at det var slutt mellom oss..Hun vil helst ikke se meg i det heletatt og hun har ingen svar å gi meg om noe sier hun.Jeg er dypt bekymret for henne og tror at hun er inne i en svangerskapsdepresjon. Hva kan eg gjøre for henne nå? Hvor lenge kan evt. dette pågå? HJELP!! Dypt fortvilet

Fortsetter under...

Hormoner kan gjøre mye rart med oss! Men det eneste jeg kan se er at du må få en dialogg med henne, mulig den lille kranglen ikke er så liten. Virker rart med svangerskapsdep. men utelukker ikke det. Det fins ingen real mal for hvor lenge det kan vare. Har du besøkt henne siden ferien?

Synes nesten der er litt drøyt å skylde på hormonene pga at man er gravid jeg da men... Er gravid jeg også, og kan vel ha mine dårlige dager, men som regel er jeg helt normal. Synes nesten du skulle krevd å fått en forklaring å ikke finne deg i å bli behandlet sånn. Man skal ikke komme unna med alt selv om man er gravid ;)

Du kan jo evt spørre helsesøster eller jordmor på helsestasjon om enkelte får det sånn i perioder da? kanskje dere skal gå i samtale med noen sammen?

Lykke til!! :)

• 2 uker senere...

Jeg pakka selv tingene mine og var klar til å dra mange ganger i løpet av svangerskapet pga hormoner. Jenter sier og gjør mye rart når de er gravide. Samboeren min fikk kjeft for alt, alt var galt og han kunne bare dra til helvette for min del, men vi kom oss igjennom det og har en sønn på 5 mnd i dag. :) Du må bare være tålmodig, ikke mas, ikke spør. Bare vent. Hun roer seg nok snart. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...