Sinnataggen_lykkelig <3 Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Jeg har ikke gjort det, er i 18+0 idag. Skal på ordinær ul om 14 dager. Har ikke engang tenkt på at jeg må bestille time selv hos jordmor. Trodde dette måtte gå via fastlegen min. Jeg har vært to ganger hos henne, og hun har aldri nevnt for meg at jeg må bestille time hos jordmor selv. Ble skikkelig frustrert når jeg hørte en nevne at man måtte gjøre dette selv.
lille frø, mor til to Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Jeg skal første gang i morgen. Bestilte timen for ca 14 dager siden. Det er veldig enkelt, bare ta en telefon.
zassy☆ Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Rart ikke legen din forklarte at du kan velge å gå til lege eller jordmor på hver kontroll. Men som sagt over er det bare å ta en tlf, og neste kontroll blir ikke før du er i uke 24 så du har jo ganske god tid på deg enda men er jo selvfølgelig greit å være ute i god tid særlig nå i sommerferietider.
Glaciera Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Nei - vet ikke om jeg kommer til å gjøre det denne gangen. Det er mitt tredje barn, jeg synes jeg får god oppfølging hos fastlegen min, og jeg føler ikke behovet for å snakke om svangerskapet og fødselen er så stort. Kanskje jeg bare ber om en eller to avtaler når det nærmer seg, sånn for sikkerhets skyld. Det er jo ingen stor sak å bestille time selv, det er bare å kontakte helsestasjonen din :-)
septemberpiken Skrevet 31. mai 2011 #5 Skrevet 31. mai 2011 Nei, har ikke bestilt, og kommer ikke til å gjøre det heller. Fastlegen min sa heller ingenting om jordmor sist, men jeg spurte ham, og da ga han meg den informasjonen jeg trengte. Jeg velger uansett kun å gå til lege, og det gjorde jeg sist også... synes jordmorprat blir mest svada, og har ikke behov for å snakke om fødselen før den faktisk nærmer seg... Men ring helsestasjonen du, det er da ikke noe problem å ordne timen selv.
En, snart to :) Skrevet 31. mai 2011 #6 Skrevet 31. mai 2011 Fritt valg om du vil gå til lege eller jordmor. Men du må bestille timeselv ja. Litt greier vi å gjøre selv. Jeg har kun gått til jordmor og kommer til å fortsette med det så lenge jeg ikke har noe ekstra medisinsk som må følges opp.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå