fairy76 Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Dere med to tette: Hvor mange vogner har dere? Vi venter nr 2 i oktober. Storebror vil da være 25 mnd. Han sover i 3-hjult vogn i barnehagen. I tillegg har vi en reisetrille. Den kan legges ganske langt ned, så det er mulig å sove i den, men er ikke god å trille. Trenger vi en tvillingvogn når nr 2 kommer? I så fall - bruker dere bare tvillingvogna til minstemann, også når h*n er alene i den? Eller har dere to vanlige vogner, en til hver unge, samt en tvillingvogn til fellestrilling? Kan jeg regne med at storebror har sluttet med formiddagslur til den tid, slik at han ikke trenger vogn i barnehagen? Han sover ca 2 timer om dagen nå. Det er sannelig vanskelig å orientere seg i barnevognjungelen!!
kirsty*2barnsmamma Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Jeg venter to tette og har tenkt å kjøpe søskenvogn. Jeg trenger en som passer på buss og i butikker, så derfor vurderer jeg phil and teds sin søskenvogn som er like liten som en vanlig trehjuling. Men nå ser jeg at Mountain Buggy skal komme med en likedan en... hadde den kommet før jeg føder så blir det den, hvis ikke blir det den første jeg nevnte som jeg kan kjøpe billig på finn. Kan ikke ha en tvillingvogn som er bred siden jeg skal ta buss hver dag...
Anonym bruker Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Men kan noen av disse ha softbag til nyfødte? Eller er de bare for større barn?
Sistah*G07*J09* Skrevet 31. mai 2011 #4 Skrevet 31. mai 2011 vi har 26mnd imellom våre to, og har ikke hatt noe stort behov for tvillingvogn. Dette fordi storebror har alltid vært svært flink til å gå, og vi kjører stortsett når vi skal noen plass. Fikk en gammel simovogn hos en venninne, som storebror hadde som sovevogn i barnehagen, de resterende mnd før han sluttet med dag soving da han var 29mnd ga bort den vogna etterpå. Vi har en sykkelvogn, som kan konverteres til en joggevogn, så den sommeren storebror var nesten 3år og lillesnuppa 6-8mnd, så gikk vi tur med den, satt ett bilsete inni vogna, som lillesnuppa lå/satt i Visst du bruker vogna mye til og fra barnehagen/butikken o.l. så har du kanskje behov for en tvillingvogn. Visst ikke så kan ett søskenbrett gjøre samme susen. VIsst du stortsett kjører dit du skal, og vet at storebror er flink til å gå, så går det sikkert helt fint med bare en enkel vogn
fairy76 Skrevet 1. juni 2011 Forfatter #5 Skrevet 1. juni 2011 Hei! Kan jeg spørre hva slags sykkel-/joggevogn du har?
Maya:-) Skrevet 1. juni 2011 #6 Skrevet 1. juni 2011 Jeg har 22 mnd mellom mine og har tre vogner. En står fast i bhg, en gammel sak som funker bra å sove i, lillebror har arvet vognen til storesøster også har storesøster arvet vognen til kusinen sin. Ved lange trilleturer sitter de i hver sin vogn, mens er det kortere turer står storesøster på søskenbrett når hun blir sliten. Jeg har ikke behov for søskenvogn ettersom storesøster går i bhg i god bilavstand hjemmefra. Hadde jeg kunnet trille til bhg hadde jeg helt klart hatt søskenvogn. Jeg så på Carena Dublin er det vel den heter, den er ganske billig i forhold til en del andre også ble jeg anbefalt den av en venninne. Hadde mest lyst på TFK men vurderte den som for dyr, også fikk vi ikke bhg i nærheten sa da løste det seg selv.
Helann og lillebror Skrevet 9. juni 2011 #7 Skrevet 9. juni 2011 Hva med å ha trilla til soving i barnehagen og ta 3-hjulingen hjem til minstemann? Om dere trenger søskenvogn kommer an på avstand til barnehage, hvem som skal levere og hente, og hvor mye dere ellers er ute på tur med begge to. På korte turer funker det bra med ståbrett her. Vi har 26 mndr mellom våre. - Kjøpte en billig sovevogn på finn.no som storesøster sov i i barnehagen i starten. Hun sov på dagen til hun var nesten 3 år, men dette er jo veldig individuelt. Solgte den videre da hun var ferdig med sovingen. - Lillebror bruker en 4-hjult Emmaljunga etter storesøster når vi har ham alene. - Vi triller 2 km til barnehagen 4-5 dager i uka og hadde ikke klart oss uten søskenvogn. Storesøster, som nå er 3 år 3 mndr, går max halve veien selv (kommer an på dagsformen) og sitter oppi resten. Vi kjøpte en brukt Carena Double Swing og er utrolig fornøyd med den. God å trille, svinger lett, grei å legge sammen og frakte i bil. Har brukt den MYE ellers også, ikke noe problem i normale butikker, på buss, osv (- men går ikke inn på de gamle Oslo-trikkene!) - Har også en trille, men har vurdert å selge den, da vi ikke bruker den særlig ofte...
mine 2 små prinsesser :) Skrevet 9. juni 2011 #8 Skrevet 9. juni 2011 Hei. jeg har 25 mnd mellom våre og jeg har tre vogner. Sovevogn i barnehagen, tfk bagvogn til minste frøkna og easywalker søskenvogn med hardbag til begge. Veldig gla vi har søskenvogn og bruker den nesten hver dag. Den store frøkna sover i søskenvogna i helgene og feriene. Veldig deiligt med hardbag på søskenvogna fordi da får den lille sovet i fred.... Anbefaler easywalker! Utrolig god å trille og god plass til både liten og stor.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 10. juni 2011 #9 Skrevet 10. juni 2011 Har 23 mnd mellom jentene mine, og er absolutt avhengig av søskenvogn ja, siden jeg går til og fra barnehagen til fots, ca 20 min å gå hver vei. Storesøster sluttet å sove på dagen da hun var 1,5 år gammel, så trengte ikke sovevogn i barnehagen (de få dagene hvor hun trengte en blund sov hun bare i reistetrillen fra Carena, og det funka fint). Bruker egen vogn til minsta når hun sover her hjemme på verandaen, den er arvet fra storesøster og er en veldig god Emmaljunga City Cross med citybag (minsta er over 8 mnd gammel, og får fortsatt plass i bagen, såvidt hehe) Har denne søskenvogna, og den er virkelig helt super; http://www.barnevognguiden.no/gt/gt-safari-dobbel.html Den veier bare 14 kg, og er dermed like lett som mange enkeltvogner, og det svingbare forhjulet gjør den superlett å svinge med. Pluss er også at den er en god del billigere enn alternativer som TFK/ Easywalker/ OTH, jeg kjøpte min pent brukt på finn for bare 1200 kr (nypris 4000). Da minsta var nyfødt brukte jeg stort sett bæresjal til henne og reisetrilla til eldste, siden hun bare hylte i vogna og ikke klarte å sovne der, men det går helt fint an å legge baby i en softbag på den ene siden (testet noen ganger, men ga opp pga all hylingen) Men nå som hun er 8 mnd og kan sitte oppreist er vogn langt mer populært, så nå brukes søskenvogna daglig og jeg digger den av hele mitt hjerte;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå