MinAndreSkatt Skrevet 30. mai 2011 #1 Skrevet 30. mai 2011 Hvordan har dere alle det? jeg er uke 30 (!!!!) i dag, og tiden flyyyr av sted! :-) Hvordan står det til med vekt, humør, form og arbeid osv?.. :-) Her er bloggen min: www.charlottelangset.blogspot.com, så kan dere hvertfall følge meg der, kjekt at andre gravide følger med! Ha en fin dag alle sammen!
2små,rosa&blå Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Så koselig blogg, skal følge deg videre (-: Er i uke 31, så vi er nesten like langt! Prøvde å følge bloggen din, men skjønte ikke helt oppsettet på det? Må jeg lage en ny konto da? Har jo blogspot selv.. Jobber hjemmenifra jeg, så har det flott på den fronten, minimalt med stress for å si det sånn, hehe.. Men vekta er det verre med, har gått opp 18 kilo til nå!! Men var litt for tynn fra før, så det går nok greit. Bloggen min er mammamuffinene.blogspot.com Gøy å følge dem som er ca like langt. Har termin 8 aug. Hva med deg? Har du vert på 3D?
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Hei hei Koselig blogg! Ser du har termin 12 daga etter meg, eg har termin 06.08, kjekt å følge med på andre som har termin omtrent på samme tid Syns tida flyr av gårde eg og, går inn i veke 32 på torsdag!! Eg er sjukemeldt pga bekken og ryggplager, så er for det meste heime. No har eg i tillegg blitt plaga meg ekstreme leggkramper om natta, så sover ekstra dårlig. I tillegg til en god del kynnera. Men utover det er formen fin og eg klaga ikkje Alt blir jo verdt det til slutt!! Humøret er litt opp og ned, men det er vel normalt når man er gravid. Vekta har nesten stått stille sia veke 20, då hadde eg allerede gått opp 10kg men jm sa det var nok pga at eg hadde ganske lav bmi i utgangspunktet og at eg trenge dei kg eg får mtp amming.. No har eg gått opp totalt 13kg Ha en fortsatt fin dag du og!
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Hehe, ser eg har brukt over 1 time på å svare sånn går det når man skal gjere fleire ting på en gang, hehe.. :-) Koselig blogg du har og mammamuffinen, har termin to dager før deg ser eg :-) Såg du hadde vert på 3D, flotte bilder!! Fantastisk å kunne sjå dei små i magen på den måten. Har vert på det sjølv og venter gutt vi og, ligger bilde på profilen min om du vil sjå.. :-) Eg har ikkje komt så langt at eg har begynt å blogge endå, men virka kjekt, så får vel snart komle meg til å begynne eg og ;-)
MinAndreSkatt Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #5 Skrevet 30. mai 2011 Takk for svar begge to! Mammamuffinen: gå på bloglovin.com og lag deg en profil, der legger du inn alle bloggene du har lyst å følge, og hver gang noen av de oppdaterer kommer det opp på profilen din der inne. Anbefaler det, kjempe greit! 18 kg er en del, men som du sier; ikke mye når du var liten fra før (der er jeg helt omvendt). Jeg fant bloggen din, så skal legge den til å følge den på bloglovin koselig å følge med! Jeg har også vært på 3D (du kan gå inn på mappen ”graviditeten” så finner du bilder osv der. Såååå utrolig opplevelse! Eirin: Det blir som oftes sånn med oss travle gravide. Alt skal gjøres samtidig og effektivt! Du får starte en blogg du og. Veldig kjekt for familie, venner og andre gravide å følge med Vet hvordan du har det med rygg og bekken, og det beste da er nok å være hjemme å ta vare på seg selv! Dere er heldig som ikke trenger å bekymre dere så mye over vekta hvertfall (det går sikkert fort av dere også.. heldig!!)
Maia&Mathias <3 Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Her er d termin 28.juli så håper virkelig jeg får en julibaby og at hun ikke liker seg for godt der inne til å bli en augustbaby.... Gikk 8 dager over med storebror men håper virkelig jeg slipper d denne ganga, d var de lengste 8 dagene i hele mitt liv!!!! Ellers har jeg gått opp 12 kg så langt, mye av d kommer nok av veldig lite mosjon pga et veldig vondt bekken... Har fått beskjed av fysioen om å ta d mest mulig med ro. Ikke så veldig lett når jeg har en på 2 år her som forventer sitt av mamma og med en mann som jobber i Nordsjøen så er jo alt opp til meg når han er på jobb. Eirin (over her): Bare lurte litt på hvordan du kunne være i uke 32 til torsdag hvis du har termin 6.juli? Jeg er jo i uke 32 imorra med termin 28.juli? Blir spennende å følge hverandre fremover! Håper dagene og ukene bare flyr avgårde!!
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Lillipop; Ja, gjekk fort ned sist, kiloane var vekke innen dei 6 første vekene etter fødsel. Ikkje så veldig positivt at dei forsvant så fort, mista melka kort tid etter og helsesøster meinte det kunne være fordi eg gjekk så fort ned. Derfor blir eg glad for kvert et kg som kommer dinna gangen og håpa dei vil sitte litt lenger etter fødsel :-) kjedelig å måtte gi opp amminga så tidlig. Håpa det går bedre no :-) Lillegullgutten + julitulle: Er 30+3 no og det vil sei eg er i mi 31. veke. På Torsdag er eg 31+0 og går dermed inn i veke 32. Er ikkje alltid like lett å skjønne seg på desse vekesberegningane, tok si tid før eg skjønte det for å sei det sånn. hehe :-) meina det og står forklart øverst på sida til 3. trimester og :-)
Maia&Mathias <3 Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Ja ja, skjønner hva du mener nå! JEg går jo da inn i min 34 UKE!! :) Kan ikke bli bedre enn d! Jeg la på meg mellom 16-20 kg med storebror (turde ikke veie meg helt på slutten i frykt for å se at jeg bikka 100kg!) og var nede i normalvekt - 3 kg 3 mnd etter. For min del så trillet jeg så mye og ammet masse så vekta gikk ned helt av seg selv. Håper å være like heldig denne ganga for ser at jeg følger samme vekstkurven denne ganga. Må bare si at jeg gleder meg som en UNGE til å kunne gå lange turer igjen, sykle, løpe og egentlig bare gjøre dagligdagse ting uten å måtte slite med vondter på kvelden! Blir skjønt!
Pogoled Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 Hei Lillipopp!! Jaaaaa, tiden flyyyr av sted! Helt sprøtt av vi snart er DER... Kikket på bloggen din og den var veldig koselig:) Godt å se det ikke er bare meg som liker lister:P Forresten... Likte stelleveskene veldig godt. Hvor får man kjøpt dem?
Sjørøveren&Brumlen Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Det gleda eg meg til og! Og så er det så deilig at det fremdeles er litt sommer når babyen kjeme! Sist fødte eg i slutten av desember og det var derfor en god del snø, så var ikkje alltid like lett å ta seg en trilletur. Så det ser eg virkelig fram til no!:-)
2små,rosa&blå Skrevet 30. mai 2011 #11 Skrevet 30. mai 2011 Takk skal du ha Eirin,fantorang08+augustbaby, vi får kanskje baby samme uka da får vi håpe på. Flott 3D bilde du også hadde fått (: Lollipopp, klarte å finne ut av det til slutt, så nå er jeg også følger. Var inne og scrolla litt, utrolig kul tattovering du har. Og så mange forskjellige stillinger du fikk bilde av på 3D. Gutten min sov han, og ville ikke bevege seg så mye. Så det ble litt dytting og en kaffikopp. Men funka ikke så godt det heller. lillegullgutten + julitulle, gikk også over sist, hele 11 dager! Jenta mi kom den 12 dagen da hun hørte truslene om igangsetting, da kom hun før vi fikk til til og sette i gan noe som helst (-: Men ja, de dagene var uendelig lange.. De sier jo at man har større sjangse for å gå over med nestemann også da, så jeg harv tatt ALLE forhåndsregler denne gangen! Drukket bringebærbladte i mange måneder allerede og bestilt modnings akupunktur og igangsettings akupunktur. Gikk veldig fort ned i vekt sist etter fødsel. La ikke på meg så mye den gangen, tror det var 13 kilo tilsammen. Og etter en måned var jeg nede igjen på normalvekt.. Ammet i 9 mnd. Noe som resulterte i at jeg ble ekstremt tynn, sånn ekkelt tynn.. Så denne gangen har jeg ikke spart på kaloriene de første månedene siden jeg tenkte kroppen min hadde godt av litt ekstra. Men denne gangen ble det nesten for mye da, så har kutta ut sukker nå. Vil jo ha litt og gå på men vil jo ikke føde en baby på 5 kilo heller! Gutten min er allerede 6+ på veksestimering, så jordmor trodde han ble et kilo tyngre en snuppa mi som var på 3000 når ho kom. Det er utrolig rart og veie så mye som jeg gjør nå. Har aldri opplevd og være så tung, og det merkes godt ja! Synes det er både lenge og kort tid til august jeg.. Håper på en kjølig sommer (-;
MinAndreSkatt Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #12 Skrevet 30. mai 2011 Ja, det gikk litt i surr for meg også med ”uke 30” og ”30 uker”… :S forvirrende!! Lillegullgutten + julitulle: håper du slipper å gå over da, jo før jo bedre ;-) så jeg krysser fingrene for deg for at det blir juli for din del! Går hos fysio jeg også 2 ganger i uka pga plager med bekken og rygg, det er absolutt ikke noe gøy. Siden jeg er en ”fjellgeit” og elsker å gå i fjellet… kan jo bare drømme om det nå! Eirin: Det er litt skummelt med tanke på amminga, er litt bekymret der! Dette blir jo min første, så har jo ikke ”erfaring” slik som du…:-) men du får ha bedre lykke denne gangen og du får suge fast kiloene litt lengre denne gang. *fingers crossed* Pogoled: jeg vet!!!! Hvor blir det av dagene på kalenderen?... Jeg elsker liter og planlegging (sambo bryr seg kanskje ikke så hardt. Men for min del er jeg ganske perfeksjonist med å ha ALT klart.) han ler litt av meg, men jeg bare smiler å sier han bare må leve med det ;-) hihi. Jeg ANER ikke hvor man får kjøpt stelleveskene, men skal til oslo om et par uker, å skal google meg frem til hvor jeg kan finne de. (jeg har jo navnet og designermerkene, så da må det vel være mulig å finne?) de er hvertfall helt fantastiske!! Mammamuffinen: Tusen takk. Liker veldig godt tattooen min. :-D Har bygd på den 3 ganger faktisk, og syns bare den blir finere og finere for hver gang jeg ser den. Litt skummelt nå som sommerfuglevingene strekker seg såååååå store, men forhåpentligvis skrumper de fint inn igjen til sitt gamle seg! På 3D sov min med armene i kryss forran fjeset først, men etter å dyttet på han, snudd meg, drukket saft så ble han HEELT hyper! Og jeg var inne hos legen i 1,5 time. Så fikk SÅ mange fine bilder og maaange videosnutter av lillegutten. Så utrolig fin opplevelse. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå