Gå til innhold

Må jeg kontakte jordmor selv for å få time?

Anbefalte innlegg

Møtte på en bekjent som nettopp har født. Når jeg sa jeg var gravid, mente hun jeg måtte ringe jordmor med en gang for å få time. Det er alltid kø, og det ville ta lang tid om jeg ikke ringte nå mente hun. Jeg skal til ordinær ul om 14 dager, og hadde i grunn tenkt å planlegge jordmorbesøk da. Men nå er jeg forvirret....Skal jeg ta initiativ til dette selv?

Fortsetter under...

Jeg skjønner ikke hvorfor fastlegen min har informert meg om dette?? Jeg har vært hos henne 2 ganger i løpet av mine første 18 uker. Hun har bare bedt meg ta kontakt med henne etter at jeg har vært på ordinær ultralyd. Huff nå ble jeg skikkelig stressa :((((

HI

Tror det kan være at legen ikke har nevnt dette da jordmor ikke er en nødvendighet, men et tilbud om man skulle ønske det. Mor og barn skal kontrolleres i løpet av svangerskapet, men ikke nødvendigvis av både lege og jordmor. Her jeg bor er jm mer opptatt av mor og baby, legen er mest opptatt av at svangerskapet forløper som det skal, om du skjønner ;) Du må nok ta kontakt med henne selv. Jeg gikk til jm med nr 1, men ikke med de 3 siste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...