Gå til innhold

Bekymret :( finner ikke hjertelyd i uke 15!

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Behøver ikke være noe som er galt. Det er 50/50 sjanse for å høre noe så tidlig. Jeg var hos jordmor i uke 15, fikk ikke høre noen ting, og det var bare vanlig.. Var der igjen forje uke, i uke 18, og da fikk jeg høre : ) Så trenger ikke være noe galt. For det er ikke alltid man får høre :)

Det er vanskelig å finne fosterlyd selv med "hjemme-doppler".

Er du sikker på at du leter på riktig sted? Finn skambenet og kjenn oppover etter toppen av livmoren, så har du en viss pekepinn på hvor du skal begynne.

Husk at retningen på "proben" (den som "hører" fosterlyden) har stor betydning for hvor den lytter - holder du den litt skjevt finner du ikke noe.

Slapper du godt nok av i magen? Hvis du spenner musklene er det også vanskelig å finne fosterlyd fordi muskelvevet demper.

Hvis du har partner hjemme som kan hjelpe deg er nok dette det letteste, Hvis ikke kan du jo bestille en time til fastlegen for å se om hun kan finne fosterlyd for deg :-)

Jeg startet med skambenet og letet meg oppover.. Men har sikkert ikke gjort d riktig :S Fant en hjertelyd litt nedenfor navlen, men tror d var min egen..den var litt uklar.. Skal på UL i kveld så jeg slipper å bekymre meg mer ;)

Bare slapp helt av du :) Jeg hørte ikke ordentlig hjertelyd før i uke 17.. det kan være mange grunner til at man ikke finner hjertelyden så tidlig.. det kan være at man har foranliggende morkake, at ungen ligger langt inni magen eller at man rett og slett ikke vet hvor man skal legge doppleren for å finne lyden! :)

Annonse

Jeg har ennå ikke funnet den i uke 17, men ultralyd har jo vist at ting er i orden, så jeg er egentlig ikke bekymret. Det kan være vanskelig å finne hjertelyd så tidlig, så det er alltid størst sannsynlighet for at det er det som er problemet, og ikke at noe er galt. Selv vurdere jeg å bli kvitt hele Angelsounden av den grunn... snart kan jeg jo heldigvis kjenne babyen i stedet! :)

Jeg var hos jordmor i uke 12 da lytta vi etterhjertelyd, men hørte ingenting. Hun sa det var ingenting å bekymre seg for, og vi laga oss en time i uke14 for å lytte på nytt. Også da sa hun at hun ikke kunne garantere for at jeg fikk høre noe, men det gjorde vi. :)

Ville ikke hatt hjemmedoppler selv, for da hadde jeg bare sittet hher dag og prøvd å høre noe... Tror det gjør en mer usikker enn trygg å kunne undersøke slikt selv. Er jo ikke sikkert man gjør det riktig...

Ville nok ha ringt jordmor og hørt om jeg kunne fått en time for dette formålet. Det får du sikkert:)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...