Gå til innhold

Vi skal til Dyreparken i Kristiansand, noe spes vi bør tenke på?

Anbefalte innlegg

Vi har en 4 åring og en på 2,5 år. Pappan og høygravide meg;) Er det noe som er spesielt morsomt, kjedelig el.l? Noen tips ift mat og hva som er lurt å ha med inn i parken? På forhånd tusen takk:)

Fortsetter under...

Vi har alltid med oss oppkuttet brød, nugatti og skinkeost. Ungene blir plutselig sultene, og da er det veldig greit å bare smøre på en brødskive med noe som tåler å ikke ligge kaldt og som alle liker. Plast kniv er kjekt for da er det bare å hive, og brødskiva holder de bare.

Vi kjøper mat i parken også, men ikke all maten. Ikke alltid det er ledig plass på ett spisested heller når vi er sultene, så greit med litt brød.

Vi har alltid med dobbeltvogna vår dit, ingen av ungene bruker vogn lenger men vi har den for slike ting enda. De små og de store har slappet av i vogna, blir fort en lang og slitsom dag i parken og kjekt å kunne slappe litt av. Vogna vår skal ikke brukes av små lenger, så ingen krise om den får seg en trøkk. Jeg har slappet av på den også, og ikke minst så er det plass til klær som ungene tar av seg, sekker og annet vi har med.

Har funnet ut at det er greit å gjøre de spesielle tingene ungene helst vil først. Slik som Kapteinsabeltann, da slipper en å høre maset hele tiden. Tid til å kose seg med alt annet etterpå.

Vi tittet på nettet og fant ut hva vi helst ville titte på sist vi var der.

Hør gjerne med 4 åringen hva h*n ønsker, og begynn der. Ta så for dere hele parken, gå fra ene siden til den andre, ellers blir det mye gåing.

Pølser på termos har vi hatt med, slo skikkelig godt ann. Eller er Soko i mitt afrika en kjekk plass med god mat.

Litt epler og kjeks og drikke på flaske er også greit å ha med. Ta tid til å kose dere, og visst dere begynner i en ende, blir det mindre gåing, for parken er jo diger!!

Restauranten /gatekjøkkenet i "Afrika" har god mat (og så ser dere inn på Løvene mens dere spiser), ellers ville jeg gjort som de andre her sier Ta med mat, baguetter/brød og enkelt pålegg så har dere picnik, mange fine benker å sitte på underveis =)

Masse drikke er også greit å ha med, litt kjeks og sjokolade til ungene for den lille ekstra energien.... GODE SKO!!!

Ikke forvent å få med dere alt, det er nesten ikke mulig... Ta ting litt på sparket, men la 4 åringen få være med å "bestemme" litt =)

Vi er der alltid 2 dager så vi har litt tid på oss, da trenger vi ikke rekke alt den ene dagen... Og ungene storkoser seg der =) Lenge siden forrige tur for oss, men det blir en tur i år eller neste år =) =)

Kos dere masse =)))

Annonse

Mitt beste tips er å ikke stresse!

Finn ut hvilke ting som er viktigst og begynn med det, for vår del er det apekattene og Afrika.

Resten av dagen bare spaserer vi rundt og tar oss tid til det som dukker opp, leker litt på lekeplassene osv. Om du skal stresse rundt med kartet for å få med deg mest mulig, blir det mye "skynd deg", "kom nå da" osv. Ikke noe koselig for noen. Da er det bedre å gå glipp av et par ting og kose seg masse med det man rekker.

Vi pleier ha med oppkuttet brød, syltetøy på sånn spruteflaske og oppskjært gulost. Selvfølgelig en stor drikkeflaske til hver. Når ungene plutselig er sultne er det bare å ta en rast på en av parkens mange benker eller gressbakker.

Signerer det med å ta med seg litt mat. Noen ganger er det nesten umulig å få seg plass og en må stå lenge i kø. Ellers er det godt med rikelig med vann om sola steiker.

Sett dere ned me et kart eller på dyreparken.no med barna også kan de se hva de helst vil først :)

Jeg bor så nærme at jeg har lappen på dyreparken haha.

Vi begynner alltid i fritidsparken.Alle andre går i dyreparken først,så da får vi mindre kø hele veien. (Altså du tar til høyre når du er kommet inn i parken.)

Ha med brødmat. Du kan vel kjøpe noe brødmat på kutoppen tror jeg,ellers er det pølser,boller og middagsmat.

Jeg foretrekker brødmat til lunsj og varm mat til middag.

Ikke ha med kaffe.Du kan kjøpe en kaffekopp (sånn termoting) og fylle den gratis resten av dagen.Perfekt. Samme med brus faktisk,1 fyll på flaske for ca en 100 lapp.Husker ikke hva kaffekoppen koster.

De starter foringen i nordisk villmark kl 13,og den er kjempegøy å se.

Noe som holder insekter som biter unna, for da vi var der var vi plaget av noen fluer som beit, pluss klegg.

Ellers er drikke, matpakke osv ok, dyrt og kan fort være endel kø. Man må regne med å bruke dagen, mange dyr og mye å se på.

Vi skal selv til Aallborg zoo i Danmark i sommer, ungene gleder seg helt villt, blir legoland og Lalandia i tillegg, og kansje løveparken hvis vi rekker det.

Om dere har flere dager dere kan bruke ville jeg anbefalt og dele det litt opp. Fek.s Sabeltann, og alt annet i fornøyelsesparken en dag, dyrene neste dag og badeland siste dag. Dyreparken er utrolig stort og man skal traske godt og fort om man skal få med seg alt på en dag.

av alle dyreparker jeg har vært i så tar knutenborg safaripark i danmark kaka! (rent sånn dyremessig) du kommer så nære innpå dyrene. kan klappe kameler og lamaer og masse annet (ikke tigerene da.. )men du kjører i bil med dem gående rundt deg) så den anbefales VARMT!!!

Jeg er så heldig å bo her i Kristiansand så her er vi i dyreparken rett som d er! :) Min gutt på 2 år elsker badelandet så jeg vil absolutt anbefale deg å ta en hel dag der. Ihvertfall beregn mange timer der. De har eget anlegg for de helt minste, og d gleder vi oss til å prøve ut til fredag! :)

Ellers så er d mye gåing ja, ei vogn er nok veldig greit å ta med og lurt å gå inn på dyreparken.no og planlegg hva dere vil se. Det er veldig gøy oppe med apene, der er d sånn apejungel inne der du kan se på Julius og de andre apene. I tillegg kan du gå inn i en utendørs apejungel på baksiden der de minste apene løper fritt. Veldig stas og de er veldig tamme så de hopper fra hode til hode på folkene som er der inne. Bare vær litt obs på at de kan både bæsje og tisse på deg! ;P

Ellers vil jeg anbefale deg å være tidlig ute, de åpner kl 10 og d lønner seg å være ute i god tid slik at du slipper å stå i lang kø. Ville nok også gått i fritidsparken med en gang de åpner da du sikkert slipper unna en del kø da.

Kos dere! :)

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...