Gå til innhold

Dere som har 9-10 mnd babyer pluss, pluss... se hit!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ei tulle på 10 mnd som fortsatt våkner om nettene og ikke sovner igjen før hun har fått flasken sin med mme. Dette har sikkert bare blitt en vane for henne, jeg tror ikke hun våkner pga at hun er sulten. Jeg vil gjerne avvenne med dette, men trenger noen råd på hvordan jeg skal gå frem. Har noen noe lure ideer og tips?

Også lurer jeg på hvor mye barna deres sover på dagtid?

Nå er vi i en overgang fra 2 sovinger til 1 soving på dagtid. Det går greit, men hun er stuptrøtt og sovner kl 18.30.

Hvordan ser måltidene hos dere ut?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Kan ikke svare på det første spml ditt, men kan svare på det andre da jeg har en gutt på 9mnd:)

Han sover 2-3 ganger på dagtid, legger seg kl 20:00 og våkner 08:00.

Nå har vi en litt stri periode med sovingen da han har begynt å reise seg opp etter alt, inkludert i sengen, slik at han ikke klarer å falle ordentlig til ro fordi han hele tiden skal stå opp, å faller litt osv. hehe...

Frokost: grøt og vann

Lunsj: grøt og litt mme eller fruktmos og mme.

Middag: middag og vann

Kvelds: grøt og litt mme

Skrevet

Heia!

Tulla på 10 mndr. våkner også av og til om nettene og vil ha mat, så jeg hopper kvikt over til neste punkt;

Første dupp er mellom klokka ni og ti ca, og den neste er mellom to og tre ca. Natta klokka sju-sju.

Frokost-1-Grøt & vann

Lunsj- 2 - 3 skiver, frukt og vann

Middag- liker det meste bare det er hjemmelaget, spiser som en ettåring i forhold til biter.

Mellommåltid- frukt, melk,brød, smaker vår middag

Grøt til kvelds.

Ammer ca tre ganger daglig. Gir også en flaske mme når hun er treg i magen, det gir fart i sakene;)

Skrevet

Hei hei!

Tulla vår på 10 mnd. spiser ikke om natten, men drikker vann til den store gullmedalje! HS anbefalte oss å gi vann på flasken istedenfor MME, og at de da ville bli uinteressert. Men dette skjedde jo aldri, nå våkner hun og vil ha vann?! Men har hørt det har hjulpet andre. Ellers anbefalte HS at hun bare får skrike om natten for barna trenger ikke mat på natten når de har fått i seg godt med mat gjennom dagen...?!

Tulla har fortsatt 2 dupper på dagen.

1.: 09.30 - 10.30

2.: 14 - 15

Natt: 19 - 7.30

(Tidene kan forandre seg noe. Hun får ikke duppe etter 16, hvis det ikke skulle være noe helt spesielt).

Ellers spiser/ drikker hun;

Sovemelk kl. 6: MME

Frokost: Grøt med frukt og vann

Lunsj: 1 brødskive og litt grøt på glass, og vann

Middag: 1/2 glass middag og fruktpurè, og vann

Kvelds: God natt-grøt og vann

Sovemelk kl. 19: MME

Ellers ammer jeg morgen og kveld for kos :)

Lykke til! Skriv gjerne hvordan det går...

Skrevet

Jenta her i huset nærmer seg 10 mnd, men sover heller ikke spesielt godt på natta. Jeg tror jeg kan si at hun våkner hver 3. til 4. time etter hun har lagt seg. Og slik fortsetter det. Ofte ammer jeg bare for å få fred, men gjør meg selv da bare en bjørnetjeneste. Skal begynne mer aktivt med nattavvenning(igjen). Noen ganger roer hun seg på natta bare ved å bli tatt opp i armene mine mens jeg bysser henne forsiktig i et minutts tid før hun legges ned igjen. Hun roer seg ikke hvis pappaen prøver å bysse henne.

Vesla har to dupper på dagtid. Det må hun ha en stund til, for ellers blir hun helt overtrett. Legges for natta mellom 18.30 og 19. Morgenen for henne starter 05.30-06.30

Måltider(får pupp når hun vil ha. Ikke oftere enn to ganger på dagtid. Vann til alle måltider).

Frokost: grøt og fruktmos

Mellommåltid: Oftest brødskive, frukt

Middag: Altetende

Mellommåltid.

Kveldsmat: Grøt og fruktmos.

Gjest poäng har fått baby <3
Skrevet

Babyen min er litt over 9 måneder gammel. For en snau uke siden flyttet han inn på eget rom. De tre første nettene våknet han og fikk flaske med melk. Men han har ikke våknet noen flere netter! Og våkner han, så får han bare vann. Nå anser jeg melkevanen som brutt. (Håper han er enig:P)

På dagen sover han enten 3 korte (ca time per lur) eller to litt lengre. Han sover 12 timer om natta.

Til frokost spiser han grøt, til lunsj skive, frukt og melk, så enda et grøtmåltid og til kvelds får han også grøt. Det er forskjellig grøt for hvert måltid altså...:) han er ikke så glad i middager så han får ikke fast middag enda, men vi øver på det!

Også drikker han masse vann, både til måltidene og etter:)

Når jeg legger ham så får han med vann i sengen, han drikker litt før han tar smokken, legger seg på siden med kosekluten og sovner. HÅPER det fortsetter sånn! :-)

Skrevet

har en gutt på 10 mnd som også våknet på natta.. vi ga vann de første ukene, i håp om at han ville finne det uintr. men den gang ei.. til slutt valgte vi bort både mme og vann. det tok 3 lange dager\netter, men nå sover han natten rundt.

han kviler ca 2 ganger om dagen :

Kvil 1 : 08.00 - 10.00

kvil 2: 12:00 - 14.00

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...