♥Jente 2008 + gutt 2011♥ Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Her sitter jeg kl. 01:15, har termin i morgen - burde sove og lade opp til fødsel, men kan ikke røre meg en milimeter uten at halsbrannen blusser opp. Å legge meg ned for å prøve å sove kan jeg jo bare glemme. ARG!! Måtte bare få det ut...!
spiro Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Vet akkurat åssen du har det..... Har termin om 3 uker og har ikke fått en god natt søvn på to uker. Føler jeg har prøvd alt. Veldig plagsomt. Håper det blir fødsel på deg snart så det går over;) Lykke til!
Mor23 Skrevet 30. mai 2011 #3 Skrevet 30. mai 2011 Du har sikkert prøvd det meste for å bli kvitt det,men jeg kan jo komme med mitt tips! Jeg har termin om 6uker og er våken inatt av samme grunn som dere andre! Her sitter jeg å drikker mitt glass med Oboy. Det har funka litt for å lindre halsbrannen for en liten stund for meg!
Maia&Mathias <3 Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Har ei venninne som akkurat har født og ho sleit no helt enormt med halsbrann egentlig hele svangerskapet men spesielt de siste ukene før ho fødte. Ho sov nesten ikke på natta og klarte ikke drikke mer Gaviskon for d kom bare opp igjen. Til slutt gikk hun til legen fordi hun rett og slett følte seg syk! Legen skrev ut resept på en medisin som de bruker til reflux-pasienter og ho trengte bare å ta en tablett annenhver dag. Ett helt nytt liv fikk ho! Bare sånn tips hvis d blir helt for j****....
StoltHønemor<3 Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Jeg skjønner åssen du har det.. Jeg sliter også med halsbrann og bare ved en bevegelse fra han poden i magen så blusser det opp:/ Jeg har ikke klart noen medisiner pga de gjør meg grusomt kvalm.. men i forrigegårs så måtte jeg ta en tablett, og enda til da så hadde jeg litt halsbrann.. Greit å få det ut Lykke til med fødsel<3
zoia/Adam/Theodor/Frida <3 Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Jeg plagdes med halsbrann i mine to forrige svangerskap.Knaska Lovehearts som bare det. Syntes at det hjalp Er uke 29 nå og har ikke merka så mye til det:)) Det kommer vel:S Håper dere finner en løsning!
Min lille peanøtt vøtt:-) Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Har slitt med halsbrann siden uke 15, og er nå uke 35. jeg hadde seriøst ikke klart meg uten LINK... <3 LINK!! håper ikke det er vanedannende.... Jeg har en venninne som også var veldig plaget, hun fortalte meg at det forsvant dagen etter fødselen... Jeg ER SÅÅÅÅ klar for å bli kvitt det.... får halsbrann av alt, til og med vann... URETTFERDIG!!!! tenker vi får ha fokus på målet jenter... tror resultatet ganske sikkert er verdt det ;-)
Mumrikken :) Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Zomac, 20 mg er reseptfritt på apoteket. Trygt for gravide ifølge overlege på gastroavd på sykehuset 1 eller 2 tbl pr dag før du spiser
Virvelvind Skrevet 30. mai 2011 #11 Skrevet 30. mai 2011 For dere som ikke vil bruke medisiner: -kokende varm vann som drikkes meget sakte. -glass med kald melk, også drikk sakte. Sit med rak rygg, for begge deler, vil ta litt tid, men funker mesteparten av tiden. Tar ellers Link lignede tabletter blir det veldig akutt og vondt.
lykketreff:-) Skrevet 30. mai 2011 #12 Skrevet 30. mai 2011 Stakkars deg! Har du prøvd å spise mandler? Spis til det demper seg... Melk, som mange sverger til, har bare kortvarig effekt, dessverre. Det jeg får aller mest halsbrann av er faktisk vann, det er merkelige greier.
LeneMarie Skrevet 31. mai 2011 #13 Skrevet 31. mai 2011 Har hørt at LINK må ikke brukes når man er gravid.. Selv bruker ejg Novalisid, og det hjelper. Folk sier så mye forskjellig når det gjelder hva man kan ta, så les alltid vedlegget på syrenøytraliserende Har og hørt at Lovehearts hjelper^^ Lykke til alle
Skobligokk Skrevet 31. mai 2011 #14 Skrevet 31. mai 2011 Kjenner jeg blir litt provosert når jeg leser sånne "har hørt"- innlegg...Link kan man fint ta når man er gravid! Min lege anbefalte det, og i pakningsvedlegget står det nøyaktig det samme som på Gaviscon, altså at det KAN brukes under graviditet og at ingen uheldige effekter på fosteret er vist. Så: Les pakningsvedlegg, lytt til lege, og SLUTT å vær opphengt i alle mulige ukyndige råd som dukker opp på forum som dette! Måtte bare få det ut...:-)
OKA Skrevet 31. mai 2011 #15 Skrevet 31. mai 2011 Enig i at man ikke skal høre på alle "har hørt" rådene, men akkurat det med Link har visst noe for seg. Poenget med å ikke bruke Link når man er gravid er at Link er syrenøytraliserende. Det vil si at den nøytraliserer syren i magen din, og det er ikke der problemet ligger når man er gravid. Det er derimot lukkemuskelen til magen som ikke fungerer optimalt, og derfor anbefales Gaviscon fordi den legger seg i spiserøret istedenfor. Man kan få trøbbel med magesyren etter graviditeten om man bruker Link, men det er ikke skadelig for verken mor eller baby å ta det.
Skobligokk Skrevet 31. mai 2011 #16 Skrevet 31. mai 2011 Og hvor har du det fra? Greit for meg om det er sånn det henger sammen, men jeg vil gjerne vite hvor jeg kan lese om det i så fall! For meg fungerer ikke Gaviscon, det kommer bare opp igjen. Link er det eneste jeg har prøvd som faktisk hjelper, det eneste problemet er at jeg kan bli litt forstoppet av det. I pakningsvedlegget står det ingenting om det du nevner.
Bondejenta Skrevet 1. juni 2011 #17 Skrevet 1. juni 2011 Føler sååå med deg! Er gravid med nr 4 og har vært plaget med halsbrann med alle sammen. I begynnelesen fungerer Love Hearts, så gikk jeg over til LINK. Etter noen uker var det kun Gaviscon som funket. Hadde ikke greidd meg uten Gavisconen de siste mnd... Lykke til med fødsel og barseltid
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå