Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lånte denne inne hos IKM uke 25. Kanskje den hjelper oss bittelitt til å ikke teste oss altfor tidlig:

Hei jenter!

Siden jeg tydeligvis er blitt testoman denne runden, og enda ikke testet positivt, har jeg googlet litt info om tester etc, og når de evnt slår ut og hvor høyt hCG nivået må være. Pernilleinfor.no har veldig fin info om det meste. Snittet for hCG nivå slås ut på 12dpo. Jeg deler dette:

"Følsomhet i mIU/ml på graviditetstester på det norske markedet

Tallene er de som er oppgitt av de forskjellige produsentene, vær obs på at mange brukere på bl.a. SnartGravid har

svært forskjellige erfaringer med hvilke tester som er mest sensitive og dermed slår først ut.

Vær også obs på at jo mer sensitiv graviditetstestene er, jo større er også sjansen for at man kan få "falskt" positive resultater.

Det sies at bare omtrent en tredjedel av alle befruktninger ender i svangerskap. Egg som har prøvd å feste seg, men mistet taket etter kort stund (f.eks. pga kort/defekt lutealfase), eller når noe går galt tidlig slik at utviklingen av en eller annen grunn stopper opp, vil gjerne bidra til at hCG-nivet får en liten stigning. En så liten stigning at "normale" graviditetstester ikke vil slå ut på det, men de mest sensitive gravid-testene kan fange det opp og gi ("feilaktig") positivt utslag på noe som egentlig ikke var ment å bli til noen ting.

I tillegg så kan hCG-nivået svinge litt uten at det er graviditet på gang eller noe annet galt, og alt opp t.o.m. 5 anses som negativt. Til og med menn kan ha hCG opp til 5 uten at det er noe galt. De mest sensitive testene trenger altså bare ørlite mer hCG enn det nivået som regnes som negativt, og da skal det ikke store hormonsvingningen til eller langvarig festing av egget før det slår ut...

Merke sensitivitet(mIU/ml) Produsent/forhandler

New Generation 10 KenWa Helse (begge tester føres av samme forhandler; KenWa selges kun på helsekost, New Generation selges kun på apotek)

KenWa 10

RFSU 20 RFSU (forhandler) (produseres av RFSU i Sverige)

Quick Respons 25 Ani Biotech / Perivita (forhandler)

Hennes Helse 25 Nycomed

Clearview (legekontortest) 25 Unipath / medeco.no (forhandler)

Afrodite 25 Ultimed.org / hurtigtest.no

Babystart 25 Medlite

Clear Blue Digital 25 Unipath

Clear Blue 25 Unipath (CBs norske side)

Fact Plus 100 Abbott (engelsk side)

Abbott (legekontortest) 100 Abbott / medeco.no (forhandler)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei jenter,

Kan ikke si at jeg har merket så mye. Litt ømme brystvorter (ikke resten av brystene). Dette har jeg opplevd en gang tidligere men med neg grav-test. Har litt vondt i magen og men det er nok mer fordi at jobben stresser meg veldig nå. Ferie-tider for kollegaer, har veldig lange dager og nesten ikke tid til å spise. Blir til at jeg småspiser når jeg har et minutt til overs. Ikke bra. Men kan heller ikke stresse ned da sjefen min er "anti-svangerskapsvikariat" og han blir nok den siste som får vite hvis jeg noensinne blir gravid. Tror jeg er 7-8 dpo siden positiv EL-test kom litt før forventet. Men lar nok være med å teste til 1 juli likevel. Uff, ønsker meg ferie. Håper neste uke blir litt bedre. Slutt på klaging ;).

Skrevet

Hei, jeg har så klart heller ikke klart å holde meg så jeg testet i går kveld. Helt idiotisk. Fikk så klart negativt svar. TR ventes mandag og skal prøve å holde meg unna testing til tirsdagen om TR ikke kommer..

Skrevet

Fruen_82 og Alvine: Dette høres jo riktig så positivt ut. Jeg har ikke hatt noen kramper, men jeg har den samme følelsen som når en har tatt supermange sit-ups uten å være trent - da får du gangsperr dagen derpå (kanskje fordi jeg jogga?)

Vic82: lurt å vente med å teste til etter ikm;) Jeg har brukt opp alle billigtestene mine -. kan ikke ha slikt i hus!

Klatrejenta: krysser fingrene for deg. Kan jo være at det har gått bra?!:)

Lilleblomst: rare smerter i magen høres jo bra ut:) Jeg har hatt litt rare ting også, men sikkert bare innbillninger tenker jeg:)

Silja81: neste uke blir sikkert bedre Silja. Og husk, det er lov til å klage her:) Tiden går ekstremt sakte!!! Jeg holder på å tine fryseboksen for å vaske den :S *fritidsproblemer*

Frøkenfri me 4 troll: jeg har opplevd skyggestreker, flere ganger. Ikke meningen å være negativ, men billigtester kan ofte få skyggestreker (tydlige streker), uten at man er gravid. Håper at dette ikke er tilfelle med deg, men jeg ville ha ventet til etter ikm og testet igjen. Lykke til!

Gledermegtilbaby: lykke til! Håper spiren sitter på første forsøk! :)

Her i gården er det lite nytt å melde. Har ikke troa. Har sett på conceptionkit.com og bestemt meg for å kjøpe et slikt et i julegave til meg selv om ingenting har skjedd til da (desember).

Lykke til jenter! Håper vi får noen spirer! :) Hadde vert kos:)

Skrevet

Flott oppsummering Esperanza! Godt det er noen som holder oversikten over oss!;)

Bra å få ordnet med fryser da! skulle bare mangle om ikke en kunne tatt sånt av og til!;)

Har mista trua jeg også! kjedelig! Begynne å bli lei av å prøve! hehe

Skrevet

Har oversikten fordi jeg har fått frigjort MASSE fritid plutselig. Men kjent jeg ble litt tullerusk av å sitte å lese så mye om sæd og sædkvalitet og conception cap og alt mulig. Så har bestemt meg for å prøve å få gjort litt mer i huset i dagene fremover og være litt mindre her inne.

I går kveld når jeg skulle sove kjentes det ut som om det "boblet" i magen min. Ikke som luft, men som om det var en boble som rørte seg. Det var rart. Betyr sikkert ingenting, men tenkte jeg skulle dele det med dere;)

Skrevet

Foresten er det snart vår ikm uke som står for tur. Hvordan er formen jenter? Noen symptomer? Hvem er med på å IKKE teste før ikm? Kopier listen og skriv dere på:

Esperanza84: ikm 1 juli - har ikke testet enda:)

Skrevet

Ja endelig! Helt utrolig hvor sakte den siste uka har gått!

Litt usikker på disse symptomene, vært litt småkvalm et par morgener og er veldig trøtt og sulten. Men er redd det kan være psykisk. Noe som IKKE er psykisk er at magen er blitt så stor! Det KAN jo være følgen av sulten den siste uka, men jeg har prøvd å beherske meg og ikke spist så mye mer enn vanlig.

Jeg har også kjent noe som minner om en boble i magen, men tror jeg har merket noe lignende tidligere også uten at det har vært noe. Vi får krysse fingrene for at det er et godt tegn for oss begge :)

Har IKM 29.juni og skal PRØVE å ikke teste før da. Sprekker kanskje dagen før... :)

Skrevet

Slenger meg med her. Har ikm på mandag den 27. I dag følte jeg litt mensenmurring, ble så lei meg. Men prøver å være positiv allikevel! Dette er vårt første forsøk så tar det litt for gitt at det ikke går, men så er det den lille stemmen i bakhodet som minner meg på at det faktisk er flere jeg vet om som har fått det til på første forsøk.

Vi har hat sex daglig før, under og etter el. Ikke noe pute under rumpa/bena i været opplegg - vil ikke stresse med det ennå. Har en test liggende, lurer på om jeg skal ta den nå, holder på å bli sprø!! Hvor lang holdbarhet har en clearblue test? Krysser fingrene for alle håpefulle her inne:)

Skrevet

hei jenter :)

Trodde jeg hørte til på denne uken, men hørte visst til i uke 25 for tanta kom idag..

Litt kjipt, men jeg prøver å se på det positive i det og det er:

- jeg er ferdig med mensen til vi drar på 2 ukers ferie

- jeg kan nyyyyyyte vin og masse god mat

- jeg slipper å bekymre meg for at jeg må ta det med ro osv (siden jeg har mistet 2 ganger før)

- jeg slipper å være så trøtt (som jeg alltid er i starten av graviditeten)

- jeg begynner på EL perioden mens jeg er på ferie så om det er noen som skal kose seg masse i ferien så er det oss!!!!

:)

Lykke til dere andre :)

Skrevet

Så bra du finner så mange positive ting med at tanta kom nå!:) Dere kan virkelig kose dere på ferie nå!;)

Kanskje det er når dere koser dere som mest at det klaffer!:) Lykke til! :)

Jeg har mye rare smerter i magen, veldig følsomme brystv... og kjempe trøtt... men om dette er symptomer det vet jeg ikke denne gangen. blitt lurt utallige ganger! huff

Gleder meg til ikm uken er overstått, så vet jeg iallefall mer;)

Skrevet

Gleder meg til ikm er over ja. Føler av og til at jeg har ømme bryster, men pleier ikke å ha dette så vet ikke helt. Sikkert innbillinger! Har mange prosjekter jeg skal starte på neste uke for å prøve å unngå å teste tidlig. Skal sortere rot i boden, låne symaskin og sy, gå på kafe med venninner!

Lykke til folkens! Håper vi får noen spirer!

Skrevet

hehehe, så bra med prosjekter!

Jeg har også mange ting å gjøre (må jo enda innrede hele det nye huset;) samtidig jobbe 100% og være mamma;)

Har kjøpt en eneste CB digital i dag, sure penger å svi av for tidlig, så denne gangen skal jeg absolutt vente til etter ikm og helst litt til.

Er egentlig ganske spent, flyr og tisser i ett sett (gjorde det ved sist graviditet også), syns visse ting smaker litt annerledes enn før og lukter mer... vet jeg har vært sånn veldig tidlig i de andre sv.skapene også... Men så vidt jeg husker har jeg omtrent innbilt meg gravid alle månedene med prøving, så det er nok bare å slappe av...

Fortsatt god helg alle sammen:)

Skrevet

Jeg har testet meg. Skal egentlig ikke teste meg før på onsdag. Tror faktisk at det er to streker, men har hørt at mange kan være kjemisk gravid så jeg venter til onsdag med å teste igjen! Jeg er verdens minst tålmodige menneske, tror jeg!

Skrevet

Hehehe:) Høres jo lovende ut da!:)

Hadde jeg hatt billigtester eller el tester liggende så ville jeg nok svidd av en hver dag!;) Men har ikke somla meg til å bestille, så får gjøre det på gamle måten - vente til ikm! men huff så seint tiden går!

CBdigitalen ligger og venter i skapet på badet... Gleder meg til ikm og håper mer og mer på at tanta ikke kommer denne mnd! Syns symptomene er hyppige og sterke nok til å ha fått litt trua tilbake... men bare litt altså;)

Ha en god testeuke alle sammen!:)

Skrevet

Jeg har en ganske god følelse så håper spiren sitter nå!!! Det er ganske sterke streker.

Jeg krysser fingrene for dere!!!!

Skrevet

Så flott Fruen :). Krysser fingrene for deg og alle dere andre damene :)

Begynte å spotte fredag ettermiddag (1uke før IKM). Nå venter jeg bare på at TR skal komme sånn at jeg kan begynne på neste pp. Alltid like trist følelse. Men det går over.

Skrevet

Silja81: huff da, det var leit! Du får ha lykke til enste pp.

Frua og Lille blomst: Dette høres spennendes ut! Jeg klarte ikke å dy meg, da jeg lå våken i natt med kramper (som jeg definitivt ikke innbilte meg) så jeg MÅTTE teste i dag. Fikk opp noen svaker linjer, men tror ikke helt på de, da jeg har hatt MANGE "falske" linjer før.

Dere kan jo følge linkene å se (den redigerte er rfsu og den andre er A1):

http://www.canyouseealine.com/view_home_pregnancy_test.php?testID=13159

http://www.canyouseealine.com/view_home_pregnancy_test.php?testID=13160

Skrevet

Huff, så kjedelig Silja81!!!

Esperanza84: Det der ser lovende ut. Jeg testet igjen i dag. Enda sterkere, men jeg har mistet før så tør ikke helt å håpe.

Er det flere her som føler noe på kroppen??

Skrevet

Tar en ny A1 i morgen tenker jeg, men skal prøve å spare den til onsdag, så kanskje streken er enda sterkere, og så en digital på torsdag el fredag.

Jeg kjenner meg rar i kroppen, har en del kroppen. Krysser fingrene og ber til gud om at dette går bra for oss alle!

xx

Skrevet

Har en del kramper skulle det stå...

Skrevet

Esperanza84: Skulle ikke du vente til IKM med å teste? ;)

Jeg drømte at jeg testet i natt og våknet kl 5 og klarte heller ikke la være. Hadde en dårlig magefølelse og det stemte, testen var blendahvit. Men IKM onsdag og siden jeg tidligere har hatt lange ustabile sykluser har jeg ikke gitt heeelt opp. Magen er fortsatt stor og hard og det sprenger inni der. Nå skal jeg PRØVE å vente til torsdag med ny test...

Hvordan går det med dere andre? Symptomer?

Skrevet

Alvine: jeg skulle det, jeg bare MÅTTE! Men nå skal jeg vente til onsdag! (tror jeg)

Skrevet

Heisann Jenter

Klatrejenta melder fra bryllupsreise på vestlandet.

Skrev i siste innlegg at jeg ikke hadde troa, mye pga at jeg aldri fant EL og fikk lagt inn aksjer, eggløsning på "dårlig side" og ikke følte meg gravid en plass.

Vi har vært i bryllup og bare for å være sikker på at det var greit å ta noen vinglass, tok jeg en test på morgenen... og den var positiv!

Tok så en test dagen etter som var enda mer positiv og i dag, som er 2 dager før IKM tok jeg en CB som det sto: Gravid 2-3 uker!

Er selvfølgelig kjempeglad og det er mannen også.

Ønsker dere andre lykke til og håper det er flere som har skutt blink denne perioden!

Skrevet

Gratulerer så mye klatrejenta! Håper på å følge etter deg inn på 1tri:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...