Smurfebaby Skrevet 5. juni 2011 #26 Skrevet 5. juni 2011 Silja81 Kjedelig at han er borte da, men krysser fingrene for at han flytter inn snart Neste helg burde vel holde for aksjene det Jeg bruker CB sin monitor, så den bestemmer selv når jeg skal begynne å teste. Starta på dag 7 denne gang. Her knasker vi vitaminer som aldri før Håper det hjelper
Esperanza84 - gravid! Skrevet 6. juni 2011 #27 Skrevet 6. juni 2011 Vitaminer er bra:) Fikk masse vitaminer for 600kr ja. Mannen tar også noe som en venninne av meg som har bodd i Storbritannia anbefalte meg...furunålextrakt, som skal ha mye antioksidanter i seg (bra for sædkvaliteten). Begynner på pergokur i dag, og så begynner jeg vel å teste etter el til helgen tenker jeg:)
*lille blomst* Skrevet 6. juni 2011 Forfatter #28 Skrevet 6. juni 2011 Hei jenter! da var visst jaggu helga over også! huff, som tiden flyr! Spennende med pergo forsøk da! Masse lykke til med det! Vi er midt imellom hus nå, internett i det gamle, så nå er jeg kjapt innom der for å hente litt div. tungvindt med bhg litt langt hjemmefra, og i tillegg en del ting vi mangler i nye huset... heldigvis kommer det seg fort! Og drømmehuset er jo verdt jobben! Kos dere med oppkjøringa mot el jenter! jeg venter også spent! Forter meg med mest mulig maling i mellomtiden! klems
Junigull 08 + julispire Skrevet 6. juni 2011 #29 Skrevet 6. juni 2011 Hei hei! Jeg kaster meg på denne gjengen! IKM 2 juli.. Vi prøvde noen mnd i høst, uten hell. Tok en pause da jeg begynte i ny jobb, og for å unngå termin sent på året. Har hatt 1 pp etter pause nå i mai, uten hell. Vet vi treffer på el, så er kjedelig når det ikke klaffer alikevel. Lurer på om jeg skal prøve wild yam denne pp.. noen som har noen erfaringer? Vet en ikke skal forvente at det klaffer med en gang heller, men synes dette er vanskelig. Jeg er skikkelig plaget med pms en hel uke før tante-besøk, noe jeg har lest at kan tyde på at østrogenet dominerer veldig i kroppen min. .. lykke til alle sammen!
mer enn bare mor Skrevet 6. juni 2011 #30 Skrevet 6. juni 2011 hallo jenter tror jeg hører til denne IKM uken jeg også, selv om jeg aldri helt har kontroll på disse syklusene.. Etter MAen så spotter/småblør jeg gjerne i enda en uke, så føles ut som om jeg har mensen konstant Vi skal egentlig vente til etter ferien med å prøve men den kondomen er ikke alltid like kjekk å bruke og i alle fall når jeg egentlig vil bli gravid igjen forterte enn fortest! Hadde sex i går og i dag har jeg så veldige smerter i magen - akkurat som eggløsning - men er ikke det for tidlig da?? Er veldig redd for å miste igjen, men jeg har jo en nydelig sønn fra før så jeg kan jo få barn.. og hvem er vel så uheldig at de skulle miste 3 ganger på rad? Jeg krysser alt jeg har for at neste spire sitter fast hele veien
lille +gutt Skrevet 7. juni 2011 #31 Skrevet 7. juni 2011 Hei en liten oppdatering fra meg også Her har helgen gått i jobbing så i dag og i morgen har jeg helg, før ny jobbing også flytter min jære inn Nå venter jeg noe fryktelig mener jeg El er rundt disse første dagene etter han kommer og det passer jo meg bra siden gjensynsgleden blir ekstra spennende da Så bra å høre at kjæresten din har fått napp på jobb i samme by som deg Silja81. Ting blir så mye lettere da, og tror nok det er ekstra vanskelig for dere som har bodd ilag tidligere å være adskilt nå. Krysser fingrene. Ha en fin dag alle sammen
Silja81 Skrevet 8. juni 2011 #32 Skrevet 8. juni 2011 Esperanza, er det første pergokuren eller har du tatt pergo tidligere? Då begynner vi å teste for el likt. Tenkte begynne på søndag, dag 11 i syklus. Hmm furunålextrakt, får nok holde med at mannen spiser sink-tabletter inntil videre. Lurer på å sende han til legen for å sjekke sædkvaliteten. Fortsatt ikke utredning men da vi begge begynner å bli "gamle" biologisk sett kan det være fint å vite. Ha en fin onsdag allesammen. På jobben min er det ferietider og er derfor halv styrke. Bare å brette opp armene
Silja81 Skrevet 8. juni 2011 #33 Skrevet 8. juni 2011 Jeg&gullet, det kan sikkert være lurt å ikke prøve 100% en stund. Klaffer det så klaffer det og hvis det ikke klaffer blir man jo ikke like lei seg hver gang tr kommer Høres litt tidlig ut med el nå, men hvem vet? Skjønner at du er redd for å miste igjen, men godt du har en sønn fra før. Ha en fin dag!
mer enn bare mor Skrevet 8. juni 2011 #34 Skrevet 8. juni 2011 hm,. mulig dette blir feil tråd å skrive i men kanskje noen kan hjelpe Dere skjønner at jeg husker jo selvsagt ikke når sist mensen var, men jeg vet at jeg hadde en blødning fredag 25.mai.. Da kom det en stor klump (unnskyld detaljer) og jeg trodde det var mensen for det var sånn ca etter skjema. så var det bare litt småblødninger de neste dagene før det ble vanlig mensen et par dager etter den første blødningen.. Etter MAen så har jeg hatt veldig lange perioder med blødninger (ca 2 uker, men varierende mengde).. Teller man da den første blødningen som første menstruasjonsdag? Hva tenker dere? Jeg tror nemlig at jeg har eggløsningsslim nå skjønner dere, for det pleier jeg å ha ved eggløsning.. i tillegg til at jeg hadde en dag med smerter i forgårs (det pleier jeg også å ha ved eggløsning..) Kanskje vi ble prøvere denne måneden også selv om det ikke helt var planen??? Spennende!!!! Jeg vet at samboeren min helst vil at vi skal bli gravid etter ferien slik at vi kan kose oss med vin på ferien, pluss at han er redd for at jeg skal bli nervøs og redd for å miste igjen (samt trøtt og sliten).. og at det dermed skal legge en demper på ferien.. Men jeg vil jo bare bli gravid igjen jeg og så tenker jeg at kanskje det kan være godt med å ha ferie de første ukene i en evt graviditet også??? )
Silja81 Skrevet 8. juni 2011 #35 Skrevet 8. juni 2011 Jeg&gullet, Jeg spurte detsamme for et par pp'er siden og fikk svaret at første dag med mensen er den dagen den kommer som vanlig. Småblødninger teller ikke (=spotting). Selv har jeg alltid et par dager med spotting før mensen kommer. Jeg tenker at hvis jeg blir gravid før ferien er det den beste ferie"gave" vi kan få. Vil ikke kaste bort pp'er . Men skjønner at det er litt flere redsler innblandet når man hatt SA/MA. Lykke til!
mer enn bare mor Skrevet 8. juni 2011 #36 Skrevet 8. juni 2011 ja, nei, er ikke godt å skjønne seg på dette her.. Og spesielt ikke etter MAen for etter det har syklusene vært helt på bærtur.. Er vel i grunn bare å vente og se hva som skjer.. uansett - gleder meg til jeg får den etterlengtede voksende magen!
Silja81 Skrevet 10. juni 2011 #37 Skrevet 10. juni 2011 Hei jenter, Da er det snart helg igjen. For meg betyr det at ensomheten er over og produksjonen kan fortsette . Kanskje jeg og min kjære ikke trenger å pendle så lenge til. Han skal i jobbintervju på tirsdag. Krysser fingrene at det går bra den her gangen. Er jo fint med langhelg og. Skal i bryllup så det blir koselig. God Helg!
Esperanza84 - gravid! Skrevet 10. juni 2011 #38 Skrevet 10. juni 2011 Silja81: krysser fingrene for jobbintervjuet din kjære skal på Jeg er på siste dag i pergokuren min (den første, har aldri gått på pergo før) og skal derfor på kontroll på tirsdag. Da skal de se hvordan effekten har vert og om det er nødvendig at jeg går på flere. Har begynt å teste etter el allerede og får opp svaaaake streker. Da vi vet at det er lavt antall sædceller som er problemet her i gården, skal vi nå gå inn i en "spareperiode". Dvs, ikke ligge inn aksjer før ETTER positiv el-test. Vi skal derfor besøke familie i helgen og prøve å holde oss opptatt med andre ting, så vi ikke blir fristet;) Lykke til jenter!! Satser på at spira setter seg snart;)
klatrejenta Skrevet 14. juni 2011 #39 Skrevet 14. juni 2011 Hei igjen jenter Regner med at flere oss går inn i en hyggelig uke med masse kos. Min EL tror jeg kommer i morgen, pleier å kjenne EL så det er ikke så vanskelig å time. Jeg opererte bort en cyste på den høyre eggstokken for 2 år siden og har ikke vært til kontroll etter det. Når jeg har EL på høyre side er mensen litt "rar" dvs den varer lengre og er mer ujevn enn den "gode venstre" siden. Gikk til fastlegen for å ta en sjekk i forrige uke men hun sendte meg til en gynekolog for å få sjekket ut, sa at siden vi var inne i vår 4pp og jeg var født i -74 var det ikke nødvendig å bruke for lang tid på å sjekke om alt var i orden, så nå venter jeg på å bli kalt inn til gynekolog i løpet av neste uke. Krysser fingre (ikke bena ;-) for at spiren skal sitte denne gangen.
Esperanza84 - gravid! Skrevet 14. juni 2011 #40 Skrevet 14. juni 2011 Håper du får komme til hos gynekologen snart Klatrejenta! Har vert hos gynekologen min i dag og jeg har 1 egg som ser ut til å slippe om ca 3-4 dager. Vi må altså IKKE legge inn aksjer i endå noen dager...det er vanskelig, men vi håper at det harde arbeidet får fortjeneste;) Jeg skal derfor fortsette å teste etter eggløsning (kanskje ikke i dag, siden hun da det ihvertfall var om tre dager), men i morgen. Denne prøveperioden har vert ekstra seig og laaaang syntes jeg...jeg får prøve å få litt system hjemme, slik at jeg ikke går på veggene mens jeg venter;) Masse lykke til jenter! Krysser fingrene for oss og håper spira sitter snart!
Silja81 Skrevet 15. juni 2011 #41 Skrevet 15. juni 2011 Klatrejenta, Fint at legen din var så kjapp med å remittere til gynekolog. Det er vel ganske lang ventetid selv om man fått time? Jeg har ikke vært hos gynekolog på sikkert 8 år (shame on me - celleprøver). Jeg har fått time i september. Vi er jo begge i samme pp. Har du barn fra før? EL-test ble positiv idag. Fikk lagt inn aksjer igår tidlig før jeg dro tilbake til jobb-uke og får nå ikke sett mannen min før fredag og da regner jeg med at det er for seint. Men skal stelle pent med de spermier som forhåpentligvis lever i meg nå . I de tidligere pp:en bestilte jeg mannen min hit selv om det var midt i uken og 6 timers kjøring. Men nå skal jeg liksom ikke stresse så mye å prøve å ikke være så ekstrem . Jobbintervjuet for mannen min gikk bra igår. Nå håper vi at han blir innkallet til 2e runde. Vente vente. Men nå er det lyst og varmt ute. Går litt lettere da. Om 2 uker har vi 6års-dag, gleder meg til det Ha det fint jenter og kos dere med de blivene pappa'ene
Esperanza84 - gravid! Skrevet 15. juni 2011 #42 Skrevet 15. juni 2011 Har fremdeles ikke fått noe positiv el-test, men iflg gynekologen min får jeg el på torsdag el fredag. HÅPER det, for jeg vil bare at denne pp går over - har en MESTERPLAN for neste periode:D Silja81: krysser fingrene for at han blir innkalt til 2. runde. Flott at du fikk lagt inn aksjer. Krysser fingrene for deg! Hvordan er formen med dere jenter ellers da? Masse positive el-tester?
klatrejenta Skrevet 15. juni 2011 #43 Skrevet 15. juni 2011 Heisann Silja Det var heldigvis ikke veldig lang ventetid for gynekolog for meg, men mulig det ikke er så mye pågang her i på Sørlandet som det er ellers på østlandet og de andre store byene. Jeg har ingen barn fra før så her satses det friskt med en klokke som svakt har begynt å tikke i bakgrunnen. Kjenner det er fort å bli stressa og det hjelper ikke at alle venner og kjente allerede har fått barn og "Alle" venter på at det er vår tur. Har ikke kjent noe til EL ennå, men den burde egentlig komme i morgen.... Har også tatt en EL test for å sjekke men den viser ikke noe særlig.
M2M2M Skrevet 15. juni 2011 #44 Skrevet 15. juni 2011 Hei alle sammen. Jeg fikk positiv EL i dag, men mannen er ikke hjemme i dag. Hvordan er det igjen? Er man fruktbar dagene før EL også? og etterpå? Jeg blir litt surrete av å lese for mye. Får virkelig håpe at det går bra denne gangen for alle sammen!!!!
Gjest Skrevet 15. juni 2011 #45 Skrevet 15. juni 2011 Hei, Jeg fikk positiv EL-test i går. Den positive testen kommer vel 12-36 timer før selve eggløsningen slik jeg har skjønt infoen på nettet så kos deg med samboer i morgen Jeg har tenkt at vi skal kose oss i dag også!
Gjest Skrevet 15. juni 2011 #46 Skrevet 15. juni 2011 Jeg hører forresten til i denne klubben. Håper ikke TR kommer mandag 27 juni..
Silja81 Skrevet 15. juni 2011 #47 Skrevet 15. juni 2011 Ja, lett å bli surrete... . Har skjønt det som at økt mengde hormon må til for å få eggløsning. EL-tester måler hormon. Sånn at EL skjer litt etter positiv test. Men så lever jo spermiene en stund og (5-7 dager litt avhengig av hvor man leser, håper spermiene til mannen min har lest 7 dager). Så skal det satses så er det dagene før postitv EL-test og kanskje 1-2 dager etter positiv test. Egget lever jo ikke så lenge, kanskje et døgn.... Riktig? Ja, denne gangen får vi det til!
mammatil2imai Skrevet 15. juni 2011 #48 Skrevet 15. juni 2011 Slenger meg på her jeg, fikk positiv EL test i går så IKM blir vel rundt 29.juni. Men dette er 1.pp og 1. mnd etter hormonspiral så har egentlig ikke peil på syklusen da jeg har sluppet unna TR i 5 år... Har en sønn på 6 år fra før, men dette er første gang jeg faktisk planlegger barn og synes det er kjempe spennende! Gøy å følge med på dere andre prøvere i samme situasjon og syklus, krysser fingrene for mange mars/april mødre blant oss!
M2M2M Skrevet 15. juni 2011 #49 Skrevet 15. juni 2011 Takk for svar. Da trenger jeg ikke å stresse med at mannen er borte i kveld;) Ok, så da vil det si at jeg har EL i morgen eller fredag og skal ha IKM ca 1 juli. Det er så spennende!!!
Esperanza84 - gravid! Skrevet 16. juni 2011 #50 Skrevet 16. juni 2011 Alvine: velkommen hit! Håper spiren sitter på første forsøk! Fruen 82: gynekologen min har anbefalt meg å ha sex dagen etter positiv el-test, da det tar 12 - 24 timer før egget slippes og at en da har best sjangs for å treffe nøyaktig. Lykke til! Her i gården har jeg fått en litt sterkere strek på el-testen, så tipper jeg får positiv eggløsningstest i morgen. HÅPER det! Vår supreplan om å "spare" mannen frem til etter el røk i går, men vi skal komme sterkt tilbake neste måned;) (skal spare han frem til etter positiv el-test nå da;)) Hvordan er formen jenter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå