Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Prøve å avvenne jenta mi på 15 mnd, men ser enda ikke lys i tunnellen...Har klart å redusere amminga til morgen, formiddag og kveld, og 1 gang om natta..altså 4 ganger i døgnet. Problemet er at jeg oftest er så sliten at jeg orker ikke å sette igang noen tiltak/høre på skrikingen hennes, at jeg heller bare lar henne få melka.. Noen gode råd?? Hvor mye kumelk bør en begynne å gi når en slutter med amminga?
Mammatiljente-09<3 Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 Huff så slitsomt! Her har jeg ikke amma av forskjellige årsaker som vi ikke trenger å gå nærmere innpå Får hun bare melk ved de måltidene, eller annen mat som brødskive feks? Jeg kan nå ihvertfall fortelle om min erfaring med å slutte med MME, blir jo litt av samme greia;) Nattavvenningen tok jeg når snuppa var rundt 5 mnd (hun veide 9 kg!) og når hun fikk fullt grøtmåltid trengte hun ikke det på natten;) Da ga jeg bare vann isteden for melk, så mye hun ville ha:) Inn med smokken, god natt også ut igjen! Ble noen turer ut og inn i løpet av den første uka, men så sov hun rundt:) MME-flaska sluttet hun egentlig med helt selv når hun var 11 mnd, men hvis hun ikke hadde gjort det ville jeg gradvis kuttet ned på måltidene først morgen, så kveld og deretter natt! (prøv om far kan bidra med avvenningen på natt slik at hun ikke kjenner lukten av melk) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå