Skaubinna Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Jeg føler jeg må sende et innlegg om noe vi har prøvd med vår datter, nemlig akupunktur. Virker ikke på meg som det er mange her inne som har forsøkt dette på barna sine? Vi har særdeles god erfaring med dette, og jeg lurer på om det er flere her inne som har prøvd dette og evt hvordan barna deres har respondert på behandlingen. :-)
Skaubinna Skrevet 29. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 29. mai 2011 Hva fikk vi ikke ordnet opp i sier jeg bare :-) Neida, vi har slitt med en god del ting med vår datter. Hun gulpet mye - fikset Hun slet med mye uro og sov knapt - FIKSET Vi har også planer om å sette noen nåler før vaksinering ( 5 mnd vaksine) for å lindre evt plager hun kan få i etterkant. Ikke tatt vaksinen ennå så skal ikke si noe om hvordan hun responderer på det, men vi har stor tro på at det vil hjelpe. Det er vel generelt ikke den ting vår aku ikke kan hjelpe med. Så får hver og en mene og tro hva de vil :-) Har du prøvd det?
FrkChihiro Skrevet 30. mai 2011 #4 Skrevet 30. mai 2011 Signerer denne! Var jo forøvrig du som overtalte meg også, hvilket jeg er veldig glad for! Snupp her ble helt umulig etter 3 mnd vaksinen, etter to mnd med kontinuerlig jamring, uro, manglende matlyst og KUN 30 minutters dupper på dagtid holdt jeg på å gå i spinn. Og jeg sjekka snupp hos fastlege, var utallinge ganger på legevakta, hørte på helsestasjon og fikk henne sjekket hos manuellterapeut.. Ingenting. Men etter noen behandlinger med akupunktur følte jeg at jeg fikk ungen min tilbake, stor forbedring i alle tingene nevnt ovenfor. Selvsagt er det fortsatt en del å jobbe med, men nå er det langt flere gode dager enn dårlige dager. Vel anvendt tid og peng for min del! Og skal også forberede snupp med akupunktur før neste vaksine, så kanskje vi unngår alt som kom i etterkant etter forrige runde.
uhhuhher Skrevet 30. mai 2011 #5 Skrevet 30. mai 2011 Vi har også prøvd akupunktur mot gulpingen, men det funket ikke synes vi. Hvem har du gått til? Krysser fingrene for at du bor i Oslo eller omegn... :-)
FrkChihiro Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 http://www.alfaklinikkene.no/jessheim Her har vi gått, hos hun som heter Merethe. Hun er forøvrig verdens koseligste dame og superflink med bebiser:)
FrkChihiro Skrevet 30. mai 2011 #7 Skrevet 30. mai 2011 Akupunktur og en sånn annen greie jeg ikke husker navnet på (varme på punkter på magen) hadde forresten kjempegod effekt på fordøyelsen til bebisen. Hatt mye trøbbel med å få til å bæsje, og da spesielt etter introduksjon av grøt. Men det er også mye bedre (hun har fått mye nåler med tanke på å styrke fordøyelsen) og foregår nesten hver dag nå, istedetfor hver tredje - fjerde dag. Og hadde ikke snupp bæsjet på en del dager og hun fikk behandling, så kom det alltid en kjempebleie noen timer etterpå.
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 30. mai 2011 #8 Skrevet 30. mai 2011 Hvor gammel må babyen være før man kan ta akupuntur?
to til tre Skrevet 30. mai 2011 #9 Skrevet 30. mai 2011 Har ikke hatt behov for det selv, men vet at akupunktur har hatt kjemperesultater på kolikk! Kjenner en akupunktør, og hun forteller helt utrolige historier om småttiser som har grått og grått, og som etter bare en behandling har blitt merkbart bedre! Til info: de bruker svært tynne babynåler. Har selv fått stukket en slik i armen, og jeg kjente ikke stikket engang! (skal sies at jeg IKKE er glad i nåler fra før) det er snakk om 3-4 stikk, og gis ofte mens man ammer. Ofte vil ikke babyen reagere, men ett av punktene er litt vondere.
J -76 Skrevet 30. mai 2011 #10 Skrevet 30. mai 2011 Hei kjære skaubinna så godt å høre at dere har funnet en løsning og at hverdagen er blitt bedre for deg og jenta di, stor klem J
Skaubinna Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #11 Skrevet 30. mai 2011 Vi begynte med aku da vesla var 6 uker og har hatt jevnlige behandlinger frem til nå. "Vår" aku holder altså til på Jessheim, så for deg i Oslo er det kanskje godt nytt :-)? Hun er kjempedyktig og har altså sertifisering for baby-akupunktur. J76 - HEI!!!! Takk for koselig hilsen! Har tenkt på deg og ammingen og snek litt på tråden deres inne på BIM. Ble lettet over at det ordnet seg og at det nå også går fint med dere :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå