Gå til innhold

Hvordan finne termin når jeg ble gravid på p-piller og sen eggløsning?Håper noen kan svare på dette:)Usikker...

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt symptomer på graviditet nå i omtrent 10 dager,men fikk først positiv test i dag tidlig(svakt positiv...) Jeg vet når jeg har hatt sex,men aner ikke når jeg skulle fått mensen i og med at jeg har gått på p-piller. Håper en av dere kan hjelpe meg ang.beregning av dette:

Gikk først på Yasminelle i omtrent 3 måneder,så gikk jeg tom for pillene og tok ingenting da i ca 4 dager-fikk så en mellomblødning,startet rett på Cerazette(som jeg vanligvis bruker)

-Startet på Cerazette Mandag 2.Mai

-Lørdag 7/søndag 8 Mai hadde jeg sex uten kondom.

*Rakk da å gå på Cerazette i 6 dager.

-Merket da ingenting før Torsdag 19 Mai,hvor jeg da fikk en del symptomer på graviditet.

-Tok en Clearblue test Lørdag 21 Mai,og Onsdag 25 Mai,begge negative!

-Så fikk jeg brun utflod Torsdag 26 Mai + blod en gang da jeg tørket meg.Så stoppet det.

-Så fikk jeg da svak positiv Søndag 29 Mai.

Men det jeg da lurer på,da må jo befruktningen ha skjedd senere enn vanlig,evt når?

Og hvordan skal jeg regne ut termin,og være sikker på at dette er riktig?

Og hvorfor har jeg hatt symptomer når testen ikke slo ut nå i dag 3 uker siden jeg hadde sex?

Er veldig usikker,håper noen kan svare meg på dette:)

Jeg kan legge til at jeg har vært gravid 3 ganger tidligere,har 2 friske barn,og en selvvalgt abort. Jeg hadde også en blødning i starten på mitt andre svangerskap-fødte da en perfekt gutt:)

Fortsetter under...

du tar utgangs punkt i sist mens.

står ingenting i ditt innlegg om uregmessing mens.. så går ut i fra at du har x1 i mnd..

da er det siste mens første dag + 7 minus 3 mnd.

Det er litt vanskelig å regne ut sånn, siden jeg har gått på p-piller hele tiden (hoppet fra brett til brett) Så jeg har ikke hatt noe fast syklus med med mensen...

har du hatt mensen en gang i måneden?

jeg har hatt mensen annen hver mnd, og ble gravid... legen går ut i fra sist mens. første blødningsdag.

dette uten prevansjon.

det at du går/gikk på pillen da du ble gravid gjør ingenting så lenge du nå har sluttet.

men du hadde med mellom blødning. da går jeg ur i fra at dette regnes som mens. men ikke vert jeg.

det beste er vel å spørre legen. ?

jeg vill tro at befrukningen fant sted ca. 15. mai? og at "første dag i siste mestasjon var" ca. 1. mai?

og at du har termin ca. 7.februar ?

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...