ballerinaen_ Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 I dag var jeg og ungene på noe som kalles Lierdagene. Mens vi traska rundt der kjente jeg at jeg begynte å bli litt småsulten. Tenkte jeg skulle gå bort og kjøpe meg ei pølse og på vei bortover blei jeg skikkelig dårlig. Jeg måtte skikkelig fokusere for å ikke kollapse i bakken. Jeg begynte å kaldsvette, ble tørr i munnen og kvalm. Fikk kjøpt meg pølse og satt meg ned på en benk og spiste litt. Etterpå gikk kvalme og ubehaget over og vi fortsatte å traske rundt. Jeg har opplevd dette en gang i forrige graviditet, men jeg har også opplevd det noen få ganger utenom graviditet (2, eller 3) ganger. Jeg har vært utrolig sliten resten av dagen. Kan hende fordi vi har traska rundt osv, men det skremmer meg litt allikevel. Er det noen andre som har erfart dette? Kan det skylles lavt blodsukker, eller blodtrykksfall? Jeg er forøvrig litt over 21 uker på vei..
August 2010 <3 November 2011<3 Skrevet 30. mai 2011 #2 Skrevet 30. mai 2011 jeg har vært sånn selv.. vet ikke hva det kommer av, men jeg har lavtblodtrykk.. oh høyt blodsukker. så tror ike det kan ha noe med blod sukkeret å gjøre... hmm
ballerinaen_ Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #3 Skrevet 30. mai 2011 ok. Jeg har sv.skapsdiabetes så da tenkte jeg at kansje blodsukkeret var veldig lavt siden jeg blei så dårlig. Eller kansje det var lavt blodtrykk Jeg skal til legen i morgen så får høre da. Ubehagelig er det ihvertfall og nå bekymrer jeg meg jo for at det skal skje når jeg feks kjører bil med ungene, eller er ute en tur Hva gjør du når du kjenner det er underveis?
SogG Skrevet 1. juni 2011 #4 Skrevet 1. juni 2011 det kommer nok av at du har lavt blodtrykk, skjer av blodtrykksfall.. jeg har blodtrykk på 50/90 og har det også slik, har besvimt en del ganger, men passer på å sette meg ned når jeg kjenner det kommer. jordmor sa at jeg bare måtte passe på å drikke mye vann men det er jo veldig normalt når man er gravid
septemberpiken Skrevet 1. juni 2011 #5 Skrevet 1. juni 2011 Det høres ut som blodtrykksfall, ja. Jeg er plaget med dette i ikke-gravid tilstand (når jeg er gravid har jeg dessverre sterkt økende blodtrykk i stedet...).
ballerinaen_ Skrevet 2. juni 2011 Forfatter #6 Skrevet 2. juni 2011 ok. Jeg har hatt helt tipp topp blodtrykk hver gang jeg har vært hos legen, men man kan vel ha blodtrykksfall selvom? Det er nok ikke blodsukkeret for jeg har vært på sykehuset og målt langtidssukker + hjemmemålinger og bloduskkeret har vært kjempe fint. Ingen over 7 =) Så da slipper jeg begynne på insulin som jeg måtte sist sv.skap ! Jippi =) Men da vet jeg til neste gang jeg får blodtrykksfall at jeg bare skal sette meg ned. Og ja, begynne og drikke mere vann !! Ikke så flink til det gitt :/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå