Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Når en skal sette en injeksjon i hoften/setet, så skal man jo dra huden litt til side i det man setter den. Skal venstrehånden slippe z-grepet for å hjelpe høyrehånden med å aspirere, eller bør man bare bruke høyrehånden til å aspirere? Knotete spørsmål. :-)
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Jeg aspirerer nå med hånden jeg stikker med, med før jeg fikk dreisen på det, brukte jeg å "holde igjen huden" med yttersiden av hånden og stabilisere sprøyten mellom pekefinger og tommel på samme hånden, mens jeg aspirerte med stikke-hånden. Klønete forklart. Det viktige er jo at ikke sprøyten flytter seg mens du aspirerer.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Når jeg setter i.m inj strammer jeg huden litt med ve. hånd, stikker med hø hånd, bytter så grep med venstre hånd slik at jeg holder på kanylen og aspirerer med høyre hånd.. Når nåla er inni muskelen er det ikke noe behov for å holde på huden rundt og du kan fritt bruke den til å støtte sprøyta mens du aspirerer..
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 HI Takk. Begynte plutselig å tenke på at kanskje nålen vil flytte seg litt og resultere i smerter om man slipper grepet for å aspirere. Skal man da legge hånden tilbake å trekke i huden i det man trekker nålen ut igjen, eller behøves ikke det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå