Gå til innhold

Kan noen hjelpe meg? Vi trenger seriøst hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med vi så mener jeg: barnet mitt på 14 mnd og meg selv. Hun har sovet ekstremt dårlig nå i 7mnd. Jeg har prøvd ALT. Å da mener jeg absolutt alt. Byssing, synging, samsoving, ørten skrikekurer, kiropraktor, mat på natten, og nå sist Osteopat..

Hun kan skrike ca 1 time før hun legger seg. Dersom jeg gir henne paracet (og ja det har jeg gjort de siste 14 dagene) så er det kun sutring 5 min før hun sovner.. Noen timer.. Så våkner hun midt på natta og holder det gåendes i 2-3 timer. Skriker, men tier hvis/når jeg tar henne opp. Dersom jeg tar henne i min seng så sovner hun kanskje 1 minutt så skriker hun igjen. Kaver noe voldsomt.

Kiropraktoren (var der for noen mnd siden) fant låsninger i rygg. Ferdig behandlet der.

Osteopaten mente det var magevondt. Hun sov fint 1 uke, før hun begynte på ann igjen. Når jeg trykker henne på magen så ler hun bare.

Har kuttet ut alt av melk.

Når jeg trykker henne på ryggen så gråter hun. (fant det ut i dag)

Symtomer:

Veldig mye syk

Går av og til med øret mot skulderen

skriker i søvne

Føler hun blir verre når jeg gir henne melk rett før sengetid. (men det kan være innbilning)

Sover 1lur på dagen ca 1 time og 10-11 timer om natta..

"rugger" når hun sitter i høystol (vanskelig å forklare)

Jeg er totalt utslitt. Helsestasjon sier jeg bare må la henne gråte og at det kan ta 14 dager. Hun er veldig blid på dagen. Skal til legen om noen dager.

Kan noen hjelpe meg å si hva dere tror? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du ville ikke sjekket ørene hennes? Mener å ha hørt at øreverk ofte gjør mest vondt når de ligger. Men det er jo rart om hun skulle ha plages med det i sju mnd.....Kan jo ha vært lit div som har plaget henne. Men kan jo også høres ut som hun har vondt i ryggen og. Ville nok snakket med en lege, ja. Lykke til, sånt er ikke noe moro:-(

Skrevet

Kan minne litt om vår gutt..

Da han var 3 mnd fikk han den første ørebetendelsen og frem til han var 1 nå i Mai så har han hatt 3 til..Han fikk dren for 3 uker siden og gutten hyler ikke lengre om natten,vi hadde 3-3.5 time søvn hver natt i 6 mnd før drena kom inn,FÆLT!!..Kan det være at datteren deres har trykk i øret/ørene?? Trenger kun ha en ørebetendelse før di kan bli veldig plagte med veske i melllomøret og da sover di ikke godt..ja de har det bra om dagen for da ligger di ikke ned og når di kviler er det ikke så lenge at det gjør noe..Hun henger litt ned mot skulderen sier du,tar hun seg noe til ørene? føler du hun hører geit?

Han reagerer og på melk,litt oppkast og utslett..

Han har vært veldig mye syk,som oftes luftveisinfeksjoner

Men dattera mi har vært ganske lik sønnen min,nå er hun snart 4 år og har aldri sovet en hel natt....Hun går nå på graviscon pga misstanke om reflux,hun er mye bedre og har ikke lenger de lange våken periodene om natten eller sinne anfall for hun ikke klarer og forklare oss hva som er vondt..Da hun var liten kastet hun opp hele tiden ,ingen sammeneng om hun nettopp hadde spist..hun hoster endel og klagr på magen,vært mye syk..un har dren og fjernet falske mandler og nå det med reflux...

Ble litt rotete,er ikke flink og forklar og div,men les litt om øreværk og reflux og se litt om du kjenner deg igjen i det..

For meg høres dette me rut som øreværk,og da hadde jeg ikke presset og latt ungen gråte masse om natten,den typisk være streng metoden..ungen har vondt,og gråting øker trykket i ørene..

Skrevet

Enig med de andre her: sjekk ørene dersom det ikke er gjort. Økt trykk i ørene kan være fryktelig plagsomt for de små, spesielt om natten. Det trenger ikke gi symptomer om dagen heller. Ville ikke gjennomført noen skrikekur før det er utelukket hvertfall.

Lykke til! Du har min fulle empati!

:)

Skrevet

Takker for svar:)

Nei det skal ikke flere skrikekurer her i huset, uansett hva lege eller hs sier. Alle her inne har svart meg at de tror det er ørene, så ser mer og mer at det er mulig. Hun tar seg av og til til øret. Men det er en stund siden nå. Det er mer det med at hun bøyer hodet mot høyre mot skulderen.

Trodde i en periode at det kunne være reflux. Men hun gulper lite eller nesten aldri. Har også skjekket tennene hennes for mulige syreskader, men fant ingenting. Hun svelger endel (svelger tungt)og stønner uten at jeg klarer å sette det i sammenheng med noe...

Skrevet

Få ørene sjekket, og hev hodeenden på senga!! OM det er øreproblemer hjelper det ofte med hevet hodeende - legg noen bøker under senga.. Du kan også prøve saltvannsspray (physiomer saltvann synes jeg er genial) hver gang barnet legges.... Hadde lignende problemer med min gutt i 1 års alderen - han var myyye plaget med ørene og hadde gjentatte infeksjoner - men hadde vondt også når det ikke var aktive infeksjoner pga væske i mellomøret..

Skrevet

Det finnes og sjult reflux uten oppkast/gulp..da får di den typsiske nattehosten,dårlig søvn,dårlig ånde klager på magen når de er så store de forstår det..

Men jeg synst det minner mest om øret,men ha alle muligheter åpne,noe er det hvertfall som plager henne....

Etter vi fikkdren på gutten vår så ser vi hvor vondt han har hatt,vi har fått en ny gutt nattes tid og dag tid:)

Lykke til:)..

Skrevet

Jeg ville også sjekket ørene. I og med at hun har vært mye syk (luftveisinfeksjoner?) ville jeg sjekket astma/allergi også. Det kan utløse luftfeisinfeksjoner som kan gi søvnproblemer hvis han ikke får nok oksygen, eller, når nesen blir tett utløse ørebetennelser som er vondt og gjør at ungen sover dårlig.

Skrevet

Har vært på helsestasjonen i dag til konsultasjon med helsestasjonslegen (som også er barnets fastlege) og helsesøster. Tror dere ikke de ville at vi skulle fortsette med skrikekurer???!!!

Jeg ble så provosert og følte jeg virkelig måtte kjempe for dattra mi. Att det går ann.. Etter en ganske heftig diskusjon der jeg måtte grine endel så fikk jeg endelig henvisning til ØNH spesialist. Hun fikk også Vallergan. Noe jeg tviler jeg vil bruke på henne. Jeg har lest mye her inne i dag og har blitt litt skremt kan man si.

Skrevet

Dette kjenner jeg meg veldig igjen i. Gutten vår som nå er snart 16 mnd, var akkurat sånn inntil for 3 uker siden. Våknet mange ganger og var våken i timesvis en gang midt på natten. Sto da i senga og skrek. Kavet rundt hele natten dersom han lå sammen med meg. Var også veldig klengete og sutrete på dagen, og spiste lite annen mat enn fra puppen. Utrolig slitomt!

Jeg tenkte som deg, at det MÅ jo være noe som plager han. Så han har vært hos følgende fagfolk:

- barnelege, sjekket for refluks (ph-måling) og astma - negativt

- tatt allergiblodprøver, alle negative, og kuttet ut melk i 2 uker to ganger - ingen effekt

- ØNH-spesialist: alt fint

- kiropraktor, osteopat og manuellterapeut - alt fint

Det som gjorde at ALT løsnet for oss, var å slutte helt med amming (vi hadde sluttet på natten for lenge siden, men det hjalp aldri) og samsoving. Da sov han, begynte å drikke fra flaske og begynte å spise. Og ble mye blidere på dagen. Han var rett og slett så glad i pupp at det ødela for han på slutten, han ble urolig av det og lette alltid etter den, dag som natt.

Du skriver ikke om du ammer, så jeg sier ikke at løsningen er så enkel hos dere. Men poenget mitt er: Hun kan, men må ikke feile noe. Noen barn er sånn. Det er kjipt, men sånn er det. Og vi er heller ikke for skrikekurer. Men det finnes mange varianter. Vi har ligget inne hos han, på en seng ved siden av hans, men ikke tatt han opp. Holdt han i hånda og strøket på han. Har har blitt veldig sint, stått i senga og hylt lenge, men da har vi iallfall vært helt nær han.

Vallergan har vi også prøvd - i 1 uke. Det hjalp den uka, men ikke på lang sikt. Vet at mange er skeptiske, jeg tror ikke det er så farlig, men tror heller ikke det hjelper så mange.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...