Gå til innhold

Luksusproblem. Gjelder venninne som "maser"

Anbefalte innlegg

om at vi må komme på besøk.

Vi har begge barn. Jeg er alene og hun har samboer. Hver uke maser hun om at vi komme på besøk, og hun hadde nok helst sett at vi var der 2 ettermiddager i uken. Igår hadde vi allerede lagt planer og da ble hun småsur, og når hun da ringte idag hadde vi besøk av noen andre samt at vi skulle i fjæra å grille. De ville ikke være med og igjen ble hun litt fornærmet.

Vi er der ofte og dem ofte hos oss, men føler det blir litt mye jeg. Jobber jo fulltid så i helgene trenger jeg få litt ny energi, på min måte:) Har et skikkelig utebarn også og liker selv være mye ute. Drar vi til dem blir det innetid uansett vær da de bor i blokk og ikke har noe utested. Jeg liker ikke tilbringe flotte sommerdager på den måten;)

Noen tips til hvordan en skal gå frem?

Fortsetter under...

Nei, han er mye hjemme.

Vet de sliter litt men hun har bestandig vært sånn. Når vi først er sammen har vi det jo veldig koselig, men syns bare det blir litt mye.

Møter andre sine venninner like mye?

Selv om jeg er alenemor har jeg jo ikke behov for å dra på besøk til andre så mye mer enn andre;) Har et barn som har mye venner her hjemme så han vil ofte være hjemme på ettermiddager også. barna våre går i samme bhg men de er ikke i samme "gjeng" pga alder. For barnet mitt sin del blir det mye når vi drar dit 2 ettermiddager i uken i tillegg til at de kommer hit og ofte er her hele dager i helgen.

Annonse

Hadde også en slik venninne før. Hun ble så sur til slutt at hun kuttet meg ut, og dette er en dame på over 30;)

Jeg har verken tid eller lyst til å henge med hver venn flere ganger i uken. Kan godt hende hun hadde problemer på hjemmebane, men hun og mannen er enda gift flere år etter så kan ikke ha vært så ille. Uansett var jeg ikke villig til å sette mitt ekteskap og tid med barna til side for å være med henne.

Jeg har ei søster som er super-sosial. Hun har ingen barn enda og er stadig rundt omkring på kaffe-besøk.

De dagene hun har fri fra jobben, er ofte de hjemmeværende venninnene hennes innom 3 - 4 ganger i løpet av dagen. Og så ender det opp med at de ofte er sammen om kvelden igjen.

Noen ganger kommer den ene venninna hennes tidlig om formiddagen, og går igjen i kveldinga. Hun har ett barn hun er hjemme med.

Vi er ikke helt samme sorten, men føler jeg blir helt svett av sånt. Personlig vil jeg bli kvalt om noen hadde kommet innom meg hver dag, og opptil flere ganger om dagen. Da har man virkelig lite fritidssysler gitt!

Jeg skjønner ikke hvordan de har tid til det egentlig, men man er vel forskjellige, og prioriterer forskjellige ting.

Skjønner godt HI som synes det kan bli mye "mas".

'

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...