Gå til innhold

Når dere fikk barn nr 2, følte dere at det meste gikk MYE lettere da?

Anbefalte innlegg

Og at du hadde masse erfaring?

Gikk nesten ikke ut døra den første mnd utenom små turer med vogna. Klarte ikke amme uten ammepute og brystskjold de første mnd så dro bare på besøk til de nærmeste.

Nå hadde jeg en tøff fødsel og mistet mye blod, så var sliten lenge.

Cafe turte jeg ikke dra på før hun nesten satt selv, herregud, tenk hvis hun begynte å skrike... :D

Nå tenker jeg at hvis jeg har en normal fødsel og er oppegående etterpå så blir ting så mye lettere, amming har jeg gjort før, jeg vet at det går an å få babyen til å sove SELV OM man ikke er hjemme :D Rett og slett mindre stress.

Hadde ikke en fin og flott barseltid føler jeg. Blir det bedre neste gang?

Fortsetter under...

Erfaring hadde jeg, men syns første gangen gikk lettere. Da første var 2 uker dro vi 3 mnd til Spania, hadde ikke gjort det andre gangen.

Min andre fødsel var da en tvillingfødsel, så litt av en overgang.

Min barseltid med førstemann var bare stress. Mye pga av en tøff fødsel hvor jeg måtte sy kirurgisk etterpå. Deretter 3mnd med kolikk-helvete.

Da gutten var 2år kom andremann. Og selv om det var hektisk, lite søvn og jeg var mye alene så gikk det bedre. Var mye mer sikker på meg selv. Følte også at jeg hadde bedre kontroll på egne hormoner. Kom meg mye ut, og var ikke så redd alt nytt. Jeg dro med meg denne tvillingvognen over alt.

Før måtte jeg lese om hard mage, sykdommer, barnehager, søvn og mat. Ved nr 2 gikk alt mye bedre - og gud så fort tiden gikk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...