Gå til innhold

Dere som har barn som har skoldet seg og fått andre grads forbrenning....

Anbefalte innlegg

Hvor mange ganger var dere inne på kontroll etterpå?

Mini på 1 år fikk en andre grads forbrenning (nesten) rundt ene underarmen igår.

På legevakten etterpå fikk vi først beskjed om å komme igjen på kontroll idag OG så skulle vi på haukeland på mandag. (De konfererte med brannavsnittavdelingen og plastikk kirurgen)

Men idag sa legen på legevakten at vi ikke trengte å komme på kontroll for å skifte bandasje før om en uke, og da på legevakten igjen.... Det sa hun uten å konferere med noen, selv om jeg sa at igår sa de vi skulle på Haukeland...

Synst det er merkelig at vi ikke skal inn igjen imorgen når det står på brannavsnittet på Haukeland sine sider at skoldingsskader kan endre grad det andre og tredje døgnet...!

Skeptisk!

Hva gjør jeg? Ringer legevakten igjen? Fastlegen imorgen? Brannavsnittavdelingen direkte.....?

(Typisk meg å være masete mamma, og så viser det seg at det ikke var nødvendig...............)

Fortsetter under...

Jeg slapp å tenke på dette den gangen mitt barn brant seg, siden han ble liggende i flere dager på sykehuset...

Men siden den første beskjeden du fikk var så tydelig, ville jeg oversett den siste beskjeden du fikk, som jo er het stikk i strid med den første.

Ta ungen med på sjekk imorgen! :)

Tusen takk for svar. Da ble jeg litt sikrer på meg selv så jeg kan ringe Haukeland imorgen for å høre.

.....mammahjertet klarer ikke å stole 110% på en overarbeidet allmennlege som har pliktvakthelg på legevakten........

(Jeg er veldig glad for at vi ikke trengte å bli innlagt, og har all medfølelse med deg måtte opplevd det.)

Annonse

Hadde noen som kom på besøk og satte fra seg en kopp te på stuebordet uten å tenke seg om (har ikke barn selv), og uten at vi var klar over det.

Takk og lov hadde minien på seg en tykk ullvest ellers hadde det gått myyyyye værre.

Grusom opplevelse, men synest samtidig veldig synd på vedkommede som glemte kaffeen sin..... kan jo egentlig skje alle..... :/

Det er iallfall sykt hvor stor skade en kopp varm drikke kan gjøre. Huden blir bare skrellet av.

Jeg får helt vondt hver gang jeg hører om slikt og som du sier så kan det skje så inmari fort. Det er en stor skrekk for meg og bare håper det aldri skjer med mine barn. Lykke til videre :D

Dette var akkurat samme som skjedde min sønn den gangen!

Pulverkaffe i tillegg, så kaffen var kokvarm.

Guttungen hadde akkurat begynt å drikke av kopp, så han stavret seg lykkelig bort for å få tak i den store, fine koppen høyt der oppe på kjøkkenbordet.

Heldigvis fikk han ikke drukket av den, men hele fronten fra halsen og ned under navelen ble skadet.

Idag, 15 år senere, har han bare et lite arr, øverst på brystet. Det gikk heldigvis bra! Men herregud for en nervepirrende opplevelse!

Akkurat det samme ja! Det var pulverkaffe her også, og stabbet seg bort og skulle drikke.

Takk og lov for vesten, for den var klissvåt på fronten. Hadde han hatt bare bomullbodyen på hadde vi nok vært innlagt. Uff!!! :/ Flaks i uflaks tross alt.

HI

Barnet mitt fikk over seg kun varmt vann, men det var ikke så glovarmt. Hadde satt til sides til å kjølne ned, skulle gi grøt. Trodde jeg hadde satt det helt inn mot benken, men hadde tydeligvis ikke gjort det nei. Helte over ene armen, og brystkassen sin. Tok hun rett inn i dusjen, og det takk og lov ble helt bra igjen :)..

Men, redslen roet seg ikke helt før jeg virkelig skjønte, at det kom til å gå bra. Er ikke å spøke med..

Gutten min fikk glovarm hvitsaus på kinnet da han snublet i beina mine slik at jeg helte litt utav kasserollen jeg hadde i hendene.

Fikk heldigvis bare en lett 2 grads.. dro på legevakten og fikk på brannsalve som jeg fikk med hjem. Var så lite 1x2 cm.. så kunne bytte på det selv hver dag den første uken,trengte ikke komme til sjekk sålenge såret ikke så verre ut.

Er helt borte nå og ikke arr engang,heldig med det.. leget etter 3-4 uker.

Uff,er så fælt når barna brenner seg..

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...