Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Kom til å tenke på at jeg ikke har et eneste sted å sitte og amme der jeg kan få støtte til nakken.. senga står inntill skråtak så liten mulighet der også... Tenkte kanskje på Poeng stol fra Ikea, andre som har tips.. ?
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Jeg brukte en stor fat boy, jeg synes den var genial da jeg kan legge den til rette akkurat slik jeg vil, jeg kunne sitte eller ligge på den, dessuten har jeg god brukt for den nå når jeg ikke ammer også. Den er stor så jeg hadde også god støtte til nakken selvom mitt hovedproblem med andre stoler var støtte til armen jeg brukte når jeg ammet. Er den lent opp mot en vegg eller et hjørne gir den enda bedre støtte.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Jeg kjøpte en på Møbelringen da jeg fikk siste. Kjøpte med fotskammel. Den har høy rygg med pute øverst slik at hodet får støtte. Jeg har en ekstra pute i ryggen slik at jeg kan sitte rett når jeg ammer. Ikke kjøp Poeng stolen fra Ikea. Du blir nesten liggende i den og kommer ikke til å få en bra ammestilling. Du trenger en stol der du blir sittende nesten rett opp og ned med overkroppen mens du ammer.
Anonym bruker Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Jeg har aldri hatt noen egen ammestol og har ikke savnet det heller. Stort sett har jeg sittet i sofaen med puter til støtte. Nakken ahr jeg ikke hatt noe støtte til men det har jeg ikke savnet heller, det viktigste er at babyen ligger godt og at du slipper å "bøye" deg ned til den når du skal amme og at du ikke holder all tyngden med armene. Skuldrene må du også passe på å slappe av i. Jeg har hatt en Poeng stående på rommet til barna når de har flyttet ut av rommet vårt og den har fungert helt fint å amme i, men tror ikke jeg har støttet nakken noe særlig der heller. Har heller aldri tenkt over at jeg nesten ligger i den når jeg ammer som hun andre nevner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå