Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 29. mai 2011 #1 Skrevet 29. mai 2011 Er det flere som føler at de ikke får puste? I forgje svangerskap følte jeg at magen var veldig høyt oppe, og hadde mye vondt i ribbeina. Likevel kan jeg ikke huske disse pusteproblemene jeg har nå! Jeg er nå i uke 29, og sliter voldsomt med å puste! Greit at jeg blir ekstra annpusten når jeg er ute og går og sånn, men dette er anderledes. Hvis jeg ligger så føler jeg at jeg ikke får nok luft når jeg puster liksom... Hvis jeg sitter rett opp og ned, står eller går så går det greit, men å sitte i sofaen eller det å ligge i senga går ikke... Idag har det vært så ille at jeg vet snart ikke hvor jeg skal gjøre av meg! Bekkenet mitt tillater ikke en hel dag med ståing og gåing heller Det hjelper jo heller ikke at kvalmen er tilbake, og hodepinen ligger å murrer i bakgrunnen.... Mye klaging her nå, men er litt fortvila blir så tungpusten at jeg orker ikke føre en samtale med mannen min engang Heldigvis kjenner jeg masse liv i magen slik som vanlig, og alt er bra med junior hvertfall, og det er jo det viktigste
Billie Jean Skrevet 29. mai 2011 #2 Skrevet 29. mai 2011 Hørtes fryktelig ubehagelig ut! Føler absolutt med deg! Kjenner også at barnet ligger sånn til at lungene blir skvisa sammen til det halve;p Må nesten streve for å trekke pusten når jeg sitter. Jeg ville nok tatt det opp med jordmor når det er så ille som du beskriver. Hele tilværelsen din er jo ganske slitsom høres det ut som, i og med at du har både bekkenløsning, kvalme og hodepine i tillegg! Du skal tross alt ha 11 uker igjen med barnet i magen, og det kan jo hende jordmor hvertfall kan hjelpe deg med NOE av det du sliter med... God bedring, og kjempebra at babyen har det bra i magen:)
1fra før, nr2kommer i august Skrevet 29. mai 2011 #3 Skrevet 29. mai 2011 Hei! jeg er i uke 28 og sliter også med at jeg blir tungpust når jeg sitter litt bakover/ ligger på ryggen. Hadde heller ingen problemer med dette i første svangerskap. Har funnet ut at det er ti ganger verre når jeg har kynnere og er mett. Hjelper for min del å ligge på siden/stå/gå. Tenkte jeg skulle ta d opp med min jordmor når jeg skal dit om en uke. Regner med at det bare er press på lungene, og at det ikke er så mye å gjøre med det. ;( Når det blir for galt, så får du stille deg på alle fire. Det hjelper. Samtidig som du kan trene bekkenet;) Lykke til videre
Tasselur Skrevet 29. mai 2011 #4 Skrevet 29. mai 2011 Oi, der beskrev du akkurat hvordan jeg har det! Nesten godt å høre at det ikke bare er meg... En kveld var det så ille at jeg bare satt og hev etter pusten, var hakket før jeg dro på legevakta for å få oksygen eller noe. Har det fremdeles innimellom, dog ikke like ille som den kvelden. Er mitt 3. svangerskap dette, men første gang jeg har blitt så tungpustet. Har tenkt å nevne det for legen på onsdag, men regner vel med at det er en av de underfundige "bivirkningene" som følger med graviditeten?
kokelimonke Skrevet 30. mai 2011 #6 Skrevet 30. mai 2011 Har det akkurat sånn jeg og :( Dette er mitt tredje svangerskap, men første gang det er så ille. For meg er det verst på natten, blir bare liggende å hive etter pusten. Forferdelig slitsomt. Blir så svimmel og, får nesten følelsen av å hyperventilere når jeg puster og peser så fælt :-S Hjelper ikke akkurat være mett nei, (og det er ikke mye mat som skal til før den følelsen kommer:() Men, i går spiste jeg ikke etter kl 17, og det hjalp å ikke føle seg stinn da jeg la meg. Har også merket en veldig forverring av halsbrannen, så regner jo med at det er nå livmor og bebis er på det høyeste, håper bare hun har vett til å jobbe seg i retning utgangen snart...! 4 uker igjen, kommer til å bli gaal om jeg ikke får puste igjen før det! Lykke til dere andre
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 30. mai 2011 Forfatter #7 Skrevet 30. mai 2011 Det er fælt å si det, men det er nesten litt godt å se at det ikke bare er meg! Det var helt forferdelig igår, men litt bedre idag heldigvis Har prøvd å ikke spise etter middags-tider, og det hjelper for halsbrannen, men pustinga og pesinga er igrunn det samme.... Idag har jeg vært på en sånn treningsgruppe for gravide, og flere av øvelsene der gikk på å strekke ordentlig ut i hele kroppen. Følte jeg nesten ble et par cm høyere bare av det Satser på at hvis jeg gjør noen av de øvelsene hver ettermiddag så kan jeg gå natten i møte med nok oksygen i omløp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå