Gå til innhold

Hva er egentlig en basebarnehage?

Anbefalte innlegg

Nå har du sikkert hatt barn i Bhg stund da ser dette er en gammel post men som ansatt vil jeg også fortelle hvordan vi har det .

Jeg jobber i en stor barnehage i Oslo 2 bygg ca 200 barn i vært bygg.

I bygge der jeg jobber har vi 4 inngangen så vi ikke har noe kaos ved henting og levering . Inngangene går direkte opp til grovgarderoben der 2 og 2 baser deler .

Hvor base har egen fint garderobe , stellerom forbase og hoved base på

småbarn har v i 4 voksende og 12 barn

Storebarn har vi 4 voksende og 24 barn

Barn har sin faste base med sine faste 4 voksende vær dag .

Vi har drama rom ,mediateket , musikkrom, kunst og håndverk rom , gymsal og vann rom (vannrom er det maks 2 barn per voksen)

Vi har 3 etasjer og 5 baser i 1 etasje 6 baser andre etasje og 7 i tredje etasje .

Vær etasje har egen Fagleder unntatt 3 der det er 2 ledere . Så jeg som jobber i 3 etasje samarbeider med 3 andre baser ved jul og påske osv akkurat som liten barnehage .

Vi har fått masse skryt at det er så rolig når man kommer inn i gangen ikke masse barn som løper rundt å hyler .

Som personal på en av Oslos største barnehager er jeg veldig fornøyd vi samarbeider etasjers vis og hjelper ved sykdom og man blir tatt godt vare på og sett . Jeg vil ikke bytte jobb

Anonym poster: 57f368c5db258bfa8f62b68b1a7e2d52

Hihi, vi jobber i samme bhg :)

Anonym poster: 505b6d039493db8e1ec5702bf36abeec

Fortsetter under...

Jeg kjenner meg ikke igjen i beskrivelsene over her. Min har gått i basebarnehage, der var det ca 60 barn. De var delt i grupper som i alle andre barnehager med 4 faste voksne. Eneste som jeg opplevde som annderledes var at de byttet rom hver 3 mnd. Noe som barna synes var super kjekt.

Ellers var alt som i en vanlig barnehage. Dette var i Stavanger.

Vil tror at de drives på forskjellige måter, så er vel som med alle andre barnehager, noen er bra og noen er det ikke.

Hør med de som jobber der evt de som har barn der.

Anonym poster: 84c010873e4cf8087ab2ea89829dd1a9

Kjenner meg ikke igjen i alt det negative om basebarnehage. Jobber i og har barna i en basebarnehagen. Her er det ingen barn som løper rundt og ikke har ett sted å være. Det er lov nr en i bhg, ikke lov å løpe og man skal ikke vandre hvileløs omkring i bhg.

Har nå hatt mange foreldre samtaler og det er ingen som ikke trives i bhg, alle sier at de har det veldig bra og at de føler at de og barna dere blir godt tatt vare på av alle voksne i bhg, også de som ikke er på barnas "fløy".

Tror nok det handler mer om de som jobber i bhg enn hva slags bhg det er.

Det er seks baser og det er 136 barn fra 8mnd til 6 og et halvt år!

Anonym poster: 4f26366ece0ba2f85d5053965353b1b9

Nå har du sikkert hatt barn i Bhg stund da ser dette er en gammel post men som ansatt vil jeg også fortelle hvordan vi har det .

Jeg jobber i en stor barnehage i Oslo 2 bygg ca 200 barn i vært bygg.

I bygge der jeg jobber har vi 4 inngangen så vi ikke har noe kaos ved henting og levering . Inngangene går direkte opp til grovgarderoben der 2 og 2 baser deler .

Hvor base har egen fint garderobe , stellerom forbase og hoved base på

småbarn har v i 4 voksende og 12 barn

Storebarn har vi 4 voksende og 24 barn

Barn har sin faste base med sine faste 4 voksende vær dag .

Vi har drama rom ,mediateket , musikkrom, kunst og håndverk rom , gymsal og vann rom (vannrom er det maks 2 barn per voksen)

Vi har 3 etasjer og 5 baser i 1 etasje 6 baser andre etasje og 7 i tredje etasje .

Vær etasje har egen Fagleder unntatt 3 der det er 2 ledere . Så jeg som jobber i 3 etasje samarbeider med 3 andre baser ved jul og påske osv akkurat som liten barnehage .

Vi har fått masse skryt at det er så rolig når man kommer inn i gangen ikke masse barn som løper rundt å hyler .

Som personal på en av Oslos største barnehager er jeg veldig fornøyd vi samarbeider etasjers vis og hjelper ved sykdom og man blir tatt godt vare på og sett . Jeg vil ikke bytte jobb

Hihi, vi jobber i samme bhg :)

Anonym poster: 505b6d039493db8e1ec5702bf36abeec

Nye eller gamle bygge Evt etasje ?

Hvem er du :)? Ble litt nysgjerrig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...